Gjest stakkar lille vennen Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Er det en "regel" at man alltid burde gå til veterinær da? Han ble bitt i går på tur i skogen, av en svær jævel... Så ikke før i dag at han har 2 litt dype bitt, han har så mye pels så det er vanskelig å se... Det ene såret er litt sånn blank væske fra, det har ikke blødd mye. Skal man uansett få dette sjekket? Kan det lett gå infeksjon i sårene eller plaier det å gå seg til? Har klipt rundt og renset med pyrisept da:o) 0 Siter
Piraye Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Brukt å rense stygge sår på kattene regelmessig med jod til det tørket. 0 Siter
April Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 Da min schäfer ble angrepet og bitt av en illsint liten terrier som hengte seg i strupen på han, fikk han dype sår på to plasser. Jeg ringte veterinær og han ga meg råd om å rense med saltvann, evt pyrisept først, og deretter brukte jod helt til det dannet seg skorpe. Hvis det ikke ble bedring etter få dager så skulle jeg komme på klinikken. Det gikk heldigvis over av seg selv. Legger til at han var nylig vaksinert når dette skjedde. 0 Siter
blessa Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Jeg hadde klippet bort pelsen og renset det godt.Hold øye med såret til det gror.Hvis såret blir rødt,eller det blir hevelse\kul bør du ringe vet.Smør Basimicin på såret etter du har renset det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.