Gå til innhold

Ekstrem forskjell på erigert og slapp tilstand!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, her sitter en mann og GRÅTER over at det går mot slutten for KRL-faget i skolen! "Regjeringa kjeppjager Jesus og Den hellige ånd ut av Norge!".

Makan! Lær dere litt folkeskikk! Trodde dessuten likeverd var en grunnpilar i religionen deres.

Dere innførte kristendommen med sverd, og bør være sjeleglade over at vi avskaffer den sakte og fredelig i stedet for brutalt og grusomt på deres vis.

Bare at denne TV-kanalen deres eksisterer er mer enn dere fortjener.

Skrevet

Jaja. Du klarte adjektivet bedre i tittelen denne gangen, men innholdet...?

Bedre lykke i neste forsøk :)

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Goddag mann!

Økseskaft!

Hilsen

Skrevet

Du snakker om at kristne er så utolerante mv, men jeg synes ikke du er særlig tolerant selv ovenfor folk som tror på noe annet enn deg.

Skrevet

Du snakker om at kristne er så utolerante mv, men jeg synes ikke du er særlig tolerant selv ovenfor folk som tror på noe annet enn deg.

"Du snakker om at kristne er så utolerante mv, men jeg synes ikke du er særlig tolerant selv ovenfor folk som tror på noe annet enn deg."

Det er en viktig forskjell. Det jeg ikke tolererer er intoleranse.

De kristne får tro på hva de vil. Jeg bryr meg ikke. Men når de begynner å kontrollere bl a hva småungene skal lære på skolen, går det en grense.

De kristne tror ikke, de vet. Their minds are closed. Da skjønner jeg det kan være vanskelig for dem å akseptere at det for oss andre virker latterlig at det går an å tro på noe slikt. Kristendommen er bare én av utallige trossystemer i verden, og man kan ikke forvente at deres tro er noe bedre enn andres.

Skrevet

Hvis du selv, på ære og samvittighet, mente at det kun finnes en vei til frelsen, og det var gjennom Jesus. Hvis det eneste alternativet til frelsen var å tilbringe evigheten i et brennende helvete hvor de gråter og skjærer tenner. Hvis du hadde såpass psykologisk innsikt at du visste at færre mennesker ville bli kristne hvis KRL-faget hadde forsvunnet. Hvis du hadde såpass evne til logisk resonnement at du da så at flere mennesker ville havne i helvete i stedet for himmelen. Hvis du ikke tillegg visste at flere av disse ville være mennesker du brydde deg veldig om, for eksempel egne kjære familiemedlemmer. Ja, da kan du gjerne få gråte for meg. Ingenting i verden er fælt i forhold til spørsmålet om hvor man skal tilbringe evigheten. Hadde jeg selv vært kristen, hadde jeg brukt dag og natt av mitt liv på jorda til å redde flest mulig. Kanskje like greit for menneskeheten at jeg bare er en allminnelig jævla hedning.. ? :-)

Skrevet

"Du snakker om at kristne er så utolerante mv, men jeg synes ikke du er særlig tolerant selv ovenfor folk som tror på noe annet enn deg."

De kristne får tro på hva de vil. Jeg bryr meg ikke. Men når de begynner å kontrollere bl a hva småungene skal lære på skolen, går det en grense.

De kristne tror ikke, de vet. Their minds are closed. Da skjønner jeg det kan være vanskelig for dem å akseptere at det for oss andre virker latterlig at det går an å tro på noe slikt. Kristendommen er bare én av utallige trossystemer i verden, og man kan ikke forvente at deres tro er noe bedre enn andres.

"Det er en viktig forskjell. Det jeg ikke tolererer er intoleranse."

Du er da selv intorelant ovenfor kristne. Les selv hva du skriver.

"De kristne får tro på hva de vil. Jeg bryr meg ikke. Men når de begynner å kontrollere bl a hva småungene skal lære på skolen, går det en grense."

Kontrollere hva de lærer på skolen? Hva snakker du om?

"De kristne tror ikke, de vet."

Det gjør du også.

"Da skjønner jeg det kan være vanskelig for dem å akseptere at det for oss andre virker latterlig at det går an å tro på noe slikt. Kristendommen er bare én av utallige trossystemer i verden, og man kan ikke forvente at deres tro er noe bedre enn andres."

