Gå til innhold

Sende 16-åringer alene på fjelltur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg vet om var på fylla kvelden før konfirmasjonen og skinna seg. Moderen var ikke blid ;)

Ja ja, det er ingen fare her;o)

Vi er 3 søsken og jeg og eldstebror begynte begge å drikke litt rett etter konfirmasjonen, men var ganske ordentlige likevel.

Yngstebror derimot var av den litt villere typen. Mine foreldre fikk telefon om å hente han på legevakten,etter hans aller første fest;o)

Han har da skikket seg vel han også:)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caloni Makaroni

6

• Piraye

4

• Lisabeth

2

• Moraki

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt som i mitt miljø, det. De aller fleste hadde vært fulle før de gikk ut av ungdomsskolen, og mange var på fylla nesten hver helg. Husker en gutt i klassen min, han hadde typisk 13/14-åringjobb med å levere søndagsaviser tidlig om morgenen, men han pleide da å være på fest natta før, og døgne, og så levere avisene mens han fortsatt var god og full ;) Men de fleste i den alderen (og kanskje opp til et stykke på vei i videregående) oppfører seg jo helt forferdelig fjollete når de er fulle. Kaster man opp er det litt ekkelt, men også ganske kult, og beviser bare at "han var full, ass!!".

11 år synes jeg hørtes urovekkende tidlig ut, da synes jeg det bør gripes fatt i av enten foreldre (som lar barnet være ute til sent på natt...?), eller barnevernet. Rundt 14 års alder må man vel bare innse at alkoholen melder ankomst. Det er en magisk grense mellom barneskolen og ungdomsskolen, synes jeg.

Ja, jeg syntes også det var altfor tidlig, selv da jeg var 14. Ville ikke ha henne sammen med oss, men vennina mi på 16 var slekt med henne så hun dro henne med. Vi passet godt på henne da, men personlig likte jeg det ikke nei.

Men fra ca 14 må man nok begynne å regne med eksperimentering ja. Og de mest liberale foreldrene er faktisk de med best kontroll på ungene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...