Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt matlei for tiden, så jeg lurer på om jeg bare skal prøve noe helt nytt?

Hva spiser vegetarianerne? Er det komplisert kosthold? Dyrt?

Skrevet

Hm, vurderer du å bli veggis?

De spiser mye bønner i hvert fall. Viktig å sette seg inn i kosthold slik at du får det du trenger.

Vil tro det er billigere enn å spise kjøtt, men mer tungvinnt i mange sammenhenger også.

Skrevet

De spiser mye bønner i hvert fall. Viktig å sette seg inn i kosthold slik at du får det du trenger.

Vil tro det er billigere enn å spise kjøtt, men mer tungvinnt i mange sammenhenger også.

Ikke å bli, men for å variere min vanlige spaghetti bolognese.

Skrevet

Ikke å bli, men for å variere min vanlige spaghetti bolognese.

Grandis, kylling (tikka masala, sweet n' sour, curry), grøt, paella, pita med tunfisk (undervurdert), crispies (fisk), chili con carne...

Skrevet

Grandis, kylling (tikka masala, sweet n' sour, curry), grøt, paella, pita med tunfisk (undervurdert), crispies (fisk), chili con carne...

Nå var det ikke mye av det der som var veggiskost da.

Skrevet

Hvor tar du det fra at det er billigere å være veggis? Det er så feil som det går an å få det.

Grønnsaker, bønner, linser og helsekostprodukter er mye dyrere enn kjøtt. Tofu og soyaprodukter spesielt har vanvittige priser og er aldri på tilbud.

Skrevet

Du kan sjeke vegetar.no Noe av det vegetanere spiser er mye billigere enn kjøtt og fisk, dersom du lager alt selv. Men skal du kjøpe ferdigmat så er den vanligvis dyrere.

Skrevet

Nå var det ikke mye av det der som var veggiskost da.

Nei, men hvorfor skal det på død og liv være veggiskost hvis du ikke er veggis?

Skrevet

Nei, men hvorfor skal det på død og liv være veggiskost hvis du ikke er veggis?

For å prøve noe helt nytt. Alt det du nevnte er boring.

Skrevet

Hvor tar du det fra at det er billigere å være veggis? Det er så feil som det går an å få det.

Grønnsaker, bønner, linser og helsekostprodukter er mye dyrere enn kjøtt. Tofu og soyaprodukter spesielt har vanvittige priser og er aldri på tilbud.

Sorry. Da er det bare å forbli kjøtteter.

Skrevet

For å prøve noe helt nytt. Alt det du nevnte er boring.

Fjern kjøttet og erstatt med bønner. Da blir det nok spennende.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke mer komplisert enn du gjør det til...Du finner mange gode oppskrifter på nettet.

Så finnes det jo forskjellige grader av vegetarianermat. Noen spiser fisk og egg, noen holder seg totalt vekk fra animalske produkter.

Høres ut som en god idè å være vegetarianer for en periode eller for alltid.

Jeg kunne ikke bli det, men spiser ikke mye kjøtt i løpet av en uke....Elsker kjøtt, dessverre!

Lykke til!

Skrevet

Hei pampen. Ser du har fått masse rare svar. Men her er et svar fra en veggis, om enn litt sent, så håper jeg du ser det :)

F.eks. er det en purresaus til pasta som jeg synes er fantastisk god: http://tinyurl.com/yo8vqe (jeg bruker cheddarost).

Det kan være godt å woke de grønnsaker du måtte ønske, kok noe tortellini eller ravioli, og ha i woken. Server med f.eks. landbrød, pesto og aioli. (tortellini med spinat og ricotta er min favoritt)

I kveld skal jeg ha pitabrød, med hummus og tzatziki (bruker som de to sistnevnte som "dip" som jeg dypper avrevne biter av brødet i). Er også godt med f.eks. falafel, tzatziki og diverse salat ting oppi pitabrød!

Her er en meksikans tomatform som er kjempegod, som jeg har lagd flere ganger (og det er jeg som har lagt den ut der): http://tinyurl.com/32ad84

Indiske sauser på glass (evt de koffertene til toro): bruk opphakkede grønnsaker i stedet for kylling: f.eks. gulrot, løk, brokkoli, squash, paprika...

Å jeg kan snakke om mat i timesvis! Men dette får holde for en stund. Bare gi et pip om du ønsker flere tips/oppskrifter :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...