Gå til innhold

Feiing av pipe

Anbefalte innlegg

Gjest ekstremblond
Skrevet

Har kjempetrøbbel med å få fyr i ovnen. Har gjort ren røret for MASSE sot, og prøvd med tennvæske - men det nytter ikke :-(

Kan det være på tide med feiing? Det er ihvertfall to år siden sist.

Er det noe jeg må gjøre før feieren kommer, f.eks tømme sotluke eller no'?

Skrevet

Er det nok trekk da? Det bør stå åpent en ventil om det finnes, og for å få futt i fyringa pleier jeg å sette opp verandadøra, evt et vindu

Skrevet

Har du trekken i ovnen åpen? I ovnen til kjæresten min er det en trekk under døra på hjørnet av ovnen og en øverst, i noen ovner er trekken i selve døra.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tennvæske? har alltid hørt at tennvæske i ovn innendørs ikke er bra. Det er mye bedre med sånne små briketter som man legger under veden. Det som skal til i vår ovn er to briketter og så veden, trenger ikke en gang avis.

Skrevet

Tvilsomt om pipa er så tett at du ikke får fyr i ovnen, da er det jaggu mye sot der.

For det første må veden være tørr, for det andre må du ha god trekk, spesielt i begynnelsen. Dra trekken helt opp og sett ovnsdøra litt på gløtt i tillegg i de første minuttene.

Vær litt forsiktig med tennvæske, bruk enten mye papir eller det beste å er kjøpe tennbriketter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...