Gå til innhold

Reserver deg fra telefonkatalogen!

Anbefalte innlegg

Gjest Underskrift
Skrevet

Takk for tipset!

Oppdrag utført....

Godt og høre.

Jo, fler jo bedre. (så lenge den ikke brukes da)

Gjest Underskrift
Skrevet

Måtte bare kommentere :)

Er med i et bedriftsidrettslag som leverer ut tlf. katalogen .. Og du kan ihvertfall være sikker på at om det er noen som IKKE får katalogen, så får vi en STORM av klager :)

Hvis ingen bruker den, hvorfor får vi hundrevis av etterlysninger av katalogen før vi begynner og dele den ut, og mange henvendelser fra de stakkarne som ikke har fått katalog etter utdeling`?

og så tenk på oss stakkarne som må bære katalogene med oss opp i uendelige høye blokker, og inn i trange byggefelt ..

og så klager alle uansett :)

Denne linken er jo til di som IKKE bruker den da ;o)

Det er gjort undersøkelser på at det kun er 1 av 4 som bruker katalogen, og dvs. 3/4 som går rett i søppla. Denne linken er til for og redusere 7 millioner kg med telefonkataloger som bare blir kastet.

Men di som vil ha den, er hjertelig velkommen til det :o)

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg liker å blade i telefonkatalogen.

Den inneholder mange flere opplysninger enn bare telefonnumre.

Hilsen

Ja, da er du en av fire :o)))

Vennlig hilsen

Skrevet

Det er ting jeg finner i katalogen som jeg ikke finner på internett. F.eks telefonnr til skoletannlegen.

Etter mye styr frem og tilbake fant jeg det til slutt i papirutgaven av telefonkatalogen.

Noen ganger syns jeg det er kjappere og greiere å slå opp i katalogen enn å skru på pc'n og vente til den er klar for å slå opp et nr.

Om jeg ikke bruker katalogen så altfor ofte, så bruker jeg den iallfall innimellom, og kommer derfor ikke til å reservere meg.

Men jeg synes det er et flott tiltak for å spare miljøet at de som aldri bruker katalogen kan reservere seg.

Gjest Underskrift
Skrevet

Flott :o)

Ikke mer murstein til meg heller!

Godt og slippe, ja....

Jeg fikk helt sjokk, når det viser seg at det er 7 millioner kg, som bare blir kastet!!!!

Godt tilltak denne linken syns jeg.

Vennlig hilsen

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk for tips :-)

Når katalogen leveres mens jeg er hjemme, så sier jeg alltid i fra at jeg ikke skal ha den. Men om ingen er hjemme, så legges den ved døra. Fra nå av slipper jeg det!

Gjest Underskrift
Skrevet

Det er ting jeg finner i katalogen som jeg ikke finner på internett. F.eks telefonnr til skoletannlegen.

Etter mye styr frem og tilbake fant jeg det til slutt i papirutgaven av telefonkatalogen.

Noen ganger syns jeg det er kjappere og greiere å slå opp i katalogen enn å skru på pc'n og vente til den er klar for å slå opp et nr.

Om jeg ikke bruker katalogen så altfor ofte, så bruker jeg den iallfall innimellom, og kommer derfor ikke til å reservere meg.

Men jeg synes det er et flott tiltak for å spare miljøet at de som aldri bruker katalogen kan reservere seg.

Ja, ikke sant!

Jeg bruker den aldri, men var det sånn en sjelden gang, hadde jeg jo også ville beholde katalogen :o)

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Da er det gjort.

*Bestiller et par vedskier ekstra*

Nå er vi i alle fall ett par kg mindre unødig søppel til neste år :o)

Gjest Underskrift
Skrevet

Takk for tips :-)

Når katalogen leveres mens jeg er hjemme, så sier jeg alltid i fra at jeg ikke skal ha den. Men om ingen er hjemme, så legges den ved døra. Fra nå av slipper jeg det!

Godt og bli kvitt den en gang for alle, syns jeg.

Vennlig hilsen

Skrevet

Har reservert meg nå! Men jeg regner med at de som distribuerer den, synes det er enklest å legge den i alle postkassene, eller utenfor alle dørene likevel.

På jobben kjøper vi faktisk inn en del telefonkataloger, selv om vi får minst et eksemplar av katalogene for alle fylkene gratis.

Skrevet

Har reservert meg nå! Men jeg regner med at de som distribuerer den, synes det er enklest å legge den i alle postkassene, eller utenfor alle dørene likevel.

På jobben kjøper vi faktisk inn en del telefonkataloger, selv om vi får minst et eksemplar av katalogene for alle fylkene gratis.

Jepp, man sjekker ikke i noen liste om man skal dele ut katalog i en postkasse, de deles ut i alle postkasser :) I alle fall de gangene jeg har vært med på sånn dugnad... Eller kanskje du får et merke du kan klistre på kassa, som ber folk om å ligge unna?

Gjest Underskrift
Skrevet

Nå er jo dette en ny ordning da, så det gjelder ikke fra først nesteår vil jeg tro.

Om 3av4 ikke skal ha katalog, tenker jeg nok di begynner med listesjekking jeg. Ellers vil jeg tro di kommer til og gå nokså fort tom for kataloger.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Jepp, man sjekker ikke i noen liste om man skal dele ut katalog i en postkasse, de deles ut i alle postkasser :) I alle fall de gangene jeg har vært med på sånn dugnad... Eller kanskje du får et merke du kan klistre på kassa, som ber folk om å ligge unna?

Men det blir di nesten nødt til og gjøre, om ikke får di finne noen andre til og dele ut.

Dette er en ny ordning, og det kommer til og bli mange som avbestiller, og da kommer man til og trykke færre kataloger også. Så da kan man neppe bruke deres forening eller hva du deler ut sammen med, for da vil det ikke bli nok kataloger til alle.

Vennlig hilsen

Skrevet

Men det blir di nesten nødt til og gjøre, om ikke får di finne noen andre til og dele ut.

Dette er en ny ordning, og det kommer til og bli mange som avbestiller, og da kommer man til og trykke færre kataloger også. Så da kan man neppe bruke deres forening eller hva du deler ut sammen med, for da vil det ikke bli nok kataloger til alle.

Vennlig hilsen

Hvis det er en ny ordning, kommer det vel nye rutiner,da.

Hittil har det kommet lister over hvor mange kataloger pr. gate som skal deles ut,- ikke hvilke adresser som skal/ikke skal ha. Og bemerkning om hvis noen bedrifter skal ha mer enn ett sett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...