Gå til innhold

Er du optiker? (Ang linser)

Anbefalte innlegg

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Jeg skal bestille linser på nett og må selv plotte inn styrke etc. Et av feltene jeg skal fylle inn er kurve (BC). Jeg har brukt SoftLens 66 Toric tidligere med BC 8,5, men jeg tenkte å prøve en ny linse (UC 55 Toric - mye billigere!) som kun har kurve (BC) 8,7. Hva er dette, og vil det ha noe å si om jeg bestiller 8,7 når jeg har brukt 8,5 tidligere?

Noen som vet?

Skrevet

Det er målene på linsenes krumning. Det er viktig at du har et mål som passer akkurat på øynene dine. Ellers kan det skje en av to ting: Linsen får enten en tendens til å falle ut, eller suge seg for fast til øyeeplet,

Skrevet

Det er målene på linsenes krumning. Det er viktig at du har et mål som passer akkurat på øynene dine. Ellers kan det skje en av to ting: Linsen får enten en tendens til å falle ut, eller suge seg for fast til øyeeplet,

Hvis man ligger et sted midt i mellom er det hipp som happ.

På månedslinsene mine står det BC: F/M, vet ikke hva det skal bety.

På dagslinsene står det 8.6, så jeg antar jeg har ganske store øyeepler da.

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Ok, takk. :-) Men jeg har jo aldri fått prøvd flere typer for å se hva som passer best til meg. Syns de jeg har nå sitter litt for fast... Får høre med optikeren min for sikkerhets skyld. Evt få prøvd ulike typer.

Takk for svar. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...