Gå til innhold

Ned i vekt, ødelegges alt av godteri i helger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en prøver å gå ned i vekt, ved å spise litt sunnere og trene mer vil hele "regnestykket" og alt være bortkaset om man unner seg en del godteri i helgene? Det blir ikke mer enn før, bare ikke mindre av akkurat det.

Det er summen av ut inn kalorier som avgjør ikke sant, og ikke sånn at om man spiser mye i helga så er all innsats de andre dagene bortkastet? (Om man ser bort i fra treningseffekter da)

hare1365380455
Skrevet

Jeg mener det er ok med litt sånt i helgen, men ikke hver dag! Og jeg tror det er lettere å holde en slankekur dersom du ikke er for streng. + det er best å tenke langsiktig og at det er noe du skal holde på (sunt kosthold).

Skrevet

Det sies at det til og med kan være lurt å skeie ut litt i helgene, for å holde forbrenningen oppe. I Norsk Ukeblad denne uka er det en artikkel om dette, som igjen refererer til en bok med tittelen "Helgefri slanking." eller noe slikt.

Tanken bak dette er todelt:

1) Som nevnt opprettholde høy forbrenning

2) Unngå totalsprekk ved å ha noen kosedager å se fram mot, også for å opprettholde den sosial trivselen.

Man kan jo virke temmelig usosial om man sitter der med salatbladet og vannglasset i festlig lag.

Men utskeielsen bør skje med måte, og jeg tror nok det er en fordel om litt av den også er ordentlig mat, ikke bare godteri.

Skrevet

Om du nå spiser fornuftigere på hverdagen, men opprettholder et ufornuftig kosthold i helgene (akkurat som før), så har du unasett forbedret deg. Alle forbedringer er positivt:-)

Skrevet

Etter min erfaring gjør det ikke det. Jeg spiser sunt på hverdagene og spiser snacks bare på lørdag, og har nå gått ned 6 kg på 4 uker. Men jeg passer på å trene i helgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...