Gå til innhold

Disiplin er viktig

Anbefalte innlegg

Skrevet

..eh...

De som brøt lovene i SA er vel like klar over det som de som brøt lovene i USA?

Som sagt, det som skjer i SA er grusomt, men det er like jævlig å bure folk inne resten av livet for å stjele pizza 3 ganger.

Skulle likt å se din dokumentasjon på at noen i USA er dømt til livstid for å ha stjålet pizza 3 ganger.

Gjest barbarabush
Skrevet

..eh...

De som brøt lovene i SA er vel like klar over det som de som brøt lovene i USA?

Som sagt, det som skjer i SA er grusomt, men det er like jævlig å bure folk inne resten av livet for å stjele pizza 3 ganger.

Eh...jo de som brøt loven i SA visste sikkert at de brøt den.

Så da er det vel greit at de får sin straff da??

Eller skal vi tillate oss å trekke pusten mens vi tenker over hva for et helvete enkelte av våre medmennesker på denne kloden faktisk gjennomlever. Det at noe er nedfelt i loven er for meg ikke noen god grunn til å utsette folk for tortur. Da mener jeg vi heller har et felles ansvar for å endre disse "lovene."

Jeg synes menneskerettighetene er et fint utgangspunkt. Blir støtt over sånne som deg som er nødt til å trekke frem USA`s manglende sympati for sine borgere hver gang det er snakk om galskap rotfestet i islam.

By the way, disse pizzasnokene from the US visste vel også at de brøt loven, eller??

Skrevet

Eh...jo de som brøt loven i SA visste sikkert at de brøt den.

Så da er det vel greit at de får sin straff da??

Eller skal vi tillate oss å trekke pusten mens vi tenker over hva for et helvete enkelte av våre medmennesker på denne kloden faktisk gjennomlever. Det at noe er nedfelt i loven er for meg ikke noen god grunn til å utsette folk for tortur. Da mener jeg vi heller har et felles ansvar for å endre disse "lovene."

Jeg synes menneskerettighetene er et fint utgangspunkt. Blir støtt over sånne som deg som er nødt til å trekke frem USA`s manglende sympati for sine borgere hver gang det er snakk om galskap rotfestet i islam.

By the way, disse pizzasnokene from the US visste vel også at de brøt loven, eller??

Selvsagt bør lovene endres.

Poenget er jo at lovene begge steder er groteske. Totalt og horrible.

Gjest barbarabush
Skrevet

Selvsagt bør lovene endres.

Poenget er jo at lovene begge steder er groteske. Totalt og horrible.

Ja, lovene bør endres.

FYI synes jeg ikke USA på langt nær er et like ille sted som Saudi.

Ja, jeg vet at det diskrimineres i USA, jeg vet at de henretter mindreårige og tilbakestående, jeg vet at det er et urettferdig samfunn. Til tross for det ville jeg som kvinne selvfølgelig ikke være i tvil et sekund om hvilket av de to land jeg helst ville bo i.

Er du født i USA har du i det minste en mulighet for å oppnå et godt liv mens du i Saudi alltid vil betraktes som søppel og en forbruksvare.

Jeg synes straffesystemet i Saudi er så hinsides at det virker surrealistisk i en debatt om denne saken at noen kommer trekkende med floskelargumenter som at det er "like ille" andre steder.

Hva skal jeg si til naboen min som ikke gadd å bo i samme land som Mugabe lenger? Du ville vel slengt i ham noe ala"nå skal du høre at Idi Amin var laaaaangt verre, så hold kjeft".

Skrevet

Ja, lovene bør endres.

FYI synes jeg ikke USA på langt nær er et like ille sted som Saudi.

Ja, jeg vet at det diskrimineres i USA, jeg vet at de henretter mindreårige og tilbakestående, jeg vet at det er et urettferdig samfunn. Til tross for det ville jeg som kvinne selvfølgelig ikke være i tvil et sekund om hvilket av de to land jeg helst ville bo i.

Er du født i USA har du i det minste en mulighet for å oppnå et godt liv mens du i Saudi alltid vil betraktes som søppel og en forbruksvare.

Jeg synes straffesystemet i Saudi er så hinsides at det virker surrealistisk i en debatt om denne saken at noen kommer trekkende med floskelargumenter som at det er "like ille" andre steder.

Hva skal jeg si til naboen min som ikke gadd å bo i samme land som Mugabe lenger? Du ville vel slengt i ham noe ala"nå skal du høre at Idi Amin var laaaaangt verre, så hold kjeft".

Det er da ingen som har forsvart straffesystemet i SA, og langt mindre hvordan kvinner behandles der.

Her var det dog snakk om drikking av alkohol, og i den forbindelse er det interessant å sammenligne lovsystemer i forskjellige land i verden.

Uten at andre enn de som "vil", tolker det som forsvar av SA.

Gjest barbarabush
Skrevet

Det er da ingen som har forsvart straffesystemet i SA, og langt mindre hvordan kvinner behandles der.

Her var det dog snakk om drikking av alkohol, og i den forbindelse er det interessant å sammenligne lovsystemer i forskjellige land i verden.

Uten at andre enn de som "vil", tolker det som forsvar av SA.

Jeg har heller ikke anklaget deg for å forsvare rettsystemet i SA, men interessant at du trekker den slutningen.

Jeg synes det er merkelig at du trekker frem lovgivningen i USA som et moteksempel på akkurat dette som er beskrvet i åpningsinlegget.

Jeg tror det er bred enighet uansett verdensdel at tyveri(jfr. ditt eks om pizzaen) er en kriminell handling som bør straffes, graden av straff kan diskuteres dog.

Jeg tror imidlertid ikke at det er like bred enighet om at det som er oppfattet som umoral i islam skal være straffbart overalt. Uroligheter og indre splid i div. regioner forteller meg at jeg har rett i mine antagelser på dette feltet.

Om man velger å dra til et annet land skal man selvfølgelig respektere lovgivningen i det landet,men om man ikke stiller spørsmålstegn ved noe av det så støtter man vel på en måte den fremferden.

Du skjønner kanskje ikke helt vitsen med norsk og samfunnsfagopplæring for innvandrere som kommer hit eller?

Er jo bare å gi dem et eksemplar av Norges Lover når de kommer over grensa så vet de hva de har å forholde seg til?

Skrevet

Enig, det er bare å følge reglene. Når du drar til S-A og fester og drikker, ber du om slik straff.

Vi må ha respekt for andre lands lover og regler når vi er i utlandet, akkurat som utlendingene som kommer hit må tilpasse seg vårt lovverk.

Disse piskeslagene får de bare tåle når de er så dumme.

Jeg liker den resonneringrekka. Best å holde seg unna. Der har vi kaka som ble bakt av primitive ørkenbeduiner og en god slump penger uten demokrati. En bizarr og grell djevelens kosekrok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...