Gå til innhold

Anbefal musikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lastet ned bra mye musikk i det siste. Bl a

Flogging Molly, Dropkick, Pogues, Nightwish, U2, Roxette, Alan Parson, Queen, The Killers, Modest Mouse ot Toto.

Anbefal mer!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Syns du The Pogues er bra bør du prøve The Waterboys også, særlig fra deres irsk folk-inspirerte perioder.

Og R.E.M., Nick Cave og Pearl Jam.

Skrevet

Syns du The Pogues er bra bør du prøve The Waterboys også, særlig fra deres irsk folk-inspirerte perioder.

Og R.E.M., Nick Cave og Pearl Jam.

Tror jeg skal prøve å finne noen gullgruver innen ren instrumental musikk.

Type Alan Parson, Medwyn Goodall og Mike Oldfield.

Tips?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tror jeg skal prøve å finne noen gullgruver innen ren instrumental musikk.

Type Alan Parson, Medwyn Goodall og Mike Oldfield.

Tips?

Vangelis og Jean Michel Jarre. Og Tangerine Dream, det er skikkelig snaddermusikk.

Skrevet

Vangelis og Jean Michel Jarre. Og Tangerine Dream, det er skikkelig snaddermusikk.

Jøss, hadde ikke hørt om Vangelis før, men fant ut at det er de som står bak Chariots of Fire!

Snadder ja!

Skrevet

Jøss, hadde ikke hørt om Vangelis før, men fant ut at det er de som står bak Chariots of Fire!

Snadder ja!

Erru blond eller? Det visste til og med jeg :o)

Skrevet

Snadder ja!

Ikke _de_, men _han_. Vangelis, eller Evangelos Odysseas Papathanassiou som han heter er en mannlig, gresk artist. Han har gitt ut masse-massevis av album med utrolig vakker musikk!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Snadder ja!

Vangelis er gammelt nytt, mann! Han har eksistert sida tidenes morgen og har så mye nydelig musikk at det er til å grine av. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Snadder ja!

Søk etter "Alpha" med Vangelis, det er et stykke musikk så nydelig at det gir meg ståpels på ryggen, selv etter at jeg har kjent til den i snart 30 år. Og "I'll Find My Way Home" med Jon & Vangelis, men den er ikke instrumental da.

Skrevet

Søk etter "Alpha" med Vangelis, det er et stykke musikk så nydelig at det gir meg ståpels på ryggen, selv etter at jeg har kjent til den i snart 30 år. Og "I'll Find My Way Home" med Jon & Vangelis, men den er ikke instrumental da.

Skal høre på Alpha nå! Store forventninger.

Skrevet

Likte Spiral og l'Enfant, jeg!

Men langt nede på den siden der, så finner du også artister med litt lignende musikk.

En av eksene mine elsket Vangelis' musikk, men også Ennio Morricone. Du kan jo sjekke om det faller i smak hos deg også, eller noen av de andre artistene som er listet der.

Skrevet

Her er masse fakta om Vangelis:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vangelis

Nydelig musikk, tror jeg har det meste av dem, og når jeg spiller på full guffe så rømmer tenåringene stua og roper "pføy"!

synes det er noe av det beste som er laget jeg da;)

Skrevet

Men nå laster jeg ned Mozart!

Skal opparbeide meg en grei mengde klasisk musikk. Har tenkt å ha med disse i tillegg:

Grieg, Dvorak, Glinka, Strauss, Debussy, Brahms, Beethoven, Ravel, Mahler, Rossini, Haydn, Dussek, Clementin, Schubert, Gluck, JS Bach, E Bach, Couperin, Ramenau, Händel, Vivaldi og Corelli.

Noen som mangler?

Skrevet

Det var vanvittig masse da! Kommer til å ta år å sjekke ut.

Deep Forest

Eloy Fritsch

Enigma

Ennio Morricone

Eric Serra

Future Sound of London

Jean Michel Jarre

Jon Anderson

Kitaro

Klaus Schulze

Larry Fast

Mannheim Steamroller

Mike Oldfield

Nobuo Uematsu

Patrick Moraz

Rick Wakeman

Tangerine Dream

Tomita

Wendy Carlos

Yanni

Skrevet

Nydelig musikk, tror jeg har det meste av dem, og når jeg spiller på full guffe så rømmer tenåringene stua og roper "pføy"!

synes det er noe av det beste som er laget jeg da;)

Lol, latterlige tenåringer. Håper ikke de er eldre en 14.

Skrevet

Men nå laster jeg ned Mozart!

Skal opparbeide meg en grei mengde klasisk musikk. Har tenkt å ha med disse i tillegg:

Grieg, Dvorak, Glinka, Strauss, Debussy, Brahms, Beethoven, Ravel, Mahler, Rossini, Haydn, Dussek, Clementin, Schubert, Gluck, JS Bach, E Bach, Couperin, Ramenau, Händel, Vivaldi og Corelli.

Noen som mangler?

Kan ikke si jeg er noen ekspert på musikk, langt mindre klassisk musikk... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...