Gå til innhold

Hvordan avmaske (strikking).

Anbefalte innlegg

Gjest Strikkedilla
Skrevet

Jeg har akkurat startet et lite strikkeprosjekt og det er lenge siden jeg strikket sist og plutselig kom jeg på at jeg har glemt hvordan man masker av på slutten. *litt flau* Har søkt på nettet og fant en beskrivelse, men jeg skjønte ikke så mye av den egentlig. Noen som kan forklare dette på en enkel måte for meg?

Skrevet

Mener du å avmaske alle slik at det blir en rett kant?

Eller gradvis ta sammen slik at det smalner?

Re første: Strikk sammen to masker, dvs strikk på vanlig måte, men gjør det med to masker samtidig.

Den nye maska du får etter å ha tatt sammen de to, setter du _tilbake_ på dne andre pinnenn.

Og så strikker du sammen den pluss en til, setter den nye tilbake osv osv til du har tatt alle.

Skrevet

Mener du å avmaske alle slik at det blir en rett kant?

Eller gradvis ta sammen slik at det smalner?

Re første: Strikk sammen to masker, dvs strikk på vanlig måte, men gjør det med to masker samtidig.

Den nye maska du får etter å ha tatt sammen de to, setter du _tilbake_ på dne andre pinnenn.

Og så strikker du sammen den pluss en til, setter den nye tilbake osv osv til du har tatt alle.

Oj, det var forskjellig fra hva jeg gjør hvis jeg skal ha av alle på en gang, med en rett kant. Jeg gjør slik:

Strikk 1 maske veldig løst (maske A), strikk en til veldig løst (maske B), smett A over B, strikk en til veldig løst ©, smett B over C osv osv.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Du strikker de to første maskene på ny pinne og løfte den innerste maska over den andre maska, slik at det bare er en maske, strikk en ny maske og løft den andre maska over denne.

Skrevet

Du strikker de to første maskene på ny pinne og løfte den innerste maska over den andre maska, slik at det bare er en maske, strikk en ny maske og løft den andre maska over denne.

Ah, altså ikke bare meg som gjør det sånn. Ble i tvil etter å ha lest morsans svar...

Skrevet

Ah, altså ikke bare meg som gjør det sånn. Ble i tvil etter å ha lest morsans svar...

Jeg gjør det også slik som dere.

Gjest Strikkedilla
Skrevet

Ja, sånn var det ja! Tusen takk for svar!

Bare ett lite spørsmål til, hva gjør man med den aller siste masken?

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ja, sånn var det ja! Tusen takk for svar!

Bare ett lite spørsmål til, hva gjør man med den aller siste masken?

Da kutter du tråden og trer den gjennom siste maska og drar.

Skrevet

Strikk to masker, og ta den første masken over den andre. Strikk en maske til, og ta den andre masken over den tredje osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...