Gå til innhold

studentspørsmål, blomster&bier!


Gjest blomsterogbier!

Anbefalte innlegg

Gjest blomsterogbier!

ok...planlegger ikke å bli gravid da jeg nettopp har tatt opp studiene igjen. samtidig med dette har jeg sluttet med hormonprevansjon pga bivirkninger.

men jeg og kjæresten har en tendens til å ikke være så forsiktige, altså hoppe av i svingen i mangel på gidd til å bruke kondom.....så: noen som har sannsynlighetsregnet dette her? :=) hva er egentlig sjansen for en vanlig kvinne å bli gravid med denne metoden?

og en annen ting: hvis man blir gravid som student med far som tjener over maksgrensen brutto(22000 eller noe), stemmer det at man bare får 900 kr pr måned i barnetrygd og det er det? det holder vel til bleier:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ei høne

Ikke meningen å være frekk ellernoe her.... Men for et spm. De fleste vet vel at dette ikke er noen pravensjonsmetode!

For meg høres det mest ut som om du håper litt på at det skal skje..... at du blir gravid altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bzzzbzzz

Nei, du kan få omgjort lån til stipend også hvis far tjener over 22000-grensen, det bare reduseres noe:

http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx

Hvis dere ønsker barn, er studietidenfor mange en ok tid å få barn på. Det krever litt disiplin når du skal begynne å lese igjen, men har du det går det bra.

Ønsker dere ikke barn nå, kan du feks sette inn spiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bzzzbzzzzz

Vi planla å bli gravide i min studenttilværelse. Således ble økonomien "reddet" enn om jeg var uten arbeid etter skole. Samt ville det ta noen år, som jeg mente ble for lenge.

Jeg fikk omgjort lån til stipend med ca 7000kr i mnd. Barnetrygden på 900kr får du i tillegg. Og om kontantstøtta fortsetter får du den etter at barnet fyller 1 år om du ikke tar opp studiene med det samme. Min man tjener ca 250.000kr i året og ville ikke klart dette uten stipend/min inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bzzzzbzzz

Og du får en engangsutbetaling som er bittelitt større av lånekassen etter godkjenning, samt har du krav på engangstønaden fra trygdekontoret på ca 30.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du barn som student og bor sammen med barnefaren og han tjener over det beløpet du nevner, får du ikke forsørgerstipend fra Lånekassen (fordi hans inntekt er høy nok til å forsørge barnet), bare barnetrygd. Men: Du får også engangsstønad (litt over 30 000 kr) og hvis faren ikke tar mer enn lovfestet barselspermisjon, får du gjort om alt lånet ditt fra Lånekassen til stipend i 10 måneder (inklusiv sommerferie, hvor du også får penger hvis du har født). Alt dette står lett forklart på http://www.lanekassen.no .

Og for å svare på det andre spørsmålet ditt: Sjansen er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nøffgakkmøbææ

Ikke meningen å være frekk ellernoe her.... Men for et spm. De fleste vet vel at dette ikke er noen pravensjonsmetode!

For meg høres det mest ut som om du håper litt på at det skal skje..... at du blir gravid altså!

hehehehe.....eh ja hvem vet. jeg er jo alle andres prevensjonsrådgiver, så hvorfor følger jeg ikke med i timen her?? hm.....du har kanskje rett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nøffgakkmøbææ

Vi planla å bli gravide i min studenttilværelse. Således ble økonomien "reddet" enn om jeg var uten arbeid etter skole. Samt ville det ta noen år, som jeg mente ble for lenge.

Jeg fikk omgjort lån til stipend med ca 7000kr i mnd. Barnetrygden på 900kr får du i tillegg. Og om kontantstøtta fortsetter får du den etter at barnet fyller 1 år om du ikke tar opp studiene med det samme. Min man tjener ca 250.000kr i året og ville ikke klart dette uten stipend/min inntekt.

så hvor mange prosent blir omgjort kontra de 40% vanlige når man ikke har barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nøffgakkmøbææ

Får du barn som student og bor sammen med barnefaren og han tjener over det beløpet du nevner, får du ikke forsørgerstipend fra Lånekassen (fordi hans inntekt er høy nok til å forsørge barnet), bare barnetrygd. Men: Du får også engangsstønad (litt over 30 000 kr) og hvis faren ikke tar mer enn lovfestet barselspermisjon, får du gjort om alt lånet ditt fra Lånekassen til stipend i 10 måneder (inklusiv sommerferie, hvor du også får penger hvis du har født). Alt dette står lett forklart på http://www.lanekassen.no .

