Gå til innhold

Lyver du om storken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, jeg er ikke den dama, nei ;-)

"Pule" kan vises med det tegnet også alle hørende bruker: Forme en O med venstre hånd og pekefinger på høyre hånd ut og inn i O'en ;-)

"Sex" vises ved å "ta tak i" halsen under haka og dra hånden nedover. Æsj, den var vrien å forklare gitt....

Dårlig tegn for sex!

Men jeg er venstrehendt, kan jeg da snakke "omvendt"? Har inntrykk av at det er høyrehånda som brukes mest...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

11

• morsan

7

• laban

3

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ble tatt fordi mora mi var for trang.

Er ikkje sikkert du hadde overlevd om dei hadde prøvd andre veien. Er kjempefint å kunne ta keisersnitt for å berge liv :-D

Skrevet

Har alltid svart ærlig, men har tilpasset det barnets alder.

Og da han ble større ville vi være i forkant av "prat i skolegården", og fortalte nøkternt og greit om "hele greia".

Skrevet

Finnes andre ord å bruke, da!

Bruker ikke slike ord om jeg diskuterer sex med voksne engang.

Ha ha, nei det skulle tatt seg ut!!

Skrevet

Ja det har hun, og vi har svart ærlig.

Hvem lyver om sånt?

Det har vel gått helt "av moten" å bruke gamledagers prat om storken og kjøping av barn på butikken og slikt, men jeg tror nok at det er en del "omskrivning med to do" ute og går.

Man forteller bare en sterkt forenklet variant av det hele, f eks at man tar et frø fra far og putter det inn i mor og så vokser det en baby og vips en dag kommer babyen ut.

Gjest Persille
Skrevet

Det har vel gått helt "av moten" å bruke gamledagers prat om storken og kjøping av barn på butikken og slikt, men jeg tror nok at det er en del "omskrivning med to do" ute og går.

Man forteller bare en sterkt forenklet variant av det hele, f eks at man tar et frø fra far og putter det inn i mor og så vokser det en baby og vips en dag kommer babyen ut.

For å si det sånn - jeg ga ikke den detaljerte biologiske forklaringen...

Men da hun spurte hvordan hun kom inn i magen, svarte faren at hun allerede var inne i et lite egg inni magen min, og at han ga det egget litt frø som gjorde at hun begynte å vokse, og ble til en baby.

Etter en stund spurte hun meg hvordan han fikk frøene inni - om han borret et hull i navlen (håndverkere overalt..) - og da sa jeg at han puttet det inn gjennom hullet i tissen, og så så hun etter på seg selv (det var på badet).

Jeg tror nok ikke hun forstår omfanget, men nå vet hun at det er sånn det er - i tilfelle det tennes et lys oppi der en dag :)

Hun vet forøvrig at det var der hun kom ut også...

Skrevet

For å si det sånn - jeg ga ikke den detaljerte biologiske forklaringen...

Men da hun spurte hvordan hun kom inn i magen, svarte faren at hun allerede var inne i et lite egg inni magen min, og at han ga det egget litt frø som gjorde at hun begynte å vokse, og ble til en baby.

Etter en stund spurte hun meg hvordan han fikk frøene inni - om han borret et hull i navlen (håndverkere overalt..) - og da sa jeg at han puttet det inn gjennom hullet i tissen, og så så hun etter på seg selv (det var på badet).

Jeg tror nok ikke hun forstår omfanget, men nå vet hun at det er sånn det er - i tilfelle det tennes et lys oppi der en dag :)

Hun vet forøvrig at det var der hun kom ut også...

Vi tok også en gradvis tilnærming - ingen grunn til å legge ut om absolutt alle detaljer til en på f eks 3 år! :-)

Men da han var noe større tok vi "hele storyen", og det uten at det kom spørsmål først. Hadde lyst til å være i forkant av det som barna etterhvert snakker om i skolegården, og som ikke nødvendigvis er så riktig.

Men aporpos å tilpasse story'en barnets alder: Jeg synes denne vitsen er god:

Lille Per spør foreldrene en dag "Hvir kommer jeg fra?"

Foreldrene synes dette spørsmålet dukket opp tidligere enn de hadde ventet, men ettersom de hadde bestemt seg for å fortelle den hele og fulle sannhet når spørsmålet dukket opp, var det nettopp det de gjorde.