Sånn er det med alle religioner. Også din ateisme.

Skrevet

Om kristendommen og de tingene:

Det er nok samme hva man tror på, bakom "hva det skal være" er der nok en "hellig ånd".

Tror det er viktig at man tror på noe, selv om det ikke nødvendigvis noe man kan kalle kristendom eller ligende..

Skrevet

Hvis du selv, på ære og samvittighet, mente at det kun finnes en vei til frelsen, og det var gjennom Jesus. Hvis det eneste alternativet til frelsen var å tilbringe evigheten i et brennende helvete hvor de gråter og skjærer tenner. Hvis du hadde såpass psykologisk innsikt at du visste at færre mennesker ville bli kristne hvis KRL-faget hadde forsvunnet. Hvis du hadde såpass evne til logisk resonnement at du da så at flere mennesker ville havne i helvete i stedet for himmelen. Hvis du ikke tillegg visste at flere av disse ville være mennesker du brydde deg veldig om, for eksempel egne kjære familiemedlemmer. Ja, da kan du gjerne få gråte for meg. Ingenting i verden er fælt i forhold til spørsmålet om hvor man skal tilbringe evigheten. Hadde jeg selv vært kristen, hadde jeg brukt dag og natt av mitt liv på jorda til å redde flest mulig. Kanskje like greit for menneskeheten at jeg bare er en allminnelig jævla hedning.. ? :-)

"Hvis du hadde såpass psykologisk innsikt at du visste at færre mennesker ville bli kristne hvis KRL-faget hadde forsvunnet."

Du mener at det er KRL som gjør folk kristne? Da jeg hadde KRL valgte læreren å bruke mest tid på islamdelen av pensumet. Jeg har ikke blitt muslim av den grunn...

Religion er i de aller fleste tilfeller noe man lærer i barndomshjemmet.

Skrevet

"Hvis du selv, på ære og samvittighet, mente at det kun finnes en vei til frelsen, og det var gjennom Jesus. Hvis det eneste alternativet til frelsen var å tilbringe evigheten i et brennende helvete hvor de gråter og skjærer tenner. Hvis du hadde såpass psykologisk innsikt at du visste at færre mennesker ville bli kristne hvis KRL-faget hadde forsvunnet. Hvis du hadde såpass evne til logisk resonnement at du da så at flere mennesker ville havne i helvete i stedet for himmelen. Hvis du ikke tillegg visste at flere av disse ville være mennesker du brydde deg veldig om, for eksempel egne kjære familiemedlemmer. Ja, da kan du gjerne få gråte for meg. Ingenting i verden er fælt i forhold til spørsmålet om hvor man skal tilbringe evigheten. Hadde jeg selv vært kristen, hadde jeg brukt dag og natt av mitt liv på jorda til å redde flest mulig."

Meget interessant vinkling! Kanskje er det kristne som ikke prøver å overtale andre som er latterlige? Ja, nå ble jeg nesten sint på dem. Tenk at mange ikke bryr seg om å overtale hedninger. "De kan ha det så godt", tenker de sikkert.

Faktisk har det du skrev fått meg til å hylle misjonerende kristne.

Men jeg mener dog at når du har så mye logikk, psykologisk innsikt og evne til resonnement som du skriver, så burde man også ha evne til å avskrive kristendommen som Sannheten.

Skrevet

"Det er en viktig forskjell. Det jeg ikke tolererer er intoleranse."

Du er da selv intorelant ovenfor kristne. Les selv hva du skriver.

"De kristne får tro på hva de vil. Jeg bryr meg ikke. Men når de begynner å kontrollere bl a hva småungene skal lære på skolen, går det en grense."

Kontrollere hva de lærer på skolen? Hva snakker du om?

"De kristne tror ikke, de vet."

Det gjør du også.

"Da skjønner jeg det kan være vanskelig for dem å akseptere at det for oss andre virker latterlig at det går an å tro på noe slikt. Kristendommen er bare én av utallige trossystemer i verden, og man kan ikke forvente at deres tro er noe bedre enn andres."

Sånn er det med alle religioner. Også din ateisme.

"Kontrollere hva de lærer på skolen? Hva snakker du om?"

Hørt om KRL?

