Gjest ytrdy5eu65 Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Har mange lymfeknuter på flere steder på kroppen (blant annet bak ørene, halsen, i lysken). Har hatt disse siden før puberteten og er nå i midten av 20 åra. -Hva kan det komme av? Er det farlig? Har aldri vært noe spesielt syk. Ingen spesielle sykdommer eller kreft i familien. Venter nå svar på blodprøve fra legen. Veit ikke helt hva som blir sjekket i den, ett eller annet med hvite blodlegemer og noe annet styr. Hvis det er en eller an grunn til at jeg har alle disse lymfeknutene, hva kan da grunnen være? 0 Siter
Orio Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Alle mennesker har lymfeknuter, spredt over hele kroppen, så det er ikke noe å bekymre seg for. Blir du syk, f.eks forkjølet kan lymfeknutene hovne opp. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Alle har lymfeknuter spredt over hele kroppen. De hører med til immunforsvaret. Noen ganger når vi blir syke, f.eks. forkjølet, vil noen lymfeknuter bli forstørret. Det er tegn på at den jobber. Andre ganger er de litt forstørret uten at det er noen grunn til det. 0 Siter
lok1365381064 Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Alle mennesker har lymfeknuter, spredt over hele kroppen, så det er ikke noe å bekymre seg for. Blir du syk, f.eks forkjølet kan lymfeknutene hovne opp. Hei! Det var akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv. Jeg har STORE lymfeknuter, kjenner dem hele tiden. Det er verst på halsen og i lysken. I lysken er det så mange, jeg klarer ikke kjenne lenger. Har hatt omfattende undersøkelser av en på halsen, men får ikke noe ordentlig svar. Det er bare en lymfeknute sier de som regel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.