Gå til innhold

-22 kalde her nå.

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Snorkfrøken

11

• Sofline

6

• mrxx

4

• Babette

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De utdanner ikke bare innen landbruk:

http://www.umb.no/?viewID=937

:-)

Gulp, jeg må visst lære meg å bli litt mindre påståelig.

Det neste blir vel at noen prøver å innbille meg at man kan ta Handelshøyskolen andre steder enn i Bergen også. Hvis det skjer, går jeg og legger meg. I verste fall tar jeg fram pistolen.

Skrevet

Det neste blir vel at noen prøver å innbille meg at man kan ta Handelshøyskolen andre steder enn i Bergen også. Hvis det skjer, går jeg og legger meg. I verste fall tar jeg fram pistolen.

Man kan ta handelshøyskolen....

Neida! Så er det i hvert fall noe jeg ikke har fått med meg heller. :-)

Skrevet

At de utdanner folk på siv.ing NIVÅ betyr ikke at de har tittel siv.ing når de er ferdige!

Så hadde de neppe kalt det sivilingeniørutdannelse.

Jeg kjenner flere sivilingeniører som er utdannet på Ås.

Skrevet

NHH er kun i bergen!:)

Skrevet

Trøst deg med at det har vært -40 i Minnesota idag.. brrr dét er kaldt det!

Skrevet

-40?? mildehimmel!!

glad jeg ikke er der:)

Skrevet

Så hadde de neppe kalt det sivilingeniørutdannelse.

Jeg kjenner flere sivilingeniører som er utdannet på Ås.

Hvorfor står det (siving) i parentes på web siden deres da? Hvis de ikke siving NIVÅ?

Skrevet

-40?? mildehimmel!!

glad jeg ikke er der:)

det er jeg og :)

Skrevet

Hvorfor står det (siving) i parentes på web siden deres da? Hvis de ikke siving NIVÅ?

Hva mener du?

Skrevet

Fordi siving er den gamle tittelen, det heter egentlig ikke det lengre etter den internasjonale omleggingen, nå heter bachelor og master i teknologi, hendholdsvis, ingeniør og sivilingeniør.

Skrevet

Er det ikke du som studerer til siv.ing.? Da vet vi jo hvor du bor. Det kan man så vidt jeg vet bare bli ett sted i kongeriket.

Man kan bli siving mange plasser, Trondhjem, Stavanger, Tromsø, Narvik, Oslo, Agder, Ås, osv osv.

Skrevet

Fordi siving er den gamle tittelen, det heter egentlig ikke det lengre etter den internasjonale omleggingen, nå heter bachelor og master i teknologi, hendholdsvis, ingeniør og sivilingeniør.

Så sivilingeniørtittelen eksisterer ikke lenger sier du?

Trodde det var en beskyttet tittel som var i bruk?

En ting er utdannelsesnivå, noe annet er tittel etter endt utdannelse.

Skrevet

De som er utdanna etter denne endringa for noen år siden, innehar ikke den tittelen på papirene sine. De er Master Of Electrical Engineering fx om en siving i elektro eller Bachelor of Electrical engineering (el. science, husker ikke)for ingeniør i elektronikk(norsk: Bachelor i ingeniørfag). Dette for å gjøre titelen mer internasjonal(karakterene ble også forandra), for at det skal bli enklere å jobbe i utlandet. Men siving er så innarbeidet i det norske folk at det brukes om master'n. Dessuten er det jo for den saks skyld ingen som har fått med seg endringen bortsett fra de som tar den tittelen nå omtrent.

Skrevet

De som er utdanna etter denne endringa for noen år siden, innehar ikke den tittelen på papirene sine. De er Master Of Electrical Engineering fx om en siving i elektro eller Bachelor of Electrical engineering (el. science, husker ikke)for ingeniør i elektronikk(norsk: Bachelor i ingeniørfag). Dette for å gjøre titelen mer internasjonal(karakterene ble også forandra), for at det skal bli enklere å jobbe i utlandet. Men siving er så innarbeidet i det norske folk at det brukes om master'n. Dessuten er det jo for den saks skyld ingen som har fått med seg endringen bortsett fra de som tar den tittelen nå omtrent.

ok.

takk for info.

Skrevet

Minus 8 her nå. Og jeg bor helt nede ved sjøen. Har visst vært minus 20 lengre oppi høgget her i natt! :S

Skrevet

Oi...

Jeg skal nok overleve ja... I dag var det -23 men vi har da både hus og ved så det går greit.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...