Gjest lungetrøbbel Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Hei, mannen min har siden jul hatt lungebetennelse med påfølgende astma. Er konstant slapp, han som ellers er så energisk. Sykmeldt altså siden jul. Har dere hørt om noe liknende? Hva skal en gjøre annet enn å oppsøke lege? Han har tatt røntgenbilder og fått time hos lungespesialtist (men det er jo kjempelang ventetid...) Vi trenger råd nå!!! 0 Siter
Gjest meridianen Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Hva med å prøve noe alternativt? Virker ikke medisinene? 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Er det mycoplasma lungebetennelse han har? Denne har ofte et langvarig forløp. Kan ta måneder å bli helt restituert. Det er normalt at astmaen blir verre så lenge sykdommen pågår. Optimal dosering av medisin har han sikkert fått hos legen. Viktig å ta det med ro, ikke overanstrenge seg eller ta ut for mye krefter for tidlig. Mye søvn, god og regelmessig ernæring, eventuelt vitamin og mineraltilskudd, lite alkohol, ikke røyk. M.a.o leve mest mulig sunt, unngå stress og anstrengelser. Noen mener at melkeprodukter gir økt slimproduksjon og bør unngås. 0 Siter
Gjest flisp Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Ery-max eller apocillin for lungebetennelsen; flutide, ventoline og seretide for astmaen. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 6. februar 2007 Skrevet 6. februar 2007 Be om at fastlegen kontakter spesialist og gir riktige medisiner, både antibiotika og i fhd til astma. Jeg hadde tre omganger med lungebetennelse i fjor, og endte opp med en god omgang kortisontabletter i tillegg til at jeg bytta til seretide/airomir/oxis. Da først fikk jeg kontroll igjen. God bedring! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.