Og for å svare på det andre spørsmålet ditt: Sjansen er stor.

sjansen er stor ja.....visste jo egentlig det, men det kan virke som den biologiske klokken min som ikke burde tikke enda har tatt over all min rasjonelle tankegang.

og når heller ikke kjæresten min er konsekvent, så.....ehh....herregud så fjernt. det foregår ca slik: "jaja, la oss ikke bruke kondom. vi bare hopper av i svingen." og så etter på: oooopppss...jaja..skjer sikkert ikke no..:=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvor mange prosent blir omgjort kontra de 40% vanlige når man ikke har barn?

100% blir omgjort i 10 måneder når du får barn hvis faren ikke tar ut mer enn de ukene barselspermisjon han har krav på. Du får også penger i sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjansen er stor ja.....visste jo egentlig det, men det kan virke som den biologiske klokken min som ikke burde tikke enda har tatt over all min rasjonelle tankegang.

og når heller ikke kjæresten min er konsekvent, så.....ehh....herregud så fjernt. det foregår ca slik: "jaja, la oss ikke bruke kondom. vi bare hopper av i svingen." og så etter på: oooopppss...jaja..skjer sikkert ikke no..:=/

Det har blitt avlet mange barn med den "prevensjonsmetoden" der.

Flere av de faste på Foreldreforum kan bekrefte det.

Så dere bør finne på noe annet dersom dere helst vil unngå familieforøkelse foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Abort forhindrer ikke graviditet, men avbryter det. :-)

Ja, det avbryter. Men hvis man på død og liv ikke vil ha ungen, kan det løses ved abort.

Var forresten en forfatter ute i Adresseavisa i dag og kritiserte dagens mennesker som ikke vil ha downs-barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det avbryter. Men hvis man på død og liv ikke vil ha ungen, kan det løses ved abort.

Var forresten en forfatter ute i Adresseavisa i dag og kritiserte dagens mennesker som ikke vil ha downs-barn.

Abort er ikke en prevensjonsmetode. Er man ikke parat til å ta imot noe barn, bør man beskytte seg. Trådstarter er ikke gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er ikke en prevensjonsmetode. Er man ikke parat til å ta imot noe barn, bør man beskytte seg. Trådstarter er ikke gravid.

Selvfølgelig må man beskytte seg. Men man kan aldri beskytte seg 100%.

Mener du at man bør leve i søllibat til man har lyst på unger, slik jeg gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjansen er stor ja.....visste jo egentlig det, men det kan virke som den biologiske klokken min som ikke burde tikke enda har tatt over all min rasjonelle tankegang.

og når heller ikke kjæresten min er konsekvent, så.....ehh....herregud så fjernt. det foregår ca slik: "jaja, la oss ikke bruke kondom. vi bare hopper av i svingen." og så etter på: oooopppss...jaja..skjer sikkert ikke no..:=/

Da tror jeg at dere innerst inne ønsker å bli gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må man beskytte seg. Men man kan aldri beskytte seg 100%.

Mener du at man bør leve i søllibat til man har lyst på unger, slik jeg gjør?

Nei. Men i denne tråden var det snakk om om hoppe-av-i-svingen-metoden var sikker, og det er den helt klart ikke. Den beskytter omtrent like lite som ingen prevensjon. Vil man ikke ha barn får man bruke prevensjon. Hoppe av i svingen er ikke prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men i denne tråden var det snakk om om hoppe-av-i-svingen-metoden var sikker, og det er den helt klart ikke. Den beskytter omtrent like lite som ingen prevensjon. Vil man ikke ha barn får man bruke prevensjon. Hoppe av i svingen er ikke prevensjon.

Hoppe av i svingen reduserer sjansene, vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...