Gå til innhold

Bra av betennelse uten tabletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt betennelse i skulderleddet (antakelig bursitt) siden midt i desember. Har prøvd brexidol og andre tabletter avs amme type, men får veldig vond mage og syns heller ikke at det hjelper.

Nå går jeg til akupunktør, som i tillegg til nålene, bruker laser på det vonde stedet, samt litt massasje (ikke rett på skulder, men steder som "fører til" det ledd/muskelpunktet.

Jeg strekker og så ut ørten ganger i løpet av dagen, særlig mellom skuldrene og i nakken. Jeg er blitt litt bedre, men kan ikke skrive noe særlig før det blir vondt.

Har noen her klart å bli kvitt slike bursitter uten den jævla medisinen??

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Det er fullt mulig at du kan bli kvitt betennelsen uten Brexidol, men det kan ta lengre tid. Det er i såfall lurt å ikke bruke armen mer enn bare til smertegrensen. Ikke presse deg hvis du skjønner:)

Ellers er det anbefalt at du spiser litt før og etter du inntar Brexidol, da kan du unngå at medisinen tærer på slimhinnene i magen. Også må du drikke mye (vann, saft, melk).

Alternativt kan du be legen din om Nexium-tabletter som du tar i Brexidol-perioden. De hjelper.

Lykke til og god bedring:)

Skrevet

Det er fullt mulig at du kan bli kvitt betennelsen uten Brexidol, men det kan ta lengre tid. Det er i såfall lurt å ikke bruke armen mer enn bare til smertegrensen. Ikke presse deg hvis du skjønner:)

Ellers er det anbefalt at du spiser litt før og etter du inntar Brexidol, da kan du unngå at medisinen tærer på slimhinnene i magen. Også må du drikke mye (vann, saft, melk).

Alternativt kan du be legen din om Nexium-tabletter som du tar i Brexidol-perioden. De hjelper.

Lykke til og god bedring:)

Takk skal du ha, Nurse!

Gjest annlovinda
Skrevet

Når jeg hadde betennelse i skulderen i fjor, så prøvde jeg en kur med brexidol i første omgang.

Den hjalp overhodet ingen ting.

Etter en stund begynte jeg hos en fysioterapeut. Der var det både øvelser, trykkmassasje og bruk av nåler.

Dette var behandling som fjernet min betennelse, relativt raskt også.

God bedring

Skrevet

Når jeg hadde betennelse i skulderen i fjor, så prøvde jeg en kur med brexidol i første omgang.

Den hjalp overhodet ingen ting.

Etter en stund begynte jeg hos en fysioterapeut. Der var det både øvelser, trykkmassasje og bruk av nåler.

Dette var behandling som fjernet min betennelse, relativt raskt også.

God bedring

Å, det trøstet. Jeg prøver det ei uke til og ser.

Caloni Makaroni
Skrevet

Man trenger ikke alltid tabletter, nei. Men det kan ta lenger tid å bli bra, eller ev. kan det utvikle seg til å bli kronisk om det ikke blir bra av seg selv likevel.

Jeg hadde betennelse i håndleddet, og forsøkte med "alle" typer smertestillende og betennelsesdempende i alle former og fasonger (rundt 10 typer, tror jeg), samt kortisoninjeksjoner. Måtte til slutt operere, for den var blitt kronisk (ble operert etter ni mnd med betennelse).

Det er selvsagt et ytterpunkt. En gang jeg skadet meg på trening, sa en turnuslege til meg at jeg kunne like godt kjøpe en eske med naproxen og ta en kur. Det kunne godt være at det ikke var betennelse, og at det ville gå over av seg selv, men hvis det -var- betennelse, så kunne det fort bli langvarig.

Men om tabletter ikke fungerer på deg, så er det jo ikke noe poeng i å prøve så veldig mange typer. Akupunktur har jeg hørt mange har god nytte av, noen blir friske av bare to behandlinger.Tro kan flytte fjell, men placeboeffekten er en svært stor del av den norske legemiddelindustrien!

Skrevet

Jeg hadde en bursitt som satt som støpt i 3 mnd. Prøvde intensiv fysioterapi som ikke hjalp.

Gikk til homeopat. Fikk ett middel som ikke hjalp. Fikk så ett middel som tok bort hele betennelsen i løpet av 1 time! Jeg tuller ikke. Og har ikke sett snurten til den etterpå heller. (Dette var 10 år siden.)

Gjest 2 spørsmål
Skrevet

Jeg hadde en bursitt som satt som støpt i 3 mnd. Prøvde intensiv fysioterapi som ikke hjalp.

Gikk til homeopat. Fikk ett middel som ikke hjalp. Fikk så ett middel som tok bort hele betennelsen i løpet av 1 time! Jeg tuller ikke. Og har ikke sett snurten til den etterpå heller. (Dette var 10 år siden.)

1) Hva het det middelet som hjalp deg da?

2) Jeg lurer på: Hva er forskjellen på bursitt og tendinitt?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Bursitt er betennelse i leddposen rundt leddet, teninditt er senebetennelse.

Skrevet

Bursitt er slimposebetennelse, mens tendinitt er senebetennelse.

På meg var det Kali Carbonicum som hjalp, mener jeg å huske. Det er veeeeldig lenge siden, så jeg husker ikke helt.

Men - de homeopatiske midlene er veldig individuelle, så det er absolutt ikke sikkert at Kali Carb vil hjelpe på deg.

Oppsøk en registrert homeopat (se på www.nhl.no) nær deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...