Gjest Persille Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har leid inn en vikar fra et firma - skal jeg skrive kontrakt med henne da? Jeg har ikke noen kontrakt på henne fra firmaet, og jeg betaler en fast sum for tiden jeg skal ha henne. Men skal hun ha noen slags tidsbegrenset vikarkontrakt? Slik jeg oppfatter det kan jeg bytte henne om jeg ikke er fornøyd f.eks - og da vil jo en kontrakt mellom henne og med ødelegge den fordelen. Eller? 0 Siter
citygirl Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Du har vel en kontrakt med selve firmaet? Vikaren er vel ansatt i firmaet og har sin kontrakt med dem, vil jeg tro. 0 Siter
amber sun Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Jeg tror ikke du skal det. Det er firmaet som hun er ansatt i som skal ha kontrakt med henne. Det pleier ihvertfall å være sånn. Jeg har og vært utleid til kunde, og da skrev jeg kontrakt med firmaet jeg var ansatt i, men ikke hvor jeg jobbet. 0 Siter
Lurveline Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Du kan jo selvfølgelig ikke bruke en vikar som du selv vil, vikarer har rettigheter de også. http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=120178 0 Siter
Agata1365381002 Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Nei, vikaren har sitt ansettelsesforhold med vikarbyrået, og skal sjølsagt ha arbeidsavtale med dette byrået. Du har en avtale med vikarbyrået. Mellom deg og vikaren foreligger det (normalt) ikke et avtaleforhold. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Du har vel en kontrakt med selve firmaet? Vikaren er vel ansatt i firmaet og har sin kontrakt med dem, vil jeg tro. Jeg kontrakt med dem på hvordan betaling osv skal foregå - men ikke på henne. Altså ikke på lengden av oppdraget osv. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Du kan jo selvfølgelig ikke bruke en vikar som du selv vil, vikarer har rettigheter de også. http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=120178 Jeg sa da ikke det heller? Men jeg er ute etter å finne en jeg vil ansette fast, og da vil jeg leie dem inn først - dyrekjøpt erfaring. Men om jeg ikke er fornøyd, så fornyer jeg ikke oppdragene, da leier jeg inn en ny - og nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Spørsmålet mitt er om jeg må ha kontrakt med henne måned for måned, eller om det holder at jeg har det med firmaet? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Nei, vikaren har sitt ansettelsesforhold med vikarbyrået, og skal sjølsagt ha arbeidsavtale med dette byrået. Du har en avtale med vikarbyrået. Mellom deg og vikaren foreligger det (normalt) ikke et avtaleforhold. Takk 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Jeg tror ikke du skal det. Det er firmaet som hun er ansatt i som skal ha kontrakt med henne. Det pleier ihvertfall å være sånn. Jeg har og vært utleid til kunde, og da skrev jeg kontrakt med firmaet jeg var ansatt i, men ikke hvor jeg jobbet. Takk 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Jeg sa da ikke det heller? Men jeg er ute etter å finne en jeg vil ansette fast, og da vil jeg leie dem inn først - dyrekjøpt erfaring. Men om jeg ikke er fornøyd, så fornyer jeg ikke oppdragene, da leier jeg inn en ny - og nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Spørsmålet mitt er om jeg må ha kontrakt med henne måned for måned, eller om det holder at jeg har det med firmaet? Det holder med firmaet. 0 Siter
Sofline Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Nei. Du har kontrakt med vikarbyrået, og vikarbyrået har kontrakt med vikaren. Sånn har jeg forstått det fungerer. 0 Siter
April Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Jeg er i permisjon nå, og min vikar på jobb er innleid fra vikarbyrå. Jobben min har kontrakt med byrået, der lønn, arbeidstid og lengde på vikariatet fremgår. I kontrakten står det også at vikaren kan byttes ut. Hun har sin egen kontrakt med vikarbyrået. Skjønner godt du vil prøve. Jeg har forstått ut fra det du har skrevet at du har ymse erfaring med de du har hatt tilsatt. 0 Siter
April Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Jeg er i permisjon nå, og min vikar på jobb er innleid fra vikarbyrå. Jobben min har kontrakt med byrået, der lønn, arbeidstid og lengde på vikariatet fremgår. I kontrakten står det også at vikaren kan byttes ut. Hun har sin egen kontrakt med vikarbyrået. Skjønner godt du vil prøve. Jeg har forstått ut fra det du har skrevet at du har ymse erfaring med de du har hatt tilsatt. Nå kalles det vel kanskje ikke lønn det bedriften betaler til byrået, men regner med du skjønte hva jeg mener. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Nå kalles det vel kanskje ikke lønn det bedriften betaler til byrået, men regner med du skjønte hva jeg mener. Jepp - takk 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Nei. Du har kontrakt med vikarbyrået, og vikarbyrået har kontrakt med vikaren. Sånn har jeg forstått det fungerer. Takk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.