amber sun Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Hva faen er egentlig NAV? Før fikk vi brev fra trygdeetaten osv når det var noe om penger, skattekort, fastlege osv osv. Nå kommer alt fra NAV. Når skjedde dette, og hva står det for egentlig? Er det forandret for at det skal høres bedre ut enn f eks Sosialkontor eller Trygdeetaten? Syns det høres omtrent like dust ut som Mesta jeg. Veivesenet var myyye bedre. ;-P 0 Siter
amber sun Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 [quote name=Angelica )' timestamp='1170703200' post='3511892] Velkommen etter hehehe :-D 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Ja, sant? *s* Mesta f.eks - ikke noe med det ordet vil jeg noen gang kunne forbinde automatisk med "vei". 0 Siter
ekte nick Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Hva, heter Veivesenet virkelig Mesta? Det har jeg ikke hørt noe om. Noe så idiotisk!!! 0 Siter
amber sun Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 Hva, heter Veivesenet virkelig Mesta? Det har jeg ikke hørt noe om. Noe så idiotisk!!! Har ennå ikke hørt noen som syns Mesta er noen kul erstatning for Veivesenet. Jeg syns Veivesenet beskrev veldig bra hva de drev med jeg. Mesta er liksom ikke noe.Høres ut som en feilstaving av Vesta, syns jeg. NAV vet jeg ikke hva står for engang. :-S 0 Siter
amber sun Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 Mesta f.eks - ikke noe med det ordet vil jeg noen gang kunne forbinde automatisk med "vei". Det høres ut som en feilstaving av Vesta. Veivesenet var mye mer beskrivende! 0 Siter
Åsemor Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 NAV = norges arbeids og velferdsetat. Eller noe sånt...? (nav.no, men der har du vel allerede tatt en titt.) Nå skjønte jeg plutselig hva Mesta var for noe... *flau* 0 Siter
Babette Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 NAV er ikke bare et navneskifte. Det er en sammenslåing av aetat, trygdeetaten og sosialtjenesten. Hensikten er å unngå kasteballer i systemet, få flere i arbeid og samordne tilbudene til beste for den enkelte bruker. Det startet i fjor. Om det virkelig fører til bedring, gjenstår å se. Men tidligere måtte folk vite hvem som hadde ansvaret for hva. F. eks. hvis du skulle ha P-kort for forflytningshemmede, hvor skulle du da henvende deg? Og hva hvis du var arbeidsledig uten rett til dagpenger, skulle du da gå på arbeidskontoret eller søke sosialstøtte direkte? Slik sett er det lettere nå. Man henvender seg på ett sted uansett. Og det er meningen at saksbehandlerne skal samarbeide på tvers av faggrensene. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Hva, heter Veivesenet virkelig Mesta? Det har jeg ikke hørt noe om. Noe så idiotisk!!! Mesta er det dummeste navnet på tidligere Vegvesenet. Hadde det nå endelig gått an å forstå ut i fra navnet at det dreier seg om Vegvesenet, men nei da. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Har ennå ikke hørt noen som syns Mesta er noen kul erstatning for Veivesenet. Jeg syns Veivesenet beskrev veldig bra hva de drev med jeg. Mesta er liksom ikke noe.Høres ut som en feilstaving av Vesta, syns jeg. NAV vet jeg ikke hva står for engang. :-S Husker du reklamen som gikk for de ved navnetskiftet? "Nå e det mesta gjort" *LOL* 0 Siter
April Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Enig. De lager seg mange rare navn og slår sammen så vi ikke skal forstå hva de driver med sånn uten videre. Statens vegvesen eksisterer forresten fortsatt, men den delen som har med selve utbyggingen og drift/vedlikehold av vei og gjøre ble skilt ut for noen år siden og heter Mesta as. http://www.mesta.no/ http://www.vegvesen.no/ Men Mesta er ikke noe ord: http://tinyurl.com/2c47ad 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Nå er både Aetat, trygdeetaten og sosialetaten slått sammen til NAV. Syns det er greit nok jeg, hehe. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 NAV er ikke bare et navneskifte. Det er en sammenslåing av aetat, trygdeetaten og sosialtjenesten. Hensikten er å unngå kasteballer i systemet, få flere i arbeid og samordne tilbudene til beste for den enkelte bruker. Det startet i fjor. Om det virkelig fører til bedring, gjenstår å se. Men tidligere måtte folk vite hvem som hadde ansvaret for hva. F. eks. hvis du skulle ha P-kort for forflytningshemmede, hvor skulle du da henvende deg? Og hva hvis du var arbeidsledig uten rett til dagpenger, skulle du da gå på arbeidskontoret eller søke sosialstøtte direkte? Slik sett er det lettere nå. Man henvender seg på ett sted uansett. Og det er meningen at saksbehandlerne skal samarbeide på tvers av faggrensene. Det er teorien... I min kommune må du fortsatt vite hvor du skal henvende deg, siden NAV er delt opp i NAV Trygd og NAV Arbeid. Og det nytter ikke å ringe til sentralbordet og spørre, for de vet ikke forskjell 0 Siter
April Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Nå er både Aetat, trygdeetaten og sosialetaten slått sammen til NAV. Syns det er greit nok jeg, hehe. Selve sammenslåingen er jeg også enig i, men navnet sier egentlig ikke så mye om at det er de tre etatene som er slått sammen. Hvis en ikke tilfeldigvis vet NAV er en forkortelse for... ja, hva var det nå igjen...hehe... ;o) 0 Siter
black wealch Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Vegvesenet er fortsatt vegvesenet. Det var produksjonsavdelingen i vegvesenet som ble skilt ut som et eget statseiet AS, som fikk navnet Mesta. 0 Siter
amber sun Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 [quote name=Angelica )' timestamp='1170705707' post='3511976] Husker du reklamen som gikk for de ved navnetskiftet? "Nå e det mesta gjort" *LOL* haha nei det husker jeg ikke! 0 Siter
amber sun Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Skrevet 5. februar 2007 Vegvesenet er fortsatt vegvesenet. Det var produksjonsavdelingen i vegvesenet som ble skilt ut som et eget statseiet AS, som fikk navnet Mesta. jamen herregud da. det blir for dumt uansett syns jeg. ;-P 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.