Gå til innhold

Krimforfattere - anbefaling?

Anbefalte innlegg

Gjest Masahiro
Skrevet

Hei

Sluker krimbøker i rasende fart! Nå har jeg gått tom for spennende forfattere. Har lest alt av følgende forfattere, og ønsker tips på andre i samme gate:

Harlan Coben, Patricia D. Cornwell, Dennis Lehane, Michael Connelly, David Baldacci, Val McDermid, Jeffrey Deaver. Også jo Nesbø.

Alle disse skriver utrolig fengslende intriger - jeg tørster etter andre som har samme type stil!! Noen tips....? :)

Skrevet

Jeg liker bøkene til Mankell. Har vel lest "Et skritt etter", Sportegn"? og "Brannmur".

Ulvenatten av Tom Egeland er også bra.

Skrevet

Jeg har ikke lest _noen_ på din liste;-) så jeg aner ikke om andre krimforfattere har samme "stil".

Men foruten Mankell, som er anbefalt av andre før meg, vil jeg anbefale Minette Walters.

Gjest mandolina
Skrevet

Norske forfattere: Anne Holt, Unni Lindell.

Utenlandske forfattere: John Grisham og Fredrick Forsyth.

Hilsen

Skrevet

Norske forfattere: Anne Holt, Unni Lindell.

Utenlandske forfattere: John Grisham og Fredrick Forsyth.

Hilsen

Unni Lindell skriver dårlige dameromaner. Anne Holt skriver dårlig, punktum.

Gjest mandolina
Skrevet

Det var ikke spørsmål om personlig mening, bare spørsmål om spennende romaner.

Hilsen

Skrevet

Det var ikke spørsmål om personlig mening, bare spørsmål om spennende romaner.

Hilsen

Nja, jeg godtar den. Men om man synes foreslått forfattere ikke ER spennende ...jaja, så kan man selvsagt holde kjeft.

Men man MÅ ikke.

:)

Gjest mandolina
Skrevet

Nja, jeg godtar den. Men om man synes foreslått forfattere ikke ER spennende ...jaja, så kan man selvsagt holde kjeft.

Men man MÅ ikke.

:)

Jeg skal gi deg ret i at bøkene til Unni Lindell ofte blir for psykotiske, men spennende er de.

Hilsen

Skrevet

Jeg liker Cornwell (selv om de siste Scarpetta-bøkene er elendige), McDermid, Nesbø og noe Coben og Deaver, så da må jeg jo prøve de andre der også.

I samme stil kan nevnes Ian Rankin, James Patterson, Jeffrey Archer, Ken Follett og Elizabeth George. Dessuten har jeg sansen for klassisk-britisk krim som P.D. James og Colin Dexter. Og Wallander-bøkene til Henning Mankell er supre - selv om de mer skjønnlitterære verkene hans er direkte kjedelige.

Kan godt lese både Liza Marklund, Anne Holt, Unni Lindell, Kim Småge, Kerstin Ekman og Karin Fossum - men alle disse er litt mer føleri-følera-pregede.

Skrevet

Jeg liker godt flere av de forfatterne du nevner - andre som også skriver spennende og gode bøker er:

Tom Egeland, Tess Gerritsen, Karin Slaughter, Mo Hayder og PJ Tracy.

Skrevet

Anne Holt skrev veldig bra til å begynne med, men de samarbeidsprosjektene hennes har vært ille. Nå har hun derimot begynt å komme seg igjen, heldigvis, for hun har en rimelig god penn når hun bruker litt tid på hver bok.

Lindell liker jeg veldig godt, hun har en herlig nerve i bøkene.

Skrevet

Anne Holt, Kim Småge. Også er det ei svensk dame, hva var det hun het igjen...filler'n... Skal prøve å skrive nytt svar hvis jeg husker det.

Skrevet

Anne Holt, Kim Småge. Også er det ei svensk dame, hva var det hun het igjen...filler'n... Skal prøve å skrive nytt svar hvis jeg husker det.

Helene Tursten?

candyqueen_83
Skrevet

Camilla Läckberg synes jeg skriver spennende krimbøker. Har bare lest to da. Vet ikke om det finnes flere.

hare1365380455
Skrevet

Ken Follett, Arnaldur Indriðason, John Grisham, Micheal Crishton, F. Forsyth, Jach Higgins.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har ikke lest _noen_ på din liste;-) så jeg aner ikke om andre krimforfattere har samme "stil".

Men foruten Mankell, som er anbefalt av andre før meg, vil jeg anbefale Minette Walters.

Minette Walters er bare fantastisk! Har lest seks bøker av henne, og aldri blitt skuffet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...