Gå til innhold

lungebetennelse, infeksjonsutløst astma... Trenger råd nå!

Anbefalte innlegg

Gjest lungetrøbbel
Skrevet

Hei,

mannen min har siden jul hatt lungebetennelse med påfølgende astma. Er konstant slapp, han som ellers er så energisk. Sykmeldt altså siden jul. Har dere hørt om noe liknende? Hva skal en gjøre annet enn å oppsøke lege? Han har tatt røntgenbilder og fått time hos lungespesialtist (men det er jo kjempelang ventetid...) Vi trenger råd nå!!!

Gjest meridianen
Skrevet

Hva med å prøve noe alternativt? Virker ikke medisinene?

Skrevet

Er det mycoplasma lungebetennelse han har? Denne har ofte et langvarig forløp. Kan ta måneder å bli helt restituert. Det er normalt at astmaen blir verre så lenge sykdommen pågår. Optimal dosering av medisin har han sikkert fått hos legen.

Viktig å ta det med ro, ikke overanstrenge seg eller ta ut for mye krefter for tidlig.

Mye søvn, god og regelmessig ernæring, eventuelt vitamin og mineraltilskudd, lite alkohol, ikke røyk. M.a.o leve mest mulig sunt, unngå stress og anstrengelser.

Noen mener at melkeprodukter gir økt slimproduksjon og bør unngås.

Skrevet

Ery-max eller apocillin for lungebetennelsen; flutide, ventoline og seretide for astmaen.

Skrevet

Be om at fastlegen kontakter spesialist og gir riktige medisiner, både antibiotika og i fhd til astma. Jeg hadde tre omganger med lungebetennelse i fjor, og endte opp med en god omgang kortisontabletter i tillegg til at jeg bytta til seretide/airomir/oxis. Da først fikk jeg kontroll igjen.

God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...