Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjørte fra et tettsted utenfor Trondheim og inn til byen i morrest og det var et helvetes føre! Det var ikke brøytet, men saltet og det var ei suppe av sleipt slaps som klasket i frontruta når man traff motgående biler.

Da vi omsider kom inn på veier som kun var skrapet/brøytet og ikke saltet var det nyyydelig føre!

Hvorfor i all verden driver de fremdeles med denne forbaskede saltingen? Finnes det noen statistikk på at ulykkestallene går ned? Vil det ikke være mye bedre å brøyte/skrape skikkelig og evt. strø om det er glatt?

Skrevet

Jeg er så enig med deg som det går ann å få blitt!

Den saltinga forurenser grunnvannet, ødelegger bilene, gjør snøen møkkete og gjør føret sleipt og ekkelt.

Nei, takke meg til skikkelig vinterføre!!!

Caloni Makaroni
Skrevet

Den saltinga forurenser grunnvannet, ødelegger bilene, gjør snøen møkkete og gjør føret sleipt og ekkelt.

Jeg kjørte etter en saltebil ved Tempe tidlig søndag morgen. Da glitret det pent i asfalten bortover hele E6'en, og jeg var glad jeg skulle -oppover- Okstadbakkene, og ikke nedover, samt at det var lite trafikk. Unødvendig salting bør unngås, men samtidig har det jo vært svært mange kollisjoner, kanskje spesielt i Okstadbakkene.

I dag måtte jeg bruke 15 minutter på å grave bilen min fram fra snøen, og kom for sent på skolen. Da var jeg ikke blid *mumle* Neste gang parkerer jeg bilen andre veien i gata, sånn at jeg slipper å starte snøkjøringa med oppoverbakke ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Det innlegget skulle egentlig til Lillemus, da...;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg kjørte etter en saltebil ved Tempe tidlig søndag morgen. Da glitret det pent i asfalten bortover hele E6'en, og jeg var glad jeg skulle -oppover- Okstadbakkene, og ikke nedover, samt at det var lite trafikk. Unødvendig salting bør unngås, men samtidig har det jo vært svært mange kollisjoner, kanskje spesielt i Okstadbakkene.

I dag måtte jeg bruke 15 minutter på å grave bilen min fram fra snøen, og kom for sent på skolen. Da var jeg ikke blid *mumle* Neste gang parkerer jeg bilen andre veien i gata, sånn at jeg slipper å starte snøkjøringa med oppoverbakke ;)

Skrevet

Det innlegget skulle egentlig til Lillemus, da...;)

Antok det :)

Skrevet

Enig. Her i Oslo har de saltet fortauene også så jeg ikke kommer fram i det hele tatt. Så jeg tok gata idag og driter i om alle kjører i kø bak meg ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Her jeg bor blir det ofte veiis, vi har ikke snø enda, og da er saltingen effektiv!

Men med snø og slaps, ser jeg ikke helt poenget med salting...

Skrevet

Enig. Salting er noe dritt! Miljøvennlig er det heller ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...