Gå til innhold

Bayonneskinke, hva slags tilbehør??

Anbefalte innlegg

Gjest just4fun
Skrevet

Har en bayonneskinke i frysen, tenkte jeg skulle lage denne på søndag!

Tror den er ferdig kokt?? Det står ikke på klistrelappen, men når den er helt tint, da vil jeg merke det ikke sant? Den vil være myk hvis den ikke er kokt, og fast hvis den er kokt??

Skjærer jeg den opp i skiver og varmer den i sausen da eller?? Hvilken saus passer best? Og hva annet passer til??

Skrevet

På søndag hadde vi potetmos og tomatsaus til..Det var faktisk veldig godt. Ikke hatt det før=)

Skrevet

På søndag hadde vi potetmos og tomatsaus til..Det var faktisk veldig godt. Ikke hatt det før=)

Godt med asparges og grønne bønner og hollandaise eller bearnaisesaus også.

Skrevet

Tomatsaus.

Og noen grønne grønnsaker, aspargesbønner eller brokkoli.

Skrevet

1. Sprett en pakke rødkål over skiver av kokt skinke i ildfast form, inn i ovenen en halvtimes tid ved 175 grader, til det er gjennomvarmt.

Dertil kokte poteter.

2. Kald skinke med potetsalat og salat. (Dog ikke vintermat)

3.Ostegratinert i stekovnen, skiver av ost legges over skinke i skiver, 225 grader et kvarters tid.

Evt. bruk langpanne og stek tynne potetskiver dryppet med hvitløkskrydret olje sammen med skinke/ost.

Dertil frisk salat.

Skrevet

Vi bruker kålrotstappe og blomkål til. Lager gjerne en lys saus, men tomatsaus høres veldig godt ut så det skal prøves.

Gjest heffalumpen
Skrevet

I tillegg til alle gode forslag nedenfor, er sennep veldig godt til, dijon-sennep fx. Tomatsaus er jeg litt usikker på. Grønnne grønnsaker er bankers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...