Gå til innhold

Rutine-problematikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, sliter litt med å få dagen til å "gå opp"!

Prøver å spise 5-6 måltider per dag.

Er veggis og matlei.

Må ta en tablett per dag som ikke skal tas i forbindelse med kaffe eller melkeprodukter.Da må det gå 2 timer både før og etter. F.eks kan jeg spise noe, la det gå 2 timer, ta tabletten, la det gå to timer til og så spise igjen. Denne tabletten bør også tas tidligst på dagen.

Så må jeg ta en annen tablett, samme opplegget der også. Ikke samtidig med kaffe eller melkeprodukter. Denne kan jeg vel ta når som helst på døgnet.

Hvis jeg tar den 1. tabletten når jeg står opp, må jeg vente 2 timer før jeg kan spise frokost. Evt jeg kan sette klokka på ringing og ta den før jeg står opp. Men da får jeg ikke sove igjen så da kan jeg like så godt ta ned NÅR jeg står opp..

Hvis jeg velger å ta den etter frokosten, blir det 4 timer mellom måltidene, og da rekker jeg ikke å spise de 5 måltidene, i tillegg til at jeg holder på å krepere av sult (jeg er sånn etter noen timer)

Hehe, vil egentlig ikke ha noe svar her. Synes egentlig det her bae er dumt. Kanskje jeg bare skal ta tablettene på en gang og ferdig med det, satse på at virker alikevel??? =o)

Gjest frukt og grønt som mellommåltid
Skrevet

Spis frokost med en gang du står opp (feks kvart på syv), før du dusjer. Da kan du spise lunsj når du vil fra kvart på elleve, tidligere enn det rekker du vel ikke lunsj uansett?

Så tar du neste tablett to timer etter lunsj. Du kan jo spise frukt / grønnsaker som mellommåltider både tidlig og sent, det kan jo tas i forbindelse med tablettene.

Spiser du 7, 11, 15, og har ett fruktmåltid mellom disse, har du jo masse tid til de resterende to måltidene. Da har du fem måltider pluss fruktmåltid.

Skrevet

Er det noe som tilsier at de ikke skulle virke når de taes sammen? Det er jo bare å spørre på apoteket dersom du ikke vet det.

Jeg har vekkeklokka på en stund før jeg skal stå opp, tar tabletten min da og sover en liten stund igjen, tok litt tid å komme inn i rytmen, men nå funker det. Den andre tar jeg mellom middag og kvelds, da det som regler går 4 timer mellom de to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...