Gå til innhold

Krimforfattere - anbefaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anne Holt, Kim Småge. Også er det ei svensk dame, hva var det hun het igjen...filler'n... Skal prøve å skrive nytt svar hvis jeg husker det.

Liza Marklund? Hun er i alle fall himla bra!

Skrevet

Helene Tursten?

Nei, det var noe som lignet på Karin Fossum, tror jeg...

Skrevet

Leser en del krim, men de utenlandske navnene du nevner er likevel ukjente for meg. Utenom de som andre nevner liker jeg Kolbjørn Hauge, Han har humor!

Skrevet

Liza Marklund? Hun er i alle fall himla bra!

Nei, det er ikke henne.

Skrevet

Den britiske forfatterduoen Nicci French (bestående av Sean French og Nicci Gerrard). Har lest det meste, og alt er åndeløst spennende. Anbefales på det varmeste!

Gjest Anbefales på det sterkeste
Skrevet

En bok har foreløpig kommet på norsk. Den "Menn som hater kvinner". Neste bok er enda bedre og kommer straks på norsk.

Skrevet

Minette Walters er bare fantastisk! Har lest seks bøker av henne, og aldri blitt skuffet!

Enig - har ikke blitt skuffet jeg heller!:-)

Hun har utrolig spennende historier. Jeg merker at jeg forholder meg annerledes til disse enn til f eks Agatha Christie: Hos henne er det viktig å prøve å oppdage alle hintene underveis og klare å gjette morderen før boka avslører ham/henne. Men med Walters merker jeg at spenningen er vel så mye om hvorfor "alt annet" er slik som det er osv.

Hvsi jeg husker titlene på dem jeg har lest er det: Fox, Plagede sinn, Kjerringbissel, døden i ishuset, acid row

Pluss at jeg tror jeg har lest Olive rok en øks + en til som jeg ikke husker navnet på.

Skrevet

Jeg skal gi deg ret i at bøkene til Unni Lindell ofte blir for psykotiske, men spennende er de.

Hilsen

Jeg har bare lest en bok av Unni Lindell, som fikk de varmeste anbefalinger fra et par damer jeg kjenner, og jeg synes boka var en gedigen skuffelse!!

Den het "Rødhette" el no lignende, handlet om tre søstre fra Nord-Norge.

Skrevet

Nei, det var noe som lignet på Karin Fossum, tror jeg...

Kerstin Ekman?

Har bare lest Hendelser ved vann av henne, men den var veldig bra.

Skrevet

Robert Wilson. "Et lite drap i Lisboa" er best.

Ellers henger jeg meg på anbefalingen av Minette Walters.

hare1365380455
Skrevet

Robert Wilson. "Et lite drap i Lisboa" er best.

Ellers henger jeg meg på anbefalingen av Minette Walters.

Den var god!

hidi, the scorpion
Skrevet

Enig - har ikke blitt skuffet jeg heller!:-)

Hun har utrolig spennende historier. Jeg merker at jeg forholder meg annerledes til disse enn til f eks Agatha Christie: Hos henne er det viktig å prøve å oppdage alle hintene underveis og klare å gjette morderen før boka avslører ham/henne. Men med Walters merker jeg at spenningen er vel så mye om hvorfor "alt annet" er slik som det er osv.

Hvsi jeg husker titlene på dem jeg har lest er det: Fox, Plagede sinn, Kjerringbissel, døden i ishuset, acid row

Pluss at jeg tror jeg har lest Olive rok en øks + en til som jeg ikke husker navnet på.

Enig, når det gjelder sammenligningen med A. Christie, har lest alle hennes bøker også. Selv leser jeg bare disse bøkene på engelsk, gir meg litt mer utfordring....

Har lest: Fox evil, Acid road, Tke echo, The dark room, the ice house og sist The devil`feather. Hun har skrevet fem andre, som jeg gleder meg til å få kloa i....

Skrevet

Kerstin Ekman?

Har bare lest Hendelser ved vann av henne, men den var veldig bra.

Hmmm, tror ikke det var det heller. Lurer på om hun et Karin også noe på A....?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...