Gå til innhold

Handelsboikotten av Israel vellykket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter min mening.

Eksporten til det forhatte landet var på 31,3% økning fra 2005, og importen derfra økte med 15,1% i 2006.

Første halvår var tallene tre ganger så høye, men trolig skyldes det vellykkede aksjoner og sesonger for ulike varer. De dyrker mye utmerkede grønnsaker.

2. halvår hadde de mye med frihetsstyrker som ville befri jøder fra livet, og det var mange hindringer. Et annet problem er at de var utsolgt pga etterspørsel. Det å tenke på er at de ikke kan selge noe de ikke har, og dermed faller salget.

Danskene har også fått nye markeder. Ambassadene og de danske handelskammerne ble nedringt av handlende som ville bidra til karikaturtegnernes utenrikshandel, og handelen tar seg opp.

Våre korrekte media er ikke interessert i slike saker.

Gjest et forslag
Skrevet

Hva med å spandere israelske appelsiner til noen innbitte SV-ere mens du forteller dem denne statistiken? :-)

Skrevet

Hva med å spandere israelske appelsiner til noen innbitte SV-ere mens du forteller dem denne statistiken? :-)

To ganger jeg fått kommentarer fra personer i kassakøen.

Aksjonistene har utstyrt meg med en boikottliste med varer. En utmerket handleliste å boikotte etter. Kinakål, poteter ...

De har glemt Intel, som nå flytter store deler av produksjon og utvikling til Israel. Da skal man altså ikke bruke eller kjøpe PCer? Intel brikkesett og prosessorer sitter i nesten hver andre PC og i tusenvis av elektronikkprodukter.

http://www.boikottisrael.no/liste/index.html

Skrevet

Vi har dessverre ikke lyktes helt- enda. Men jeg og mange andre kommer ikke til å gi opp.

Skrevet

Vi har dessverre ikke lyktes helt- enda. Men jeg og mange andre kommer ikke til å gi opp.

Fisns det andre land som bør boikottes?

Noen syns Norge bør boikottes, og andre syns Pakistan er en god kandidat.

Gjest et forslag
Skrevet

To ganger jeg fått kommentarer fra personer i kassakøen.

Aksjonistene har utstyrt meg med en boikottliste med varer. En utmerket handleliste å boikotte etter. Kinakål, poteter ...

De har glemt Intel, som nå flytter store deler av produksjon og utvikling til Israel. Da skal man altså ikke bruke eller kjøpe PCer? Intel brikkesett og prosessorer sitter i nesten hver andre PC og i tusenvis av elektronikkprodukter.

http://www.boikottisrael.no/liste/index.html

Elektronikk er velkjent. Litt mindre at de er store på medisin, telekommunikasjon, programvare og materialteknologi. Ingen kommer utenom deres high-tech, heller ikke jødehatende arabere.

Total boikott kommer de ikke langt med. Mange israelske firmaer legger sitt hovedkontor i USA og lar global markedføring skje derfra. Da møter de ikke jødefordommer i samme grad og kanaliserer inntekter videre til Israel.

Gjest et forslag
Skrevet

Da boikottaksjonen mot israelske varer ble kjent, startet en del norske forretningfolk med import av varer. De så mulighet i fortjeneste på varer derfra. Det er en av flere grunner til den kraftige økningen i import av varer fra Israel. Disse folkene har bestemt seg for bruke jødehatende aktivister som "nyttige idioter" i sin markedføring, helt gratis jo! Og folk handler mer viser statistikken!

Israel er store på produksjon av medisiner. Jeg tror ikke at SV-ere vil unnlate å ta medisin produsert i Israel om livet deres står på spill.

hidi, the scorpion
Skrevet

Og danskene merker boikott av sine varer til muslimer pga tegningene....

Skrevet

Elektronikk er velkjent. Litt mindre at de er store på medisin, telekommunikasjon, programvare og materialteknologi. Ingen kommer utenom deres high-tech, heller ikke jødehatende arabere.

Total boikott kommer de ikke langt med. Mange israelske firmaer legger sitt hovedkontor i USA og lar global markedføring skje derfra. Da møter de ikke jødefordommer i samme grad og kanaliserer inntekter videre til Israel.

