Gjest zakkoo Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Hvilken alder? Er du prinsippfast og sier 16 år, som er seksuell lavalder? 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Mine barn er ikke så gamle enda,men jeg håper jeg vil føle de er modne nok til et voksent samliv før de overnatter hos kjæresten sin. Selvsagt kan de ha sex hvor og når de vil uten at foreldrene godkjenner at de sover sammen, men for meg er det stor forskjell mellom dette og når foreldrene gir sin godkjenning. Jeg vet av egen og venninners erfaring at det kan være greit at foreldrene har noen grenser, så slipper feks 15-åringen selv å skulle bestemme at det beste er å ta siste bussen hjem. Forhold går gjerne inn i en mer forpliktende / alvorlig fase når foreldrene godkjenner at man sover sammen osv, jeg synes ikke man skal ha hatt mange slike "voksne" forhold før man flytter hjemmefra / er voksen. Her tenker jeg på mer enn sex. Så 16-årsdagen er ingen grene for meg, hvor lenge de har vært sammen og om vi foreldre kjenner hun/ham de skal overnatte hos er viktig. Men at jeg godtar slik overnatting før 16 år, tror jeg kanskje ikke. Så lenge de bor hjemme må de følge regler vi foreldre kan leve godt med også, jeg vil ikke slutte å bry meg om hvor 18 åringen er en sen kveld / natt selv om hun ble myndig forrige uke heller. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Mine barn er ikke så gamle enda,men jeg håper jeg vil føle de er modne nok til et voksent samliv før de overnatter hos kjæresten sin. Selvsagt kan de ha sex hvor og når de vil uten at foreldrene godkjenner at de sover sammen, men for meg er det stor forskjell mellom dette og når foreldrene gir sin godkjenning. Jeg vet av egen og venninners erfaring at det kan være greit at foreldrene har noen grenser, så slipper feks 15-åringen selv å skulle bestemme at det beste er å ta siste bussen hjem. Forhold går gjerne inn i en mer forpliktende / alvorlig fase når foreldrene godkjenner at man sover sammen osv, jeg synes ikke man skal ha hatt mange slike "voksne" forhold før man flytter hjemmefra / er voksen. Her tenker jeg på mer enn sex. Så 16-årsdagen er ingen grene for meg, hvor lenge de har vært sammen og om vi foreldre kjenner hun/ham de skal overnatte hos er viktig. Men at jeg godtar slik overnatting før 16 år, tror jeg kanskje ikke. Så lenge de bor hjemme må de følge regler vi foreldre kan leve godt med også, jeg vil ikke slutte å bry meg om hvor 18 åringen er en sen kveld / natt selv om hun ble myndig forrige uke heller. Amen. 0 Siter
Gjest zakkoo Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Mine barn er ikke så gamle enda,men jeg håper jeg vil føle de er modne nok til et voksent samliv før de overnatter hos kjæresten sin. Selvsagt kan de ha sex hvor og når de vil uten at foreldrene godkjenner at de sover sammen, men for meg er det stor forskjell mellom dette og når foreldrene gir sin godkjenning. Jeg vet av egen og venninners erfaring at det kan være greit at foreldrene har noen grenser, så slipper feks 15-åringen selv å skulle bestemme at det beste er å ta siste bussen hjem. Forhold går gjerne inn i en mer forpliktende / alvorlig fase når foreldrene godkjenner at man sover sammen osv, jeg synes ikke man skal ha hatt mange slike "voksne" forhold før man flytter hjemmefra / er voksen. Her tenker jeg på mer enn sex. Så 16-årsdagen er ingen grene for meg, hvor lenge de har vært sammen og om vi foreldre kjenner hun/ham de skal overnatte hos er viktig. Men at jeg godtar slik overnatting før 16 år, tror jeg kanskje ikke. Så lenge de bor hjemme må de følge regler vi foreldre kan leve godt med også, jeg vil ikke slutte å bry meg om hvor 18 åringen er en sen kveld / natt selv om hun ble myndig forrige uke heller. Hvorfor mener du man helst ikke skal ha forpliktende forhold før man flytter hjemmefra? 0 Siter
Sofline Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Hvorfor mener du man helst ikke skal ha forpliktende forhold før man flytter hjemmefra? Man har godt av å prøve og klare seg alene en stund (bo alene). Noen flytter hjemmefra og sammen med kjæresten. 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Hvorfor mener du man helst ikke skal ha forpliktende forhold før man flytter hjemmefra? Det har jeg da heller ikke skrevet? 0 Siter
Gjest zakkoo Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Det har jeg da heller ikke skrevet? "jeg synes ikke man skal ha hatt mange slike "voksne" forhold før man flytter hjemmefra / er voksen. Her tenker jeg på mer enn sex. " Kanskje jeg misforsto... 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 "jeg synes ikke man skal ha hatt mange slike "voksne" forhold før man flytter hjemmefra / er voksen. Her tenker jeg på mer enn sex. " Kanskje jeg misforsto... Jeg tror du overså ordet"mange". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.