Gjest Wita Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Ei jeg vet om var på fylla kvelden før konfirmasjonen og skinna seg. Moderen var ikke blid Ja ja, det er ingen fare her;o) Vi er 3 søsken og jeg og eldstebror begynte begge å drikke litt rett etter konfirmasjonen, men var ganske ordentlige likevel. Yngstebror derimot var av den litt villere typen. Mine foreldre fikk telefon om å hente han på legevakten,etter hans aller første fest;o) Han har da skikket seg vel han også 0 Siter
Piraye Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Helt som i mitt miljø, det. De aller fleste hadde vært fulle før de gikk ut av ungdomsskolen, og mange var på fylla nesten hver helg. Husker en gutt i klassen min, han hadde typisk 13/14-åringjobb med å levere søndagsaviser tidlig om morgenen, men han pleide da å være på fest natta før, og døgne, og så levere avisene mens han fortsatt var god og full Men de fleste i den alderen (og kanskje opp til et stykke på vei i videregående) oppfører seg jo helt forferdelig fjollete når de er fulle. Kaster man opp er det litt ekkelt, men også ganske kult, og beviser bare at "han var full, ass!!". 11 år synes jeg hørtes urovekkende tidlig ut, da synes jeg det bør gripes fatt i av enten foreldre (som lar barnet være ute til sent på natt...?), eller barnevernet. Rundt 14 års alder må man vel bare innse at alkoholen melder ankomst. Det er en magisk grense mellom barneskolen og ungdomsskolen, synes jeg. Ja, jeg syntes også det var altfor tidlig, selv da jeg var 14. Ville ikke ha henne sammen med oss, men vennina mi på 16 var slekt med henne så hun dro henne med. Vi passet godt på henne da, men personlig likte jeg det ikke nei. Men fra ca 14 må man nok begynne å regne med eksperimentering ja. Og de mest liberale foreldrene er faktisk de med best kontroll på ungene! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.