Gå til innhold

Noen som kan en tellesang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jøss så god du er :) Denne sangen kan også utvikle seg til mange "baller" og er vel mest brukt som lek kanskje? Husker vi gjorde den på skolen, til slutt så faller alle overende. Gøyal den.

"telle til 1 å telle til 2 - Høna går aldri med strømper og sko. Telle til tre å telle til fire - ti liter vann pakket inn i papiret. Telle til fem å telle til seks - Den som er troll blir nok gift med en heks. Telle til sju, åtte og ni. Knapphullet vokser det ingenting i. Telle til ti den ene må stå. Alle de andre tar nattlua på" Denne lærte eg i ein barnehage eg jobba i tidlegare :-D

Skrevet

"telle til 1 å telle til 2 - Høna går aldri med strømper og sko. Telle til tre å telle til fire - ti liter vann pakket inn i papiret. Telle til fem å telle til seks - Den som er troll blir nok gift med en heks. Telle til sju, åtte og ni. Knapphullet vokser det ingenting i. Telle til ti den ene må stå. Alle de andre tar nattlua på" Denne lærte eg i ein barnehage eg jobba i tidlegare :-D

Den har jeg aldri hørt faktisk. Gøyal den! :)

Skrevet

Den har jeg aldri hørt faktisk. Gøyal den! :)

Ja, eg synes den er fin hehe

Gjest annlovinda
Skrevet

Nå kom jeg plutselig på en *kremt* mindre pen tellesang som vi pleide å synge i smug for de voksne da vi gikk sånn midt på barneskolen:

1-2-3 - buksa ned!

4-5 - kuken frem!

8-9 - så pula vi!

Kan ikke huske at det var noe på 6-7? Det var litt pussig men...

Jeg har lært den litt annerledes enn deg.

1-2-3 buksa ned

4-5 pikken frem

6-7-8 inn på kottet

9-10 så puler vi.

Gjest Anna Belinda
Skrevet

??

*kremt* Var visst Gubben og Gamla...*le av seg selv*

Skrevet

1 + 9 er 10 det vet vi

2 + 8 like så.

3 + 7 ja bare se du,

4 + 6 skal sammen stå.

5 + 5 er 10, alle sammen vi, telle kan til 10, for vi er flinke vi!

Melodi: Tyven, tyven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...