Gå til innhold

Foreldremøter (skolen). Møter du opp?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31
Skrevet

Her representeres ikke alle barna i klassen. Er alltid noen som mangler.

Hva mener du om det?

Skrevet

Jeg går på kontaktmøter og møter som gjelder barna mine, men de store møtene for alle sammen er det sjelden jeg klarer å få med meg... det er kun fordi jeg sliter veldig med å få barnevakt til slike kvelder, og heller ikke kan ta barna med meg.

Sånn er det bare... vi får heldigvis referat tilsendt etter hvert møte, så litt oversikt har man da likevel.

Skrevet

Jeg går på storforeldremøter så sant jeg har anledning, men ser ikke på dem som viktigst. Jeg avlyser gjerne avtaler for å få med meg klassmøter, og spesielt foreldrekonferanser. Sistnevnte er viktigst. Jeg blamer ingen for sin manglende tilstedeværelse, folk lever i travle tider og prioriterer.

Skrevet

Så sant det er mulig så reiser iallefall en av oss på foreldremøter.

Skrevet

Jeg prøver for det første å passe meg selv framfor å passe de andre :-)

Hos oss prioriteres foreldremøter både i bhg og på skole foran det meste annet. Men det kan være mange årsaker til at noen aldri stiller. Mangl på barnepass, ubekvem arbeidstid e.l. Hvis det var vi som aldri kunne stille, ville jeg sørget for å finne en annen måte å holde ordentlig kommunikasjon med skolen på. Det å møte de andre foreldrene er også en viktig del av et foreldremøte.

Skrevet

Jeg går på storforeldremøter så sant jeg har anledning, men ser ikke på dem som viktigst. Jeg avlyser gjerne avtaler for å få med meg klassmøter, og spesielt foreldrekonferanser. Sistnevnte er viktigst. Jeg blamer ingen for sin manglende tilstedeværelse, folk lever i travle tider og prioriterer.

Eg er på alle klasseforeldre møter. Dei store møtene som omhandlar heile skulen ser eg ikkje like viktige...

Skrevet

Jeg gidder ikke ofre alt for å klare å være med, men har klart det fram til nå. (Med unntak av et SFO-foreldremøte.)

Forstår godt at de foreldrene som har hatt flere barn på skolen tidligere dropper noen foreldremøter.

Skrevet

Så sant jeg har muligheten for det, så går jeg på alle møtene. Men jeg prioriterer det ikke fremfor hva som helst!

Skrevet

Jeg har møtt opp hver gang i alle år men nå kommer jeg ikke inn på skolen så jeg slipper.

Skrevet

Jeg har vært på alle foreldremøtene i både barnehage og skole.

For meg er det en plikt jeg påtar meg når jeg får barn.

Jeg forstår jo at det kan komme ting i veien, og at ingen klarer å være på alle foreldremøter oppgjennom barnets liv.

Det er trist når det er de samme foreldrene som ikke møter. Og ofte er det de foreldrene som kanskje hadde hatt mest utbytte av å være der...

Skrevet

Jweg var, så vidt jeg husker, på omtrent alle foreldremøtene. Hos oss møtte omtrent alle foreldrene, noen kom alene, andre kom begge to.

Skrevet

Jeg synes det er noe stort vås. Konferansetimer er greit, men alle mulige og umulige foreldremøter i hytt og pine... Istedet for å misbruke andres tid burde det være mulig for rektor eller klassestyrer å ta noen sjefsavgjørelser.

Skrevet

En av oss stiller alltid. I klassen vår er det de samme hver gang som ikke kommer på møtet.

Skrevet

Selvfølgelig møter jeg opp.

Jeg synes det er sløvt av de som ikke deltar på foreldremøtene. Det er gjelder tross alt ungene demmes!

Skrevet

Jeg gjør alt jeg kan for å få til å stille, og klarer det som regel. Far engasjerer seg IKKE.

Noen ganger er det dårlig oppmøte, synd at det ofte er de samme som mangler igjen og igjen... Kjipt for barna.

Skrevet

Eg er på alle klasseforeldre møter. Dei store møtene som omhandlar heile skulen ser eg ikkje like viktige...

Enig, vi får som regel skriv dersom det er noe på gang, eller elevene snakker om det hjemme.

Skrevet

Enig, vi får som regel skriv dersom det er noe på gang, eller elevene snakker om det hjemme.

Jepp, nettopp :-)

Skrevet

Jeg møter alltid opp. Men er litt skuffet over desse møtene. De tar ikke opp det som vi foreldre er mest opptatt av. Lærerne prater bort tiden med alt mulig pjatt slik at vi ikke skal få noe mulighet til å ta opp det som vi mener burde vært bedre. Det er omtrent ikke rom for spørsmål og diskusjon. Kan da nesten skjønne meg på foreldre som ikke kommer.

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg synes det er så greit å høre deres meninger på dette.

Jeg har full forståelse for at foreldre ikke alltid har anledning til å møte opp. Jeg har ikke fått med meg alle møter selv.

Men jeg går så langt det er mulig. Her i huset har vi forsøkt å gå sammen på alle slike ting. Men det har hendt vi har gått alene.

Dessuten synes jeg det er greit å bli kjent med de andre foreldrene, for barna mine har mye med deres barn å gjøre. Og da er det greit å bli enige om hvordan man skal gjøre div ting også på fritiden, også i fht vanskelige valg.

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg møter alltid opp. Men er litt skuffet over desse møtene. De tar ikke opp det som vi foreldre er mest opptatt av. Lærerne prater bort tiden med alt mulig pjatt slik at vi ikke skal få noe mulighet til å ta opp det som vi mener burde vært bedre. Det er omtrent ikke rom for spørsmål og diskusjon. Kan da nesten skjønne meg på foreldre som ikke kommer.

Det høres ikke noe særlig ut nei. Har dere forsøkt å ta dette opp med lærerne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...