Gå til innhold

Underlivssjekk.

Anbefalte innlegg

Gjest 34 år gammel
Skrevet

Nå er det snart fem år siden jeg var til en slik test. Har en mannlig lege som er veldig grei men jeg synes det er allikevel så pinlig med slike tester. Nå har jeg fått noen brev om at det er på høy tid.

Hvor ofte sjekker dere andre kvinner dere? Synes dere det er flaut med en slik test hos en mann?

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg får vel et slik påminnelses brev om underlivssjekk hvert 3.år. Og da tar jeg sjekken så fort som mulig etter det.

Jeg har nesten alltid hatt mannlig lege. Liker i grunn best mannlig lege på det punktet jeg da. Har en veldig ok lege.

Det var en periode jeg hadde kvinnelig lege, og da var det ikke like greit. VAr mye mer hardhent enn de mannlige legene jeg har vært hos.

Skrevet

Gjør det fast minst hvert 3. år, bruker da fastlegen min. Han er på min alder og er knakende dyktig, veldig diskret og flink. Som annlovinda så foretrekker jeg faktisk også menn på det området.

Skrevet

For min del handler det mer om at jeg ikke ønsker å havne i den situasjonen at jeg får kreft og dør av det - fordi jeg synes det var pinlig i 2 minutter hvert 3. år...

Helt alvorlig: Det er ingen hyggelig situasjon å ligge på den torturbenken med beina rett i været, men siden jeg synes det virker verre å dø av noe man kunne unngått så gjør jeg det.

Tok forrige sjekk i juni i fjor, og nå måtte jeg inn til en ekstrasjekk fordi prøvene ikke var helt bra. Dersom det er noe galt, på ordentlig, så håper jeg det er oppdaget så tidlig at det er noe å gjøre med det. For som sagt, jeg liker ikke alternativet og biter derfor i meg pinligheten i disse få minuttene.

Jeg har mannlig lege nå, hadde kvinnelig før. Merker ingen forskjell overhode, flinke og forsiktige begge to, men like fullt liker jeg ikke situasjonen. Tror forresten at man ikke er helt vel bevart om man faktisk LIKER å ligge i den stolen.

Så - bestill time og få gjort det unna.

:-)

Gjest 34 år gammel
Skrevet

For min del handler det mer om at jeg ikke ønsker å havne i den situasjonen at jeg får kreft og dør av det - fordi jeg synes det var pinlig i 2 minutter hvert 3. år...

Helt alvorlig: Det er ingen hyggelig situasjon å ligge på den torturbenken med beina rett i været, men siden jeg synes det virker verre å dø av noe man kunne unngått så gjør jeg det.

Tok forrige sjekk i juni i fjor, og nå måtte jeg inn til en ekstrasjekk fordi prøvene ikke var helt bra. Dersom det er noe galt, på ordentlig, så håper jeg det er oppdaget så tidlig at det er noe å gjøre med det. For som sagt, jeg liker ikke alternativet og biter derfor i meg pinligheten i disse få minuttene.

Jeg har mannlig lege nå, hadde kvinnelig før. Merker ingen forskjell overhode, flinke og forsiktige begge to, men like fullt liker jeg ikke situasjonen. Tror forresten at man ikke er helt vel bevart om man faktisk LIKER å ligge i den stolen.

Så - bestill time og få gjort det unna.

:-)

Har nok litt lett for å fortrenge den frykten men nå er det så lenge siden siste sjekk at jeg begynner å bli litt nervøs. Men takk for svaret. Skal prøve og få det gjort snart. Har utsatt det lenge nok nå ja.

Skrevet

Har nok litt lett for å fortrenge den frykten men nå er det så lenge siden siste sjekk at jeg begynner å bli litt nervøs. Men takk for svaret. Skal prøve og få det gjort snart. Har utsatt det lenge nok nå ja.

Jeg er inmari god til å fortrenge tanken på at jeg skal opp i den stolen. Det hjelper veldig.

Gjør det samme når jeg skal til tannlegen, opp i fly og ut i båt. Liker det IKKE, men vet jeg må. Og derfor velger jeg å ikke tenke på det før jeg må heller.

Tror det er smart å få det gjennomført.

Skrevet

Jeg får brev fra kreftregisteret hvert 3. år.

Har også en mannlig lege som er utrolig flink med GU. Så jeg synes det er helt greit å gå til ham.

Gjest liker det ikke
Skrevet

Jeg har mannlig fastlege.

