Gå til innhold

Borttauing av bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat hatt Viking her fordi en tufs har okkupert parkeringsplassen min i flere dager. Jeg har ikke bil selv, men har plassen til "gjestebruk" og oppdaget ikke før i kveld at det sto en bil der og etter snøen å dømme har den nok stått der i flere dager.

Etter noen runder med telefoner og skriftlig bekreftelse på at plassen er min + at selskapet prøvde å få tak i bileier så kom Viking og skulle fjerne bilen. Da kom bileier løpende gitt!

Etter mye om og men fikk de trillet den ned på gjesteparkeringa, men jeg lurer på om han alikevel måtte betale for "utrykningen"? Noen som vet? Det hadde nemlig frydet meg! Jeg betaler faen ikke for at de skal bruke min parkeringsplass! Da får de søke styret selv om plass!

Skrevet

Ja du kan banne på at han må betale. :) Både bot for feilparkering og tauegebyret.

Skrevet

Ja du kan banne på at han må betale. :) Både bot for feilparkering og tauegebyret.

*Knegg* Hærlig! Har han bare godt av så! Alle vet (burde i alle fall vite) at de plassene er personlige plasser og at de som ikke har slike må parkere på gjesteparkeringen. Som forøvrig er 30 meter unna.... *Muahahahaha*

Skrevet

*Knegg* Hærlig! Har han bare godt av så! Alle vet (burde i alle fall vite) at de plassene er personlige plasser og at de som ikke har slike må parkere på gjesteparkeringen. Som forøvrig er 30 meter unna.... *Muahahahaha*

Så siden du ikke har bil så måtte du bare fordi...???

Hva med å finne ut hvem som eier bilen selv og gi beskjed??? Syntes den var pittelitt smålig, sorry Lillemus.

Gjest nyah_lita84
Skrevet

Hva med å finne ut hvem som eier bilen selv og gi beskjed??? Syntes den var pittelitt smålig, sorry Lillemus.

Det er heller smålig å ta seg til rette på annen manns eiendom i flere dager uten å spørre om lov, syns du ikke?

Skrevet

Hvorfor skal jeg bruke tid og ressurser på å finne ut hvilken dust som har parkert på plassen min? Jeg hadde jo bruk for den i går!

Skrevet

Hvorfor skal jeg bruke tid og ressurser på å finne ut hvilken dust som har parkert på plassen min? Jeg hadde jo bruk for den i går!

Enig med deg, jeg hadde blitt irritert. Bor man i et borettslag e.l., så bør man vite hvor man kan parkere. Jeg hadde blitt irritert om noen hadde tatt plassen min (som er tydelig merket med husnr), og i hvert fall om det som i ditt tilfelle var snakk om dagevis.

Skrevet

Du fikk visst ikke med deg at jeg skrev at firmaet prøvde å få tak i bileier før de ringte etter kranbilen?

Og nei, det er ikke min oppgave å finne ut hvem som er så frekk at de tar den plassen jeg betaler for - ikke når borettslaget har en slik avtale med selskapet. Niks og nei. Det er ikke jeg som er den frekke her, langt ifra.

Skrevet

Enig med deg, jeg hadde blitt irritert. Bor man i et borettslag e.l., så bør man vite hvor man kan parkere. Jeg hadde blitt irritert om noen hadde tatt plassen min (som er tydelig merket med husnr), og i hvert fall om det som i ditt tilfelle var snakk om dagevis.

En ting er å bli irritert, greit nok, men å være så smålig at man godter seg over at noen må betale for mannskapet som møtte opp bare fordi det er "min" plass synes jeg litt for dumt. Plassen er jo tydeligvis ikke særlig mye i bruk, så da kan man ta seg tid til å prøve å gi beskjed til eier av bil... synes jeg. Men jeg er også litt spørrende til hele byfolk mentaliteten med å gjerde inn og holde hardt på alt som er "mitt, mitt, mitt". Det går an å gi beskjed på skikkelig vis og ikke bare skape trøbbel for andre uansett. Ikke rart det er krig i verden gitt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...