Gå til innhold

Frakt fra usa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver igjen jeg:) Litt annen formulering.. Ca hvor mye vil det koste meg i frakt for en parfymeflaske?

Skrevet

Varierer veldig. Sist jeg kjøpte make-up derfra var portoen på ca 7$

Skrevet

Varierer veldig. Sist jeg kjøpte make-up derfra var portoen på ca 7$

ok, det var jo ikke så ille.. er ikke toll på sånt? Har absolutt ikke peiling:)

Skrevet

Det kommer jo an på om du bestiller via en nettbutikk, de opplyser jo alltid om hva internasjonal frakt vil koste.

Generelt er det dyrt å frakte ting fra USA. Jeg har gjort det flere ganger, men alltid med pakkepost (som har tatt opptil 9 uker). Man kan jo bruke firmaer som UPS og FedEx, men det er svindyre alternativer.

Kjøper du en global airmail parcel post (som er en liten pakke) så leveres den på 4-10 dager og koster ca 15-16 dollar. Men det forutsetter jo at pakken postes i USA av privatperson.

Du kan sjekke denne linken:

http://www.usps.com/business

(og husk at det kommer toll på varer over et visst beløp)

Skrevet

Handler stort sett make-up o.l på e-bay. Mange driver jo privat der, så da har du muligheten for å spørre om selgeren kan merke pakken med gave!

Du kan handle for inntil 200 kr momsfritt. Portoen blir da holdt utenfor. Handler du for over 200 kr plusser de på portoen, og du betaler moms for hele beløpet.

Du kan motta gaver med en verdi inntil 1000 kr momsfritt!

Skrevet

Og som sagt, portoen varierer veldig! Sønnen min skulle bestille noe fra Usa. Tingen kostet 4$ og frakten kom på 50$!!

Skrevet

Det kommer jo an på om du bestiller via en nettbutikk, de opplyser jo alltid om hva internasjonal frakt vil koste.

Generelt er det dyrt å frakte ting fra USA. Jeg har gjort det flere ganger, men alltid med pakkepost (som har tatt opptil 9 uker). Man kan jo bruke firmaer som UPS og FedEx, men det er svindyre alternativer.

Kjøper du en global airmail parcel post (som er en liten pakke) så leveres den på 4-10 dager og koster ca 15-16 dollar. Men det forutsetter jo at pakken postes i USA av privatperson.

tusen takk:) Er en nettbutikk.. finner ikke noe på nettsidene, men kan vel maile og spørre:)

Skrevet

Og som sagt, portoen varierer veldig! Sønnen min skulle bestille noe fra Usa. Tingen kostet 4$ og frakten kom på 50$!!

såpass ja.. takk for info.. får høre med de som skal sende:)

Skrevet

lyst å hjelpe meg å titte?

https://www.fragranceshop.com/fs/pc/ordering.asp#q3

*smiler pent*

Skrevet

lyst å hjelpe meg å titte?

https://www.fragranceshop.com/fs/pc/ordering.asp#q3

*smiler pent*

Det står at ordre over 100 dollar shippes gratis internasjonalt, men regner ikke med du bestiller så mye.

Helt nederst på siden står det egen link med Do we accept international orders? (omtrentlig)

Hvis du klikker inn der og legger inn ordren din, så kommer portoprisen opp etter at du har registrert deg som kunde. Du kan jo prøve det..?

Generelt tviler jeg på at amerikanerne legger seg på under 10 dollar i internasjonal shipping. Men parfyme er jo små saker da, så det er mulig.

Skrevet

Det står at ordre over 100 dollar shippes gratis internasjonalt, men regner ikke med du bestiller så mye.

Helt nederst på siden står det egen link med Do we accept international orders? (omtrentlig)

Hvis du klikker inn der og legger inn ordren din, så kommer portoprisen opp etter at du har registrert deg som kunde. Du kan jo prøve det..?

Generelt tviler jeg på at amerikanerne legger seg på under 10 dollar i internasjonal shipping. Men parfyme er jo små saker da, så det er mulig.

Tusen takk for hjelpen :o))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...