Lille Per hører på mens øynene blir bare større og større. Da foreldrene omsider er ferdige, utbryter han:

"Det var jammen litt av en historie!! Lars, den nye gutten i barnehagen, han kommer fra Moss, han!"

Skrevet

Ja, ungene har spurt. Og ja, jeg har svart ærlig, men tilpasset detaljene etter alderen og etter hva de faktisk har spurt om.

Det er mange år siden barn hadde noe forhold til storker. Nå er det nesten ikke en stork å oppdrive selv i Danmark. Det ville vært vanskelig å forklare at en fugl de knapt har sett, hadde noe med familieforøkelser å gjøre - og hvorfor i alle dager skulle man nå det?

Gjest hvorfor lyve
Skrevet

Tror de fleste av dagens foreldre har "lagt vekk storken".

Hos oss fortalte (dengang) 3 åringen vår hvordan barn blir til ved middagsbordet en ettermiddag.

"Pappaer putter tissen sin inn i rompa på mammaer, legger igjen ett frø, og så blir det baby" Dette hadde hun blitt fortalt av andre barn i barnehagen.

Vi kunne jo bare bekrefte at dette var nesten riktig :).

Vi forklarer så godt vi kan når spørsmålene dukker opp ....

sånn som pikk, fitte, pule osv osv, masse ord de lurer på hva betyr.

Gjest tidene forandrer seg veit du !
Skrevet

"Ja det har hun, og vi har svart ærlig.

Hvem lyver om sånt? "

Mange. Vet ikke hvem, men det er mange. Mora mi svarte f eks "Pappa kom med egg til meg". "Egg? Hva slags egg?". Men mer ville hun ikke si. Pratet bare løst om frø og celler, og jeg skjønte jo ikke en dritt.

Det er jo sikkert maaaaange år siden dah !

Skrevet

Ja, ungene har spurt. Og ja, jeg har svart ærlig, men tilpasset detaljene etter alderen og etter hva de faktisk har spurt om.

Det er mange år siden barn hadde noe forhold til storker. Nå er det nesten ikke en stork å oppdrive selv i Danmark. Det ville vært vanskelig å forklare at en fugl de knapt har sett, hadde noe med familieforøkelser å gjøre - og hvorfor i alle dager skulle man nå det?

Vi har fått kommentarer fra sønnen vår om at lille Dumbo kommer med storken i begynnelsen av den tegnefilmen! ;-)

Det er vel omtrent den eneste "erfaringen" han har med storker.

Skrevet

Vi har fått kommentarer fra sønnen vår om at lille Dumbo kommer med storken i begynnelsen av den tegnefilmen! ;-)

Det er vel omtrent den eneste "erfaringen" han har med storker.

Sønnen min ville sikkert blitt begeistret hvis jeg hadde fortalt at han ble fløyet inn i familien, enten det var med en fugl eller en superhelt.

Så det er best å holde seg til sannheten, slik at han ikke skryter å ha blitt transportert av f.eks. Batman.

Jeg husker forresten en søt historie fra Adopsjonsforum, hvor en liten gutt forkynte at "jeg kom med Svissair!". Stork er helt klart gammeldags...

Skrevet

Sønnen min ville sikkert blitt begeistret hvis jeg hadde fortalt at han ble fløyet inn i familien, enten det var med en fugl eller en superhelt.

Så det er best å holde seg til sannheten, slik at han ikke skryter å ha blitt transportert av f.eks. Batman.

Jeg husker forresten en søt historie fra Adopsjonsforum, hvor en liten gutt forkynte at "jeg kom med Svissair!". Stork er helt klart gammeldags...

*he he*

Skrevet

*he he*

Swissair, altså.

Det skjønte du nok, men det irriterer meg.

Skrevet

Swissair, altså.

Det skjønte du nok, men det irriterer meg.

;-)

Skjønte det! :-) Fort gjort at det blir skriveleifer innimellom:-)

Selv presterte jeg en alvorlig "ord delings feil" for litt siden, og det irriterte meg enormt *he he*

hidi, the scorpion
Skrevet

Ha ha, nei det skulle tatt seg ut!!

Ler!

Du vet hva jeg mente....

• 2 uker senere...
Skrevet

"Det er mykje meir risiko når barnet kjem ut ved ein operasjon!(keisarsnitt) "

Trolig. Men når man først kommer vel bevart ut av operasjonen, sparer man seg mye hodeverk.

Kvifor trur du at barnet får hovudverk av å bli født på naturleg vis?????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...