Gå til innhold

Forslag til og erfaringer med laptop ønskes

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg en laptop. Har noen erfaringer, tips og råd?

Den skal primært brukes som "skrivemaskin" i studiesammenheng, surfing, spille DVD og CD.

Jeg er opptatt av batterikapasiteten.

Det er også viktig at den er rimelig lydløs.

Gjerne også en som ikke er av de tyngste, da jeg stadig vekk hører ei venninne beklage seg over hvor tung hennes er.

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Tror en liten Mac kan være noe for deg. Liten skjerm, men meget bra batterilevetid, og tilnærmet lydløs.

Selv har jeg en acer PC med 14''. Lager litt for mye lyd, men ellers er jeg fornøyd.

Meg1365380063
Skrevet

Tror en liten Mac kan være noe for deg. Liten skjerm, men meget bra batterilevetid, og tilnærmet lydløs.

Selv har jeg en acer PC med 14''. Lager litt for mye lyd, men ellers er jeg fornøyd.

Takk for svar, men jeg ønsker ikke mac - skulle skrevet det i hovedinnlegget. Og ikke spør om hvorfor, legg ut om alle fordelene, og prøv å "mac-frelse" meg - for jeg har bestemt meg. :-)

Skrevet

Takk for svar, men jeg ønsker ikke mac - skulle skrevet det i hovedinnlegget. Og ikke spør om hvorfor, legg ut om alle fordelene, og prøv å "mac-frelse" meg - for jeg har bestemt meg. :-)

Jeg vil heller ikke ha mac. Det er en in-ting, men jeg holder meg til windows.

Men Mac har sikkert bra brukervennlighet og grensesnitt.

Skrevet

jeg kjøpte meg en HP Pavillion (husker ikke nummeret) for 6 mnd siden, og elsker den! Den har bra batteri, er musestille og det har aldri vært noe tull med den. Fordi jeg ser mye film på den og sjelden må flytte den, kjøpte jeg 17" skjerm. Men den finnes i mindre versjoner også. Anbefales!

Gjest ChiengMai
Skrevet

HP. Sjekk ut de med 15.4" skjerm. De i øvre prisskikt (som likevel er billig) bør du finne en bra en.

Har selv en 17" HP Pavillion DV9074ae til lån fra hjelpemiddelsentralen, den er helmax. Den jeg har har ekstra RAM sånn at jeg har to giga. Kjempegod maskin, det må jeg si. Foretrekker den liketil fremfor Acer Ferrarien vi også har i hus, selv om Ferrarien er en kongemaskin.

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Ser du har blitt anbefalt HP. Alle "nerdene" jeg kjenner sier man skal holde seg LANGT unna HP...Mye trøbbel med dem, visst. Har hørt bra om Acer-pc'ene. Har en fujitsu siemens selv og er fornøyd med den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...