Gå til innhold

Foreldremøter (skolen). Møter du opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia.

Ja, jeg møter opp, viss det ikke er helt umulig å få fri fra jobb. (Jobber skift, men prøver å ordne meg da og)

Når det gjelder innholdet på foreldremøtene, er det slik at møtet på høsten er det lærerene som skal kalle inn til. Her skal der presenteres fag, bøker, lærere og eventuelt annet de har lyst å få frem.

Foreldremøtet på våren derimot, er det klassekontaktene som skal kalle inn til. Eventuelt andre foreldre. Her er det meningen at man skal ta opp ting som foreldrene har lyst å ta opp. Også gjerne bringe inn forelesere, om det er et ønske. Være seg helsesøster, politi, sosiallærer osv..

Men vet at det finnes mange varianter av det med innkalling.

Som mange nevner i tråden, er det ofte de samme foreldrene som ikke møter opp. Og det er mange ganger foreldre til barn som burde hatt mer aktive foreldre.

Skrevet

Jeg mener at alle foreldre bør stille opp på foreldremøter, så sant det er mulig.

Jeg følger ikke med på hvem som ikke stiller opp fra gang til gang. Men det er alltid godt oppmøte på foreldremøtene på eldstemanns trinn i hvertfall.

hidi, the scorpion
Skrevet

Gjorde det med førstemann, men ikke med de to siste.... Har ikke dårlig samvittighet engang.

Skrevet

Møter ALLTID opp.. En gang jeg ikke kunne, men da pga. en dødssyk bestemor jeg måtte sitte hos...

Så med andre ord - det skal MYE til før jeg ikke møter opp.

Skrevet

Jeg gidder ikke ofre alt for å klare å være med, men har klart det fram til nå. (Med unntak av et SFO-foreldremøte.)

Forstår godt at de foreldrene som har hatt flere barn på skolen tidligere dropper noen foreldremøter.

Oi, har dere egne foreldremøter for sfo? Hos oss har man hatt en egen "sfo-del" av møtet.

Gjest gjengangere
Skrevet

Ja vi møter alltid opp.

Men du har alltid noen som ikke møter opp, de som ikke møtte opp på foreldremøter i barnehagen møter sjeldent og aldri opp på foreldremøter på skolen også.

Skrevet

Oi, har dere egne foreldremøter for sfo? Hos oss har man hatt en egen "sfo-del" av møtet.

Det er jo ikke alle som har barn i SFO, men de kunne jo bare gått hjem før SFO delen. Det hadde vært strålende. Blir vel mye innimellom.

Skrevet

Det er jo ikke alle som har barn i SFO, men de kunne jo bare gått hjem før SFO delen. Det hadde vært strålende. Blir vel mye innimellom.

Ja, den sfo-delen varer jo bare en halvtimes tid, så man dør jo ikke om man må høre på noe som ikke er aktuelt for en selv;-)

Hos oss har man som oftest begynt med det, så kan de andre komme en halvtime etterpå. Sikkert lettere å beregne tidsforbruket på det enn på resten av foreldremøtet.

Du får foreslå en slik ordning! :-)

Skrevet

Ja, den sfo-delen varer jo bare en halvtimes tid, så man dør jo ikke om man må høre på noe som ikke er aktuelt for en selv;-)

Hos oss har man som oftest begynt med det, så kan de andre komme en halvtime etterpå. Sikkert lettere å beregne tidsforbruket på det enn på resten av foreldremøtet.

Du får foreslå en slik ordning! :-)

Tenkte litt etter jeg svarte sist. Det er jo faktisk 8 klasser som har barn på SFO. Litt drøyt om 8 klasser skal ha foreldremøte samtidig kanskje.

Skrevet

Tenkte litt etter jeg svarte sist. Det er jo faktisk 8 klasser som har barn på SFO. Litt drøyt om 8 klasser skal ha foreldremøte samtidig kanskje.

Ja det var mange.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...