Gå til innhold

Kyssesyke?

Anbefalte innlegg

Gjest mononucleose
Skrevet

Hva er egentlig symptomene ved kyssesyke? Er det slik at man blir veldig dårlig i et par uker, og deretter blir svekket lenge?

Hvor lenge pleier egentlig folk å være sykemeldt når de får det?

Hvordan stilles diagnosen?

Er det smittsomt?

Jeg har det ikke selv altså, jeg bare er nysjerrig. Hørte nettopp om ei som hadde fått diagnosen.

Skrevet

Kan minne om forkjølelse, ofte leddvondt i tillegg, sår hals og et slags i halsen - ofte dette legene ser først etter - som etter hvert gir dårlig ånde. Generelt svekket allmenntilstand over lang tid, lettere enn vanlig for å få infeksjoner.

Skrevet

Det er veldig variabelt. Har ei venninne som hadde forbud mot å bære tyngre enn en halv liter melk i mange mange uker, og fikk heller ikke gå mange skritt av gangen.

Andre merker ikke så mye, kanskje bare halsvondt som ikke går bort.

Dråpesmitte tror jeg, og smitter gjerne ved at man drikker fra samme flaske, eller, logisk nok, kysser. ;)

Du finner sikkert mye info om du søker litt rundt på nett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...