Gå til innhold

Hund som har blitt bitt

Anbefalte innlegg

Gjest stakkar lille vennen
Skrevet

Er det en "regel" at man alltid burde gå til veterinær da?

Han ble bitt i går på tur i skogen, av en svær jævel...

Så ikke før i dag at han har 2 litt dype bitt, han har så mye pels så det er vanskelig å se...

Det ene såret er litt sånn blank væske fra, det har ikke blødd mye.

Skal man uansett få dette sjekket? Kan det lett gå infeksjon i sårene eller plaier det å gå seg til?

Har klipt rundt og renset med pyrisept da:o)

Skrevet

Brukt å rense stygge sår på kattene regelmessig med jod til det tørket.

Skrevet

Da min schäfer ble angrepet og bitt av en illsint liten terrier som hengte seg i strupen på han, fikk han dype sår på to plasser.

Jeg ringte veterinær og han ga meg råd om å rense med saltvann, evt pyrisept først, og deretter brukte jod helt til det dannet seg skorpe. Hvis det ikke ble bedring etter få dager så skulle jeg komme på klinikken. Det gikk heldigvis over av seg selv.

Legger til at han var nylig vaksinert når dette skjedde.

Skrevet

Jeg hadde klippet bort pelsen og renset det godt.Hold øye med såret til det gror.Hvis såret blir rødt,eller det blir hevelse\kul bør du ringe vet.Smør Basimicin på såret etter du har renset det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...