Gå til innhold

Ett bra spisested i kr.sand!! Takk!!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Nå er det ikke så lenge til jeg skal til kr.sand. Trenger å spise et sted. Hvor har en god mat? Skal være der tidlig ettermiddag. Noe lettvindt, men samtidig godt.

Trenger også tips til steder jeg kan kjøpe med meg niste på reisa jeg skal etterpå.

Stedene bør ikke være så alt for dyre heller når jeg tross alt er student. Vet om et bakeri i gågata som er greit, men er det noe annet å anbefalle meg?

Skrevet

Hvis du liker mexikansk mat, er Amigos i Vestre Strandgate et sted jeg spiser innimellom. Synes de har god mat der :-)

En indisk restaurant med god mat finner du langt nede i Markens - Mother India.

Har hørt at spisestedet Måltid i Tollbodgata skal være bra, men der har jeg ikke vært selv.

De har gode smurte baguetter på Geheb og Dampbageriet - ,men det er forholdsvis dyrt.

Gjest Tacomix
Skrevet

Hvis du liker mexikansk mat, er Amigos i Vestre Strandgate et sted jeg spiser innimellom. Synes de har god mat der :-)

En indisk restaurant med god mat finner du langt nede i Markens - Mother India.

Har hørt at spisestedet Måltid i Tollbodgata skal være bra, men der har jeg ikke vært selv.

De har gode smurte baguetter på Geheb og Dampbageriet - ,men det er forholdsvis dyrt.

Takk for svar! Jeg er ei som liker litt forskjellig mat, men mexicansk er vel det beste etter mine øyne. Derfor jeg heter det jeg gjør:)!

Det er godt å ha deg her på dol, du har vel svart meg på alt jeg lurer på ang. kr.sand;)! Så nå må jeg vel fortelle (etter jeg har vært der) hva jeg gjorde osv:P!

Ligger de stedene de har bagetter i gågata? Jeg kan ikke ha alt for dyr mat, men litt må jeg vel også unne meg!

Skrevet

Takk for svar! Jeg er ei som liker litt forskjellig mat, men mexicansk er vel det beste etter mine øyne. Derfor jeg heter det jeg gjør:)!

Det er godt å ha deg her på dol, du har vel svart meg på alt jeg lurer på ang. kr.sand;)! Så nå må jeg vel fortelle (etter jeg har vært der) hva jeg gjorde osv:P!

Ligger de stedene de har bagetter i gågata? Jeg kan ikke ha alt for dyr mat, men litt må jeg vel også unne meg!

Bare hyggelig å hjelpe :-)

Ja, i hvert fall i tilknytning til Gågata.

Geheb har hovedutsalg langt nede i Markens. De har noen sabla gode baguetter som heter Grovis :-) De har også en liten butikk høyt oppe i Markens, på høyre side.

Dampageriet har hovedbutikk på venstre side av Markens, i Rådhusgata + utsalg i kjøpesenteret Slottet, helt øverst i Markens.

Men nå kom jeg på et megasted å spise lunsj, evt kjøpe niste: I Kjøkkenskapet, i Lillemarkens :-) Hvis du går oppover Markens, så ser du et slags lite senter på venstre side, mellom Gyldenløvesgate og Skippergata. Helt innerst i dette senteret, på vesntre side, har de knallgod mat - baguetter, salater og sandwicher!!!! Det må du prøve!!!!

Vi har vinterens første snøstorm her i dag forresten!

Gjest Tacomix
Skrevet

Geheb har hovedutsalg langt nede i Markens. De har noen sabla gode baguetter som heter Grovis :-) De har også en liten butikk høyt oppe i Markens, på høyre side.

Dampageriet har hovedbutikk på venstre side av Markens, i Rådhusgata + utsalg i kjøpesenteret Slottet, helt øverst i Markens.

Men nå kom jeg på et megasted å spise lunsj, evt kjøpe niste: I Kjøkkenskapet, i Lillemarkens :-) Hvis du går oppover Markens, så ser du et slags lite senter på venstre side, mellom Gyldenløvesgate og Skippergata. Helt innerst i dette senteret, på vesntre side, har de knallgod mat - baguetter, salater og sandwicher!!!! Det må du prøve!!!!

Igjen takk for svar! Da får jeg skrive ned alle dine svar og gå med et digert kart framføre meg, sånn at jeg finner fram:P

Tror det går greit etter dine forklaringer. Får hvertfall trim den dagen;)!

Kan hende jeg lurer på noe enda mer, skal ikke se bort ifra det:P!

Det er på tide at det ble sikkelig vinter hos dere også! Men håper det ikke er så kalt når jeg skal dit! Idag har Stavanger igjen fått snø, begynte i går egentlig. Lurer på når det blir vår, nå ser jeg fram til den!

Gjest Tacomix
Skrevet

Kan også anbefale Amigos.

Takk for at du også kan anbefalle Amigos, men er det noen retter du anbefaller også?

Skrevet

Du skulle hatt sykkel med deg! Om du orker å gå et stykke så burde du besøke snadderkiosken. Det er nesten et klenodium :) Byens beste pølser, gode hamburgere og pizza kjøpes i luka :) Og masse annet!

