Gå til innhold

Sokke-myten er sann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestandig ledd av myten om at minst én sokk blir borte i vaskemaskinen under vask. Slikt kan bare ikke skje, har jeg tenkt.

Men hva skjer i dag? Joda, en av sokkene er sporløst forsvunnet! Jeg har lett i hver krink og krok på badet, men finner den ikke.

Flere som har opplevd dette?

Gjest Pontiac
Skrevet

"Flere som har opplevd dette?"

Som du selv nevner, "myten".

Det sier nok sitt til at det er svært mange fler som har opplevd dette ;)

Skrevet

"Flere som har opplevd dette?"

Som du selv nevner, "myten".

Det sier nok sitt til at det er svært mange fler som har opplevd dette ;)

Ja, jeg tenker naturligvis på dere dolere.

Gjest Pontiac
Skrevet

Ja, jeg tenker naturligvis på dere dolere.

God morgen :) Oppe så tidlig da.

I følge tidlige tråder gjennom flere år så ja, det er svært mange DOLere som har problemer med "oppspiste" sokker, og ingen ser å skjønne hvor det blir av dem.

Mange, deriblandt meg selv, har en sånn "sokkeeske" hvor de enslige traverne havner i påvente at brodern skal dukke opp.

:D

streker paa veggen..!
Skrevet

sokkene mine mister sinn partner rett etter de er pakket opp dessverre, og jeg ser bare svart eller hvit når jeg vasker :o

Skrevet

Kanskje den ligger inni buksebenet? ;)

Hadde en lærer en gang som plutselig dro en hel strømpebukse ut av buksa midt i timen, og rødmet passe mye. :)

Gjest Filifjompen
Skrevet

Jeg fant en bortkommen stakkar en gang, nederst i hjørnet på et dynetrekk som jeg bare bruker til gjester. Og siden jeg sjelden har overnattingsgjester, så hadde makkeren rukket å vente leeeeeeeenge,for så å bli kastet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Klart den er sann! Det sorte hull, kalles det her...

Utrolig irriterende!

Skrevet

Har du mistet bare _en_ sokk???

Da har sokkedyret vært riktig snill med deg. Sokkedyret her liker både sokker og votter. Jeg hører det smatter og mumler godlyder bak vaskemaskina (er det der dyret ditt også er?).

Skrevet

God morgen :) Oppe så tidlig da.

I følge tidlige tråder gjennom flere år så ja, det er svært mange DOLere som har problemer med "oppspiste" sokker, og ingen ser å skjønne hvor det blir av dem.

Mange, deriblandt meg selv, har en sånn "sokkeeske" hvor de enslige traverne havner i påvente at brodern skal dukke opp.

:D

Det har jeg også. Den eska er bra full!

hare1365380455
Skrevet

Det har jeg også. Den eska er bra full!

Jeg kastet nettopp en pose med strømper, så nå bør jeg finne par til de som har det og ellers kaste de enslige. Men det er ikke så enkelt prosjekt!

Skrevet

Hadde jo ikke vært en historie om ikke flere hadde opplevd det.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det.

Jeg fester sokkene fast i hverandre med en slik plast dings før vask.

Gjest har voksne barn
Skrevet

Jeg har voksne barn og da de kom i tenåringstida flyttet det inn et dyr som spiste sokker. Noen ganger gulpet det dem opp under senga eller bort i kroker og kriker. Noen få ganger har det stappet dem inn i dynetrekk eller lignende.

Jeg lurer på om det dyret bodde hos meg da jeg var tenåring og siden flyttet vekk i ca. tyve år:)

Skrevet

Det hender. Ofte finner jeg den andre inni dyne- eller putetrekk.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg har en svær haug med enslige sokker. Den er så svær at jeg mistenker at alle ikke er like enslige oppi der.. jeg får ta og gå igjennom en dag.

En gang hadde jeg 2 enslige sokker-hauger, uten at det slo meg. Jeg kasta den ene haugen med tider og stunder. Litt etterpå fant jeg den andre haugen. Der lå vel de fleste av partnerne til den første haugen. Så da var det bare å kaste den også..

Gjest nyah_lita84
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det.

Jeg fester sokkene fast i hverandre med en slik plast dings før vask.

plastdings? fortell... det høres jo kjempesmart ut! =)

Skrevet

Vi har sikkert minst 97 enslige sokker! Jeg overdriver ikke!

I fjor en gang ryddet jeg i sokkeskuffen til minstejenta, og jeg tror det var 13 endlige sokker bare der!

Men her for noen uker siden fant jeg en pose med enslige sokker esom jeg eller svigermor hadde ryddet vekk en gang. Så parret jeg dem med flere av de enslige jeg hadde i skuffene nå - og vips - så fikk vi sikkert 20 nye sokkepar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...