Gå til innhold

Bør jeg bekymre meg?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret veninne
Skrevet

Jeg har en veninne som skillte seg fra mannen hun har vært gift med i seks år for tre mnd siden. En mnd etterpå, traff hun en mann på nettet som hun begynte å flørte med. Etter kort stund møttes de, og ble dødsens forelsket i hverandre, og det gikk ikke lenge før de møttes igjen for andre gang.

Etter andre møtet bestemte de seg for å flytte sammen, og etter kort tid sa hun opp jobb og leilighet og flyttet til en annen del av landet.

Jeg har aldri møtt denne mannen, men har fått inntrykk av at han er sykelig sjalu. Dette inntrykket fikk jeg da jeg var ute på byen med min veninne, og han sendte en del meldinger av typen; "truffet noen menn i dag da", flørtet du mye på byen i dag da" osv. I tillegg dobbeltsjekket han også at hun var hjemme hvis de meldet hverandre ved å ringe på hjemmetelefonen. Alt dette etter deres første møte.

Nå har hun som sagt flyttet til ham, og hun får ikke lov å snakke med sin eksmann på telefon. Hun kommer aldri til å få komme på besøk til meg og sine andre venner uten at han er med, og han er ikke hypp på å møte oss.

Hun sier hun har det veldig bra, og elsker denne mannen (som hun ble kjent med for ett par mnd siden).

Noen som kan berolige meg ved å si at dette er helt normalt, og at jeg skal være gla min veninne har det bra? Vil gjerne høre andres meninger om dette.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Høres ut som psykopatfakter, spør du meg.

Skrevet

Dette er en veldig vanskelig situasjon..Hvis hun sier at hun har det flott med han og måten han oppfører seg på så kan jeg ikke se noen grunn til å gjøre noe med det!Er hennes valg!Regner med hun forlater ham dersom han blir ille eller at hun ikke liker oppførselen hans lenger!?

Så jeg tror at det er ganske lite du kan gjøre med situasjonen enn å bare ha jevnlig kontakt med henne og se hvordan det går med henne fremover!

Det er mitt råd=)

Gjest bekymret venninne
Skrevet

Dette er en veldig vanskelig situasjon..Hvis hun sier at hun har det flott med han og måten han oppfører seg på så kan jeg ikke se noen grunn til å gjøre noe med det!Er hennes valg!Regner med hun forlater ham dersom han blir ille eller at hun ikke liker oppførselen hans lenger!?

Så jeg tror at det er ganske lite du kan gjøre med situasjonen enn å bare ha jevnlig kontakt med henne og se hvordan det går med henne fremover!

Det er mitt råd=)

Det har du nok helt rett i, har sagt til henne hva jeg mener, mer kan ikke jeg gjøre.

Gjest bekymret veninne
Skrevet

Høres ut som psykopatfakter, spør du meg.

Desverre helt enig. Ikke bra når sjalusien er så sterk, og hvertfall ikke så tidlig i forholdet.Min erfaring er at sjalusi blir værre med tiden, skal dette bli værre vet ikke jeg...

Skrevet

Det har du nok helt rett i, har sagt til henne hva jeg mener, mer kan ikke jeg gjøre.

Ja!Bra du har sagt det du mener om saken. Så kan hun enten velge å høre på deg eller fortsette i forholdet og finne det ut selv=)

Kanskje hun kommer krypende og sier at hun skulle hørt på deg!

Du får i mellomtiden bare håpe at det ikke er tilfelle og at hun har det bra.

Gjest been there
Skrevet

Ja, du bør bekymre deg. Venninnen din er den aller siste til å se dette selv.

Hører dessverre om lignende tilfeller hver eneste dag...

Sykelig kontrollerende sjalusi, som kveler livsgnisten til den man angivelig er glad i. Urk :-(

Skrevet

Ops, høres ikke bra ut. Men det er nok lite du kan gjøre, annet enn å være der når hun trenger deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...