Gå til innhold

Lyver du om storken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har svart veldig ærlig. De vet alt om pappatissen som skal inn i mammatissen, om pappafrø og mammaegg og at det blir til en baby som skal ut av tissen eller magen til mamma. (Har et keisersnittbarn.)

Keisersnittbarn er best!

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

11

• morsan

7

• laban

3

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det har de, og nei, jeg har ikke løyet. Hvorfor iallverden skulle jeg lyve om noe sånt?

Gjest En stor kattepus
Skrevet

Har du blitt voksen, eller bare lagt på deg?

;)

Neida, bare lagd meg et juksenick. Jeg er så mistenksom her jeg sitter.

;)

Skrevet

Ja, det har de, og nei, jeg har ikke løyet. Hvorfor iallverden skulle jeg lyve om noe sånt?

Kanskje fordi du ville synes det er flaut. Det er vel grunnen til at mange kvier seg for å fortelle ungene om puling, orgasmer, sæd og ronking, hehe.

Skrevet

Jeg er det.

Er ikke du?

Eg er født på normalt vis

Skrevet

Eg er født på normalt vis

OK.

Tror keisersnitt har fått navnet fordi det var en keisers måte å bli født på tidligere, evt fordi kun rikfolk kunne ta seg råd til det.

Jeg kan vel ikke tro at det er særlig sunnt for barnet å bli skvist ut av den sprekken. Kanskje er det større sjanser for skader?

Gjest Persille
Skrevet

Ja det har hun, og vi har svart ærlig.

Hvem lyver om sånt?

Skrevet

Ja det har hun, og vi har svart ærlig.

Hvem lyver om sånt?

"Ja det har hun, og vi har svart ærlig.

Hvem lyver om sånt? "

Mange. Vet ikke hvem, men det er mange. Mora mi svarte f eks "Pappa kom med egg til meg". "Egg? Hva slags egg?". Men mer ville hun ikke si. Pratet bare løst om frø og celler, og jeg skjønte jo ikke en dritt.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170789178' post='3513935]

Tipper ungene dine er populær i barnehagen! Hi hi ;)

Jeg vet ikke hvor mye de har sagt i barnehagen. Men jeg husker vi var på besøk hos ei venninne. Da fortalte min eldste til hennes eldste (han er 2 år yngre enn henne) hvordan dette hang sammen. Han hadde nemlig nettopp blitt storebror.

Og han ble da dypt fornærmet. For det var ikke slik! For babyfrøet kom inn i magen til mamman, også kom babyen ut av magen! Han gråt og søkte til mamma'n for trøst.

Jeg følte med ham da. Stakkars liten. Moren gjorde det greit da, og sa at noen ganger skjedde det slik og noen ganger skjedde det sånn. :)

Skrevet

OK.

Tror keisersnitt har fått navnet fordi det var en keisers måte å bli født på tidligere, evt fordi kun rikfolk kunne ta seg råd til det.

Jeg kan vel ikke tro at det er særlig sunnt for barnet å bli skvist ut av den sprekken. Kanskje er det større sjanser for skader?

Forskning viser visstnok at det er bedre for babyen å komme den naturlige veien. Ungen får en bedre start på den måten.

Skrevet

Keisersnittbarn er best!

Tja, jeg liker nå de "vanlige" barna mine like godt da...

Skrevet

OK.

Det er mykje meir risiko når barnet kjem ut ved ein operasjon!(keisarsnitt)

Skrevet

Forskning viser visstnok at det er bedre for babyen å komme den naturlige veien. Ungen får en bedre start på den måten.

Hvorfor?

Er dette bare ett enkelt forskningsresultat, på samme nivå som det latterlige forsøket som viste at barn som hører på Mozart blir smartere?

Dét har nemlig blitt tilbakevist nå etter at standardavviket i undersøkelsene har blitt lavt nok.

Skrevet

Kanskje fordi du ville synes det er flaut. Det er vel grunnen til at mange kvier seg for å fortelle ungene om puling, orgasmer, sæd og ronking, hehe.

Har vel ikke akkurat ordlagt meg sånn.

Guttungen lurte på hvorfor tissen hans reiste seg opp, jo den øver seg på å bli voksen, og da skal den brukes til å putte baby-frøene inn i mammaens mage sånn at han kan bli pappa når han blir voksen...

Den forklaringen fikk han da han var ca 3 år. Siden har jeg ikke hørt så mye spm om akkurat det.

Skrevet

Det er mykje meir risiko når barnet kjem ut ved ein operasjon!(keisarsnitt)

"Det er mykje meir risiko når barnet kjem ut ved ein operasjon!(keisarsnitt) "

Trolig. Men når man først kommer vel bevart ut av operasjonen, sparer man seg mye hodeverk.

Skrevet

Hvorfor?

Er dette bare ett enkelt forskningsresultat, på samme nivå som det latterlige forsøket som viste at barn som hører på Mozart blir smartere?

Dét har nemlig blitt tilbakevist nå etter at standardavviket i undersøkelsene har blitt lavt nok.

Det er bedre for ungen å få presset fostervannet ut av lungene, å være innom vennligsinnet tarmflora på vei ut, og kroppen kommer bedre igang etter massasjen på vei ned fødselskanalen.

Hvordan standardavviket er aner jeg ikke, har ikke satt meg så godt inn i det.

-og jeg er overbevist om at ungen blir smartere av å spille et instrument (ikke passiv lytting)

Skrevet

Hvorfor?

Det er mest sunt for eit friskt barn å bli fødd den normale veien.

Gir ein betre start for barnet.

Skrevet

Det er bedre for ungen å få presset fostervannet ut av lungene, å være innom vennligsinnet tarmflora på vei ut, og kroppen kommer bedre igang etter massasjen på vei ned fødselskanalen.

Hvordan standardavviket er aner jeg ikke, har ikke satt meg så godt inn i det.

-og jeg er overbevist om at ungen blir smartere av å spille et instrument (ikke passiv lytting)

Det var da leit. Men jeg håper fostervannet er ute av lungene nå. Kondisen er i hvert fall på vei opp.

Placeboeffekten har jeg forresten tro på. Tror du du blir smartere, blir du det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...