Hver gang jeg skal til gyn.kontroll, omtrent hvert 3.år, bestiller jeg time hos privat kvinnelig lege.

Betaler 600.-, mye penger, men heller det enn å gå til fastlegen min....

Gjest 34 år gammel
Skrevet

Jeg har mannlig fastlege.

Hver gang jeg skal til gyn.kontroll, omtrent hvert 3.år, bestiller jeg time hos privat kvinnelig lege.

Betaler 600.-, mye penger, men heller det enn å gå til fastlegen min....

Jeg har vurdert det samme. Men tenker at visst det skulle være noe galt så blir det vel fastlegen som må følge det opp. Ellers kan det vel bli veldig dyrt.

Skrevet

Jeg prøver å få sjekket celleprøve hvert 3. år. Gjør det hos fastlegen. Nå er det en dame, men det spiller ingen rolle for meg så lenge jeg syns legen er OK ellers.

Skrevet

Jeg får påminnelse hvert 3. år fra kreftregisteret. Takk og lov sier jeg i dag. Sist var prøvene ikke slik de skulle, men da fikk jeg superrask henvisning, operasjon og videre oppfølging og ekstra prøvetaking. På den måten rakk det aldri å utvikle seg til noe som kan kalles kreft.

Min fastlege er en mann. Jeg bryr meg velig lite om hvem som tar de prøvene, legen gjør en jobb og jeg er pasient. Ikke veldig behagelig å ta sånne prøver, men alternativet er absolutt ikke noe å trakte etter.

Skrevet

Jeg ville ikke gått til en mannlig lege, rett og slett fordi jeg synes det er _mer_ pinlig.

En venninne av meg går til vanlig til en mannlig gynekolog, men sist gang så var han på ferie og hun måtte gå til vikaren. Han var ung og hun synes han var veldig kjekk, i tillegg hadde hun tilfeldigvis pratet litt med han på byen et par uker før dette. Hun kom med et ultra flaut problem, og både hun OG han følte seg litt pinlig berørt. Da tror jeg at jeg hadde ønsket å synke i jorden.

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Jeg går til en kvinnelig gynokolog hvert 3. år...

Føler meg mere vel nå når jeg bruker en kvinne...

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Jeg går til en kvinnelig gynokolog hvert 3. år...

Føler meg mere vel nå når jeg bruker en kvinne...

Glemte å at hun driver privat praksis...

Tar alle prøver som skal gjøres inkl. ultralyd...

for ca. 400,-kr.

Verd pengene hvert 3. år syns jeg...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har kun hatt underlivsundersøkelse med kvinnelig lege en gang, ellers har det alltid vært menn. Synd det er helt ok. Men jeg vil nok ikke gå til GU hos fastlegen min, han er sikkert 12-14 år yngre enn meg. :-D

Gjest god idé
Skrevet

Du får ta en sjekk. Jeg synes det går fint hos mannlig lege.

Skrevet

Jeg tar hos fastlegen min. Han er ung, kjekk og dyktig. Jeg tenker som så at han har garantert sett flere (og verre) før og holde fint ut den korte studen det tar.

Skrevet

Du kan be fastlegen din om henvisning til gynekolog, det blir billigere enn en privatpraktiserende. Og da kan du jo gå til en kvinnelig en, hvis det gjør saken bedre for deg.

Hvis du bor i Oslo, så har jeg tips til en praksis hvor de er veldig flinke. Der har de iallfall én kvinnelig gynekolog.

Skrevet

Jeg ville ikke gått til en mannlig lege, rett og slett fordi jeg synes det er _mer_ pinlig.

En venninne av meg går til vanlig til en mannlig gynekolog, men sist gang så var han på ferie og hun måtte gå til vikaren. Han var ung og hun synes han var veldig kjekk, i tillegg hadde hun tilfeldigvis pratet litt med han på byen et par uker før dette. Hun kom med et ultra flaut problem, og både hun OG han følte seg litt pinlig berørt. Da tror jeg at jeg hadde ønsket å synke i jorden.

Det er sånt som gjør meg glad for at gynekologen min er en (hyggelig) mann på ca 60 ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Om jeg går til gynekolog er kjønnet helt underordnet. Gikk hos mannlig gynekolog sist jeg var gravid, og har vært hos flere andre.

Men ville antakelig ikke likt å ta GU hos en mannlig lege jeg kjente fra før, det ville på en eller annen måte føles for intimt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...