"Det gjør du også."

lol

"Sånn er det med alle religioner. Også din ateisme."

lol

Skrevet

Om kristendommen og de tingene:

Det er nok samme hva man tror på, bakom "hva det skal være" er der nok en "hellig ånd".

Tror det er viktig at man tror på noe, selv om det ikke nødvendigvis noe man kan kalle kristendom eller ligende..

Nei, det er ikke viktig å tro på noe. Tro er bare viktig for dem som er vant til å ha den. Et liv uten tro arter seg sannsynligvis som et helvete for dem.

Skrevet

"Kontrollere hva de lærer på skolen? Hva snakker du om?"

Hørt om KRL?

"Det gjør du også."

lol

"Sånn er det med alle religioner. Også din ateisme."

lol

KRL står for kristendom religion og livssyn. Mener du ikke man skal lære om de forskjellig religionene? Det er allmennkunskap akkurat som historie og naturfag. Og det er ikke de kristne som bestemmer hva barna skal lære på skolen, men Stortinget.

Du sier kristne er så utolerante ovenfor ikke-kristne. Men du er da minst like utolerant ovenfor de kristne. Det irriterer meg når folk sier "det jeg tror på/ikke tror på stemmer, basta". Det gjør du. Men du vet ikke noe mer om det enn kristne mennesker gjør.

Skrevet

KRL står for kristendom religion og livssyn. Mener du ikke man skal lære om de forskjellig religionene? Det er allmennkunskap akkurat som historie og naturfag. Og det er ikke de kristne som bestemmer hva barna skal lære på skolen, men Stortinget.

Du sier kristne er så utolerante ovenfor ikke-kristne. Men du er da minst like utolerant ovenfor de kristne. Det irriterer meg når folk sier "det jeg tror på/ikke tror på stemmer, basta". Det gjør du. Men du vet ikke noe mer om det enn kristne mennesker gjør.

"KRL står for kristendom religion og livssyn. Mener du ikke man skal lære om de forskjellig religionene? Det er allmennkunskap akkurat som historie og naturfag. Og det er ikke de kristne som bestemmer hva barna skal lære på skolen, men Stortinget."

Uten StatsKIRKA hadde det blitt langt mindre fokus på kristendommen i hvert fall. Vet ikke om det har forandret seg siden jeg gikk på skolen, men undervisninga i kristendom ble lagt fram som om det var sannsynlig.

"Det irriterer meg når folk sier "det jeg tror på/ikke tror på stemmer, basta". Det gjør du. Men du vet ikke noe mer om det enn kristne mennesker gjør."

Lol, sier jeg det!? LOL! Man vet ingenting.

Skrevet

Men skal innrømme at jeg av og til er litt krass i kritikken av kristne. Det er ikke bra.

Jeg burde kanskje bare le og heve meg over dem, men jeg klarer ikke å bli provosert over troen deres, som innebærer at tro er viktigere enn handling, og at kjettere som meg kommer til helvete.

Skrevet

"KRL står for kristendom religion og livssyn. Mener du ikke man skal lære om de forskjellig religionene? Det er allmennkunskap akkurat som historie og naturfag. Og det er ikke de kristne som bestemmer hva barna skal lære på skolen, men Stortinget."

Uten StatsKIRKA hadde det blitt langt mindre fokus på kristendommen i hvert fall. Vet ikke om det har forandret seg siden jeg gikk på skolen, men undervisninga i kristendom ble lagt fram som om det var sannsynlig.

"Det irriterer meg når folk sier "det jeg tror på/ikke tror på stemmer, basta". Det gjør du. Men du vet ikke noe mer om det enn kristne mennesker gjør."

Lol, sier jeg det!? LOL! Man vet ingenting.

Du virker som om du synes kristne er noen idioter fordi de tror på noe du ikke tror på.

Skrevet

Det skulle naturligvis være "klarer ikke å IKKE bli provosert"

Skrevet

Men skal innrømme at jeg av og til er litt krass i kritikken av kristne. Det er ikke bra.

Jeg burde kanskje bare le og heve meg over dem, men jeg klarer ikke å bli provosert over troen deres, som innebærer at tro er viktigere enn handling, og at kjettere som meg kommer til helvete.

Jeg synes ikke du skal le av det. Jeg synes du skal respektere folks tro.

Religiøse skal selvsagt også respektere at folk ikke tror.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...