Skrevet

Vil anbefale Mother India. Er bare kjempe deilig mat der. Kjenner mange som tar turen innom der, når de er i Kristiansand. Ligger i enden av Markens.

Min favoritt er lam:) + nanbrød. Pleier å bestille Indisk te og. Kjempe deilig!!

God apetitt!!!

Gjest Tacomix
Skrevet

Du skulle hatt sykkel med deg! Om du orker å gå et stykke så burde du besøke snadderkiosken. Det er nesten et klenodium :) Byens beste pølser, gode hamburgere og pizza kjøpes i luka :) Og masse annet!

Takk for svar! Begynner å få mange svar nå! Kankje jeg tar å spiser litt her og litt der, hehe!

Jeg kan nok ikke drasse med meg min sykkel. Den blir nok at her i Stavanger! Kan ikke ha med en sykkel på hele ferien:P!

Men hvor ligger den så, den du anbefaller. Det skrev du ikke noe om. Er ikke så kjent nemlig;)!

Gjest Tacomix
Skrevet

Vil anbefale Mother India. Er bare kjempe deilig mat der. Kjenner mange som tar turen innom der, når de er i Kristiansand. Ligger i enden av Markens.

Min favoritt er lam:) + nanbrød. Pleier å bestille Indisk te og. Kjempe deilig!!

God apetitt!!!

Takk for svar og hva du pleier å ta! Der det spisestedet ligger, det er i "gågata" som det kalles? Er ikke så kjent nemlig! Men blir det vel etterhvert!

Skrevet

Takk for svar! Begynner å få mange svar nå! Kankje jeg tar å spiser litt her og litt der, hehe!

Jeg kan nok ikke drasse med meg min sykkel. Den blir nok at her i Stavanger! Kan ikke ha med en sykkel på hele ferien:P!

Men hvor ligger den så, den du anbefaller. Det skrev du ikke noe om. Er ikke så kjent nemlig;)!

http://matoppskrift.no/servering/snadderkiosken

Klikk kart. Bedre enn at jeg skal drive å forklare :) Du har fått mange tips ja, og de ligger mer sentralt i-nær markens :)

Gjest Tacomix
Skrevet

http://matoppskrift.no/servering/snadderkiosken

Klikk kart. Bedre enn at jeg skal drive å forklare :) Du har fått mange tips ja, og de ligger mer sentralt i-nær markens :)

Takk for svar med kart.

Markens er den såkalte gågata som jeg kaller det= Er ikke greit å ikke være kjent på et sted:P! Men blir vel det om jeg flytter dit i sommer!

Da skal du se det blir noe mat på meg hvertfall når jeg skal til Kr.sand.

Men ikke le om du ser ei som vimser rundt og ikke vet hvor hun skal den dagen du vet da:P!

Skrevet

Takk for svar med kart.

Markens er den såkalte gågata som jeg kaller det= Er ikke greit å ikke være kjent på et sted:P! Men blir vel det om jeg flytter dit i sommer!

Da skal du se det blir noe mat på meg hvertfall når jeg skal til Kr.sand.

Men ikke le om du ser ei som vimser rundt og ikke vet hvor hun skal den dagen du vet da:P!

Hehe, vurderte faktisk å kjøre inn å se etter ei som surra rundt i forvirring ja :) Det er ikke så vrient å finne frem egentlig, det er bare å spørre også vet du. Kristiansandere er ålreite folk :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Hehe, vurderte faktisk å kjøre inn å se etter ei som surra rundt i forvirring ja :) Det er ikke så vrient å finne frem egentlig, det er bare å spørre også vet du. Kristiansandere er ålreite folk :)

Så de fra Kr.sand er ikke like som Kaptein Sabeltan? Jeg har alltid trodd det, så jeg har aldri tørt å spørre folk når jeg har vært der før:P!

Ja, det går vel ann å spørre folk, det har jeg alltid prøvd å gjøre om jeg ikke finner fram. Kjekt å være turist i eget land:)!

Det er greit at du kjører inn og ser etter meg:) Du ser godt hvem jeg er, bare ikke le av meg som vimser rundt av fortvilelse:p

Gjest tidligere Kristiansandsboer
Skrevet

Snadderkiosken er da ikke så fryktelig langt å gå da, max ti minutter fra Markens - som er "gågata"...

Skrevet

Det lunsjstedet i Lillemarkens (slags innenomhus gågate i tilknytning til Markens) er absolutt å anbefale. Du kan blant annet få deilige brødskiver med valgfritt pålegg, absolutt ikke så galt i pris heller - ti ganger bedre enn en halvtørr sandwich fra butikken! En liten bortgjemt skatt!

Skrevet

Snadderkiosken er da ikke så fryktelig langt å gå da, max ti minutter fra Markens - som er "gågata"...

Ti minutter? ok, har aldri gått dit, bare bilet :) Tacomix ei jo ung og sprek, så det kn hun klare da ;)

Skrevet

Takk for at du også kan anbefalle Amigos, men er det noen retter du anbefaller også?

Ja, Quesadilla Con Carne! Kjempegodt! :-)

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja, Quesadilla Con Carne! Kjempegodt! :-)

Takk for anbefallingen, det er noe samme av corn carne vi har her i norge eller? Med bønner osv, eller er det noe annet? Uansett, takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...