Gå til innhold

Hva er NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva faen er egentlig NAV?

Før fikk vi brev fra trygdeetaten osv når det var noe om penger, skattekort, fastlege osv osv.

Nå kommer alt fra NAV. Når skjedde dette, og hva står det for egentlig?

Er det forandret for at det skal høres bedre ut enn f eks Sosialkontor eller Trygdeetaten?

Syns det høres omtrent like dust ut som Mesta jeg. Veivesenet var myyye bedre.

;-P

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

15

• April

3

• cecily

3

• Angelica :o)

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170703200' post='3511892]

Velkommen etter :P

hehehe :-D

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja, sant?

*s*

Mesta f.eks - ikke noe med det ordet vil jeg noen gang kunne forbinde automatisk med "vei".

Skrevet

Hva, heter Veivesenet virkelig Mesta? Det har jeg ikke hørt noe om. Noe så idiotisk!!!

Skrevet

Hva, heter Veivesenet virkelig Mesta? Det har jeg ikke hørt noe om. Noe så idiotisk!!!

Har ennå ikke hørt noen som syns Mesta er noen kul erstatning for Veivesenet.

Jeg syns Veivesenet beskrev veldig bra hva de drev med jeg. Mesta er liksom ikke noe.Høres ut som en feilstaving av Vesta, syns jeg.

NAV vet jeg ikke hva står for engang. :-S

Skrevet

Mesta f.eks - ikke noe med det ordet vil jeg noen gang kunne forbinde automatisk med "vei".

Det høres ut som en feilstaving av Vesta.

Veivesenet var mye mer beskrivende!

Skrevet

NAV = norges arbeids og velferdsetat. Eller noe sånt...? (nav.no, men der har du vel allerede tatt en titt.)

Nå skjønte jeg plutselig hva Mesta var for noe... *flau*

Skrevet

NAV er ikke bare et navneskifte. Det er en sammenslåing av aetat, trygdeetaten og sosialtjenesten.

Hensikten er å unngå kasteballer i systemet, få flere i arbeid og samordne tilbudene til beste for den enkelte bruker.

Det startet i fjor.

Om det virkelig fører til bedring, gjenstår å se.

Men tidligere måtte folk vite hvem som hadde ansvaret for hva.

F. eks. hvis du skulle ha P-kort for forflytningshemmede, hvor skulle du da henvende deg? Og hva hvis du var arbeidsledig uten rett til dagpenger, skulle du da gå på arbeidskontoret eller søke sosialstøtte direkte?

Slik sett er det lettere nå. Man henvender seg på ett sted uansett. Og det er meningen at saksbehandlerne skal samarbeide på tvers av faggrensene.

Skrevet

Mesta er det dummeste navnet på tidligere Vegvesenet. Hadde det nå endelig gått an å forstå ut i fra navnet at det dreier seg om Vegvesenet, men nei da.

Skrevet

Har ennå ikke hørt noen som syns Mesta er noen kul erstatning for Veivesenet.

Jeg syns Veivesenet beskrev veldig bra hva de drev med jeg. Mesta er liksom ikke noe.Høres ut som en feilstaving av Vesta, syns jeg.

NAV vet jeg ikke hva står for engang. :-S

Husker du reklamen som gikk for de ved navnetskiftet?

"Nå e det mesta gjort"

*LOL*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå er både Aetat, trygdeetaten og sosialetaten slått sammen til NAV. Syns det er greit nok jeg, hehe.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

NAV er ikke bare et navneskifte. Det er en sammenslåing av aetat, trygdeetaten og sosialtjenesten.

Hensikten er å unngå kasteballer i systemet, få flere i arbeid og samordne tilbudene til beste for den enkelte bruker.

Det startet i fjor.

Om det virkelig fører til bedring, gjenstår å se.

Men tidligere måtte folk vite hvem som hadde ansvaret for hva.

F. eks. hvis du skulle ha P-kort for forflytningshemmede, hvor skulle du da henvende deg? Og hva hvis du var arbeidsledig uten rett til dagpenger, skulle du da gå på arbeidskontoret eller søke sosialstøtte direkte?

Slik sett er det lettere nå. Man henvender seg på ett sted uansett. Og det er meningen at saksbehandlerne skal samarbeide på tvers av faggrensene.

Det er teorien...

I min kommune må du fortsatt vite hvor du skal henvende deg, siden NAV er delt opp i NAV Trygd og NAV Arbeid. Og det nytter ikke å ringe til sentralbordet og spørre, for de vet ikke forskjell :P

Skrevet

Nå er både Aetat, trygdeetaten og sosialetaten slått sammen til NAV. Syns det er greit nok jeg, hehe.

Selve sammenslåingen er jeg også enig i, men navnet sier egentlig ikke så mye om at det er de tre etatene som er slått sammen. Hvis en ikke tilfeldigvis vet NAV er en forkortelse for... ja, hva var det nå igjen...hehe...

;o)

Skrevet

Vegvesenet er fortsatt vegvesenet.

Det var produksjonsavdelingen i vegvesenet som ble skilt ut som et eget statseiet AS, som fikk navnet Mesta.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170705707' post='3511976]

Husker du reklamen som gikk for de ved navnetskiftet?

"Nå e det mesta gjort"

*LOL*

haha nei det husker jeg ikke!

Skrevet

Vegvesenet er fortsatt vegvesenet.

Det var produksjonsavdelingen i vegvesenet som ble skilt ut som et eget statseiet AS, som fikk navnet Mesta.

jamen herregud da. det blir for dumt uansett syns jeg.

;-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...