OK.

Jeg hørte nettopp at det var en jøde med navn Iceberg som senket Titanic.

Skrevet

I Utenlandske aviser står det at tegningene er nesten fullstendig glemt. Men de danske eksporttallene øker fremedeles. Hadde bare klart å produsere. Danske eksportbedrifter er dessuten fulle av muslimer.

hidi, the scorpion
Skrevet

OK.

Jeg hørte nettopp at det var en jøde med navn Iceberg som senket Titanic.

Har du fått med deg at noen britiske jøder, har startet ny forening!

De liker ikke det de ser i israel!

hidi, the scorpion
Skrevet

I Utenlandske aviser står det at tegningene er nesten fullstendig glemt. Men de danske eksporttallene øker fremedeles. Hadde bare klart å produsere. Danske eksportbedrifter er dessuten fulle av muslimer.

Hørte nettopp det motsatte på nyhetene tidligere i dag...

Muslimer glemmer! hrmp.

Skrevet

Har du fått med deg at noen britiske jøder, har startet ny forening!

De liker ikke det de ser i israel!

Det er 5-6 mill jøder i USA, der er det ikke noen slike foreninger det jeg vet.

Skrevet

Hørte nettopp det motsatte på nyhetene tidligere i dag...

Muslimer glemmer! hrmp.

I Egypt hvor det var mest styr og vandalisme, der er det glemt. Egypt,, Syria, Libanon og Palestina har alltid vært fristed for all slags pakk, de kommer langveis fra for å lage bråk og krangle. Alt fra krigsforbrytere i 1945 til terrorister fra Afganistan og Pakistan, penger narkomafia fra Søramerika.

Men hjernekraften som skulle bygge opp landet stikker. 20% av de beste fra universiteter og høyskoler stikker til Israel, videre til India og USA. Tilbake blir bermen.

Skrevet

Etter Silicon Valley er det i Israel det opprettes flest nye teknologibedifter. Jødiske har 20% av Nobelprisene, de har også dobbelt så stor andel av ingeniører som USA generelt. I selve Israel er tettheten fire ganger større. 8 av verdens mest berømte teknologiuniversiteter ligger i Isael og utdanner like mange arabere som jøder.

Skrevet

Muhammed-affæren er en handelsfordel

12. jun. 2006 04.05 Indland

- Uroen ovenpå affæren med Muhammed tegningerne har ikke skadet Danmarks eksport, måske endda tværtimod, mener Jørgen Thulstrup, der er seniorforsker på Institut for Konjunkturanalyse.

- Den relativt uinteressante tilbagegang, vi har mærket i arabiske lande, er langt opvejet af vores anseelse på de vigtige markeder i resten af verden, siger Jørn Thulstrup til I Dag - Industriens Dagblad.

Det afspejler sig i industriens forventninger til beskæftigelsesfremgang.

De er højere end på noget andet tidspunkt i de sidste fire år, viser en analyse fra instituttet.

------------------------

Men om det var tilfelle at Danmark tapte, så arbeider det massevis av arabere i danske bedrifter. Og hvem mister i tilfelle jobben først?

Hvis Israel får det for vanskelig, vil eliten flykte til USA, men 1 mill avhengige arabere vil bli overlatt til seg selv.

Blomstrende isrelske bedrifter i full drift med arabiske ansatte som er blitt forlatt på arabisk side pga tilbaketrekninger er bare noen uker senere en ruinhaug, plyndret for alt av verdi. Arabere har ikke kultur for å bygge noe.

Israel tar 90% av palestinaområdets eksport, og uten Israel må araberne legge gulleggene selv. Det har de uhyre vanskelig for å gjøre uten blodsutgytelser og krangel.

Skrevet

Effekten er jo gledelig.

Likevel er det nesten overjordisk latterlig å se halal-hippienes oppfordre til boikott av det eneste demokratiet i den islamistiske pølen som kalles Midt-Østen.

Samtidig støffer de i seg varer fra Iran som om ingenting var skjedd.

Det sier litt om de røde og de naives holdninger og anstendighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...