Gå til innhold

Noen som kan en tellesang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan en tellesang?

Søkte på nettet og fant noen som heter Tellesang og Tellevise, men begge var bare i en innholdsfortegnelse til en sangbok....

Gjest ...men sikkert ikke PK...
Skrevet

Denne sangen kan da ikke være PK lenger? De sang ikke den i vår barnehage nei for fem år siden¨;o)

Jeg spurte frøkna på 6 år her nå, de lærte den i barnehagen og sang den senest i fjor.

Skrevet

Denne sangen kan da ikke være PK lenger? De sang ikke den i vår barnehage nei for fem år siden¨;o)

Jeg lærer ungene den. De digger den. *Slem* :P

Skrevet

Jeg spurte frøkna på 6 år her nå, de lærte den i barnehagen og sang den senest i fjor.

Hehe, minstemann har nok gått i en veldig PK barnehage.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170703724' post='3511903]

Jeg lærer ungene den. De digger den. *Slem* :P

Jeg synes ikke du er noe slem :o)

Skrevet

Husker selvfølgelig ikke hele, men kanskje noen andre gjør?

1234567 reven er en hønsetyv..

Er dette en telleregle?

Skrevet

Husker selvfølgelig ikke hele, men kanskje noen andre gjør?

1234567 reven er en hønsetyv..

Er dette en telleregle?

1-2-3-4-5-6-7 reven er en hønsetyv! (eller hønsetju om du sier sju og ikke syv)

7-6-5-4-3-2-1 reven tok en hønseben!

Tror den var sånn.

Skrevet

1-2-3-4-5-6-7 reven er en hønsetyv! (eller hønsetju om du sier sju og ikke syv)

7-6-5-4-3-2-1 reven tok en hønseben!

Tror den var sånn.

Ja så men! Sånn var den :) takk

Skrevet

Her er en til halv sang...? Eller ikke ...

og ener`n kom og ener`n dro, og enball og toball og treball sto å droooo og ikke fikk opp roten osv

Hvem kan resten???

Skrevet

og ener`n kom og ener`n dro, og enball og toball og treball sto å droooo og ikke fikk opp roten osv

Hvem kan resten???

Gubben og gamla lå og dro, men ikke fikk opp rota. Hadde de hatt han enball her, så hadde de fått opp rota. Og enball kom, og enball dro. Og gubben og gamla, og enball lå og dro, men ikke fikk opp rota.

Skrevet

99 bottles of beer on the wall, 99 bottles of beer. you take one down, pass it around, 98 bottles of beer on the wall.

Eller passer den ikke målgruppen?

Skrevet

Gubben og gamla lå og dro, men ikke fikk opp rota. Hadde de hatt han enball her, så hadde de fått opp rota. Og enball kom, og enball dro. Og gubben og gamla, og enball lå og dro, men ikke fikk opp rota.

jøss så god du er :) Denne sangen kan også utvikle seg til mange "baller" og er vel mest brukt som lek kanskje? Husker vi gjorde den på skolen, til slutt så faller alle overende. Gøyal den.

Skrevet

Hvem kan resten???

Giii deg du a'! Har du ikke hørt om Gubben og Gamla!?

Å - Gubben og Gamla låg og dro og ikke fikk opp rota! No skulle vi hatt han Einball her, så hadde vi fått opp rota! Og'n Einball kom og'n Einball dro og Gubben og Gamla og'n Einball låg og dro og ikke fikk opp rota!

Så gjentas det hele helt opp til tolvball, en mer for hver gang. :o)

Avsluttes vel med "Og så fekk de opp rota!"

Skrevet

Giii deg du a'! Har du ikke hørt om Gubben og Gamla!?

Å - Gubben og Gamla låg og dro og ikke fikk opp rota! No skulle vi hatt han Einball her, så hadde vi fått opp rota! Og'n Einball kom og'n Einball dro og Gubben og Gamla og'n Einball låg og dro og ikke fikk opp rota!

Så gjentas det hele helt opp til tolvball, en mer for hver gang. :o)

Avsluttes vel med "Og så fekk de opp rota!"

ja, nå sitter jeg med mimresmil her :) Gøy den!

Skrevet

en to tre, fire fem seks sju, åtte ni og ti og elleve tolv og tretten å snu...

(x2)

jeg ser deg, og du ser meg, jeg ser deg, og du ser meg

og så det første en gang til, men til slutt sier man "å stans" i steden for snu.

Dette er en sangdans, men kan jo også synges uten at man danser.

Jeg har lært den av 6-åringen her.

Skrevet

Nå kom jeg plutselig på en *kremt* mindre pen tellesang som vi pleide å synge i smug for de voksne da vi gikk sånn midt på barneskolen:

1-2-3 - buksa ned!

4-5 - kuken frem!

8-9 - så pula vi!

Kan ikke huske at det var noe på 6-7? Det var litt pussig men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...