Gå til innhold

Kaninen vår og kulde, er litt redd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en dvergwedder 9 mnd gammel som har tiholdsted i dukkestua der han får gå fritt (litt stor stue).

Det er ingen varme der inne og vannflaska hans fryser.

Har isopor over og under et bur som står åpent for ham så han kan gå inn og ut,der har han laget seg et rede av høy selv.

Er det for kaldt til ham når det er 14 minus ute?

det er vel kanskje 10 minus inne hos ham?

Er livredd for å finne ham på rygg hver gang vi går inn til ham :(

Skrevet

Mine har det greit på verandaen, jeg har sjekket dem flere ganger i dag for jeg tenkte det samme. Men jeg har gitt dem masse halm så de kan gjemme seg i og tint vannet deres flere ganger.

Jeg har en dvergwedder og en løvehodekanin.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg skal ha kaniner ute i bhg nå til våren/sommeren.

Jeg fikk beskjed at om jeg satt dem ut da, og så ga dem ly og halm - så ville de venne seg til det....

Men jeg tenkte jeg skulle bygge et lite hus til dem under verandaen - da har de ly for både snø, vind, regn og varme - og så ha luftegård utenfor så barna kan se dem.

Skrevet

Mine har det greit på verandaen, jeg har sjekket dem flere ganger i dag for jeg tenkte det samme. Men jeg har gitt dem masse halm så de kan gjemme seg i og tint vannet deres flere ganger.

Jeg har en dvergwedder og en løvehodekanin.

De har det sikkert kaldere da enn vår kanin som er inne i en litt isolert dukkestue.

Det spørs om vi må legge en strømledning dit sånn at vi kan bruke en liten varmeovn, men nå er jeg gressenke en periode så vi rekker det nok ikke i denne kuldeperioden.

Skrevet

De har det sikkert kaldere da enn vår kanin som er inne i en litt isolert dukkestue.

Det spørs om vi må legge en strømledning dit sånn at vi kan bruke en liten varmeovn, men nå er jeg gressenke en periode så vi rekker det nok ikke i denne kuldeperioden.

Verandaen min er overbyggd men det er like kaldt der som ute. Jeg har lært at hvis kaniner er vant til å være ute, kan være ute hele året. De får jo tjukk pels og masse flesk ser det ut til ;o)

Skrevet

Verandaen min er overbyggd men det er like kaldt der som ute. Jeg har lært at hvis kaniner er vant til å være ute, kan være ute hele året. De får jo tjukk pels og masse flesk ser det ut til ;o)

Bra!

Vår ser ut som et angoragarnnøste han så jeg aner ikke hvor mye fett han har på kroppen:)

Gjest Moråselill
Skrevet

Naboen vår har en dvergwedder i et vanlig, stort bur med masse halm. Om vinteren fryser vannet, så vannflasken blir byttet ut daglig. Når de reiser bort, må naboungene trå til.Kaninen er 3 år nå.

Skrevet

Bra!

Vår ser ut som et angoragarnnøste han så jeg aner ikke hvor mye fett han har på kroppen:)

Den ene min har også mye hår men den andre er ganske korthåret så der ser jeg hvor fet den har blitt etterat det ble kaldere :o)

Skrevet

Naboen vår har en dvergwedder i et vanlig, stort bur med masse halm. Om vinteren fryser vannet, så vannflasken blir byttet ut daglig. Når de reiser bort, må naboungene trå til.Kaninen er 3 år nå.

Da går det sikkert bra håper jeg :)

Skrevet

Jeg skal ha kaniner ute i bhg nå til våren/sommeren.

Jeg fikk beskjed at om jeg satt dem ut da, og så ga dem ly og halm - så ville de venne seg til det....

Men jeg tenkte jeg skulle bygge et lite hus til dem under verandaen - da har de ly for både snø, vind, regn og varme - og så ha luftegård utenfor så barna kan se dem.

Det er første vinteren hans.

han var ute på finværsdager og inne i dukkestua så fort det regnet.

Håper og tror det skal gå bra med ham, men jeg er usikker.

Gøy med dyr i barnehagen, da får barna lære å ta vare på dyrene.

Skrevet

Den ene min har også mye hår men den andre er ganske korthåret så der ser jeg hvor fet den har blitt etterat det ble kaldere :o)

hehe da er det sikkert litt spekk på ulldottene våre også:)

Skrevet

Enn å legge inn et sånn liggeunderlag? Det må da være godt for lille vennen?

Ellers tror jeg egentlig kaninen har det fint, jeg.

Skrevet

Gi den mye kraftfôr. Husk å bytte vann hver dag, helst morgen og kveld. Pass på at han har masse høy/halm å varme seg i. Han overlever nok:o)

Skrevet

Enn å legge inn et sånn liggeunderlag? Det må da være godt for lille vennen?

Ellers tror jeg egentlig kaninen har det fint, jeg.

Han er jo en gnager så det tar ikke lange tiden før det blir borte ;)

Han har tjukke isoporplater over og under buret med filleryer over.

Guttungen har kjøpt og montert varmelampe i dukkestua i dag så nå er det litt varmere der.

Skrevet

Gi den mye kraftfôr. Husk å bytte vann hver dag, helst morgen og kveld. Pass på at han har masse høy/halm å varme seg i. Han overlever nok:o)

Sønnen har vært på handel i dag og kjøpt varmelampe som han selv har skrudd fast i taket. flink den gutten :)

Skrevet

Han er jo en gnager så det tar ikke lange tiden før det blir borte ;)

Han har tjukke isoporplater over og under buret med filleryer over.

Guttungen har kjøpt og montert varmelampe i dukkestua i dag så nå er det litt varmere der.

Flott, det er en omtenksom gutt du har!

Skrevet

Flott, det er en omtenksom gutt du har!

Ja han kan begge deler, men han er blitt utrolig flink til å gjøre "mannearbeid" når pappan er ute på jobb.

Skrevet

Sønnen har vært på handel i dag og kjøpt varmelampe som han selv har skrudd fast i taket. flink den gutten :)

Kjempeflink:o)

Hilsen stolt tante

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...