Gjest Strikkedilla Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har akkurat startet et lite strikkeprosjekt og det er lenge siden jeg strikket sist og plutselig kom jeg på at jeg har glemt hvordan man masker av på slutten. *litt flau* Har søkt på nettet og fant en beskrivelse, men jeg skjønte ikke så mye av den egentlig. Noen som kan forklare dette på en enkel måte for meg? 0 Siter
morsan Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Mener du å avmaske alle slik at det blir en rett kant? Eller gradvis ta sammen slik at det smalner? Re første: Strikk sammen to masker, dvs strikk på vanlig måte, men gjør det med to masker samtidig. Den nye maska du får etter å ha tatt sammen de to, setter du _tilbake_ på dne andre pinnenn. Og så strikker du sammen den pluss en til, setter den nye tilbake osv osv til du har tatt alle. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Mener du å avmaske alle slik at det blir en rett kant? Eller gradvis ta sammen slik at det smalner? Re første: Strikk sammen to masker, dvs strikk på vanlig måte, men gjør det med to masker samtidig. Den nye maska du får etter å ha tatt sammen de to, setter du _tilbake_ på dne andre pinnenn. Og så strikker du sammen den pluss en til, setter den nye tilbake osv osv til du har tatt alle. Oj, det var forskjellig fra hva jeg gjør hvis jeg skal ha av alle på en gang, med en rett kant. Jeg gjør slik: Strikk 1 maske veldig løst (maske A), strikk en til veldig løst (maske , smett A over B, strikk en til veldig løst ©, smett B over C osv osv. 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Du strikker de to første maskene på ny pinne og løfte den innerste maska over den andre maska, slik at det bare er en maske, strikk en ny maske og løft den andre maska over denne. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Du strikker de to første maskene på ny pinne og løfte den innerste maska over den andre maska, slik at det bare er en maske, strikk en ny maske og løft den andre maska over denne. Ah, altså ikke bare meg som gjør det sånn. Ble i tvil etter å ha lest morsans svar... 0 Siter
April Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Ah, altså ikke bare meg som gjør det sånn. Ble i tvil etter å ha lest morsans svar... Jeg gjør det også slik som dere. 0 Siter
Gjest Strikkedilla Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Du strikker de to første maskene på ny pinne og løfte den innerste maska over den andre maska, slik at det bare er en maske, strikk en ny maske og løft den andre maska over denne. Ja, sånn var det ja! Tusen takk for svar! Bare ett lite spørsmål til, hva gjør man med den aller siste masken? 0 Siter
Sofline Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Jeg gjør det også slik som dere. Jeg også. 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Ja, sånn var det ja! Tusen takk for svar! Bare ett lite spørsmål til, hva gjør man med den aller siste masken? Da kutter du tråden og trer den gjennom siste maska og drar. 0 Siter
Speak Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Strikk to masker, og ta den første masken over den andre. Strikk en maske til, og ta den andre masken over den tredje osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.