Gå til innhold

Sameflagget idag, en stor dag feires

Anbefalte innlegg

Skrevet

Keinstein inn på rådhuset og bort til en A... som har greie på sånt og ansvaret for det der i gården.

K: "Vet du at det er flaggdag i dag?"

A: "Flaggdag my ass!" (vant til at K tuller).

K: "Du må heise sameflagget!"

A: "Sameflagget? hehehehehehehehehe.

K: "heheheheheheheh"

A: "hehehehehehehehe, ja den var god." *rusler hoderystende bortover gangen for å fortelle den gode historien i lunsjen*

Keinstein tør ikke stikke innom rådhuset med det første, og telefonen ringte iltert uten at K turde ta den. Mulig jeg har gjort en tabbe her ja.

Vi har ikke FRP-ordfører. Men jeg skal snakke med lokalavisen om denne alvorlige glippen. Helside skulle være passe.

Skrevet

Det var jo nasjonaldagen til samene i går, eget flagg har de også:-)

Snart ber de om løsrivelse

Skrevet

Løsrivelse vil vel bli litt kinkig, all den tid Oslo er den kommunen i Norge med flest samer i;-)

Skrevet

Løsrivelse vil vel bli litt kinkig, all den tid Oslo er den kommunen i Norge med flest samer i;-)

Du sier noe, men de vil sikkert ha med Oslo i løsrivelsen:-)

Skrevet

At ikke Frp like godt ber om egne offisielle flaggdager kun for bruk i Frp-kommuner.

Hehe, det hadde vært noe for Frp-erne ja. Flagge på bursdagene til kong Carl og dronning Eli kanskje?

Skrevet

Hehe.... ;)

Jeg lurer nå på om jeg er uskyldig? Det var jo tre timer siden flagget skulle vært oppe?

Gjest nyah_lita84
Skrevet

Jeg lurer nå på om jeg er uskyldig? Det var jo tre timer siden flagget skulle vært oppe?

Skulle du ikke være uskyldig da?

Skrevet

Det er duket for konflikt. de fleste samene bor i Oslo da. Men der skriker de ikke så høyt.

SameTV/radio har 70 ansatte og et nytt bygg til 50 mill. Hva med irakerne? Indoeuropeerne kom 6000 år fk, samene kom ca år 0, og irakerne i 2000.

Skrevet

Bra gjort Keinstein. Frp-ordføreren i Ørsta begrunnet kommunens manglende flagging på Samefolkets dag, med at de ikke flagger på Ugandas nasjonaldag heller.

http://www.adressa.no/nyheter/moreromsdal/article799667.ece

Unnskyld, men jeg tror samene gjør en stor feil.

Jeg har selv mange samer i slekta, og jeg vet med sikkerhet at dette liker de ikke. De vil være i fred, denne oppmerksomheten trenger de ikke. Eget flagg vil de ikke ha, sametinget er uønsket, samebøllene kan dar dit du veit, og de rike reinsamene (som i hovedsak kom til Norge i 1870) er i ferd med å få samme status som jødene før 2. VK.

De er i ferd med å mele sin egen kake på bekostning av veldig mange sinte mennesker og har en støtende adferd uten å forstå at isen begynnet å bli tynn. Det er som boligmakedet: krakket kommer når grensene er nådd.

Skrevet

Skulle du ikke være uskyldig da?

Jo selvsagt.

Var det noe sameflagg på Oslo Rådhus? Oslo er Norges største samekommune. Trolig 6-8 ganger fler samer enn resten av fylkene i landet.

Gjest nyah_lita84
Skrevet

Jo selvsagt.

Var det noe sameflagg på Oslo Rådhus? Oslo er Norges største samekommune. Trolig 6-8 ganger fler samer enn resten av fylkene i landet.

Ikke vet jeg..hehe.. Men det er jo forkastelig at man ikke kan flagge på den dagen. Vi bor jo i samme land!

Men det er min mening da...

Skrevet

Du sier noe, men de vil sikkert ha med Oslo i løsrivelsen:-)

Jeg ser en løsrivelse fra fornuften.

Når var det staten og den kulturelle mafiaen skilte lag med fornuften? Omtrent samtidig med at samene endret begrepet "urfolk"? Lage et eget folk midt i Norge og tvers over nord-skandinavia og inn i russland har ikke hjulpet på de interne relasjonene i hverken Sverige, Finland eller Russland. Ingen av reservatene noen steder i verden har blitt noe hyggelig sted.

Vi skammet oss slik i USA at vi ikke turde ta bilder av indianere i reservatene der. Av dem fikk vi vite at 15% av soldatene som drepte flest indianere var afroamerikanere, så negre var ikke særlig velkomne.

Skrevet

Ikke vet jeg..hehe.. Men det er jo forkastelig at man ikke kan flagge på den dagen. Vi bor jo i samme land!

Men det er min mening da...

Du kan flagge når du vil og med hvilket flagg du vil. Bare du bruker vimpel.

Heis opp trusa di!

Gjest nyah_lita84
Skrevet

Du kan flagge når du vil og med hvilket flagg du vil. Bare du bruker vimpel.

Heis opp trusa di!

hehe... hadde ik blitt rare greiene, det... ;)

Skrevet

Unnskyld, men jeg tror samene gjør en stor feil.

Jeg har selv mange samer i slekta, og jeg vet med sikkerhet at dette liker de ikke. De vil være i fred, denne oppmerksomheten trenger de ikke. Eget flagg vil de ikke ha, sametinget er uønsket, samebøllene kan dar dit du veit, og de rike reinsamene (som i hovedsak kom til Norge i 1870) er i ferd med å få samme status som jødene før 2. VK.

De er i ferd med å mele sin egen kake på bekostning av veldig mange sinte mennesker og har en støtende adferd uten å forstå at isen begynnet å bli tynn. Det er som boligmakedet: krakket kommer når grensene er nådd.

Oj - dette var veldig kjente argumenter i samme sekk. Har du sagt dette i RL også? Var jeg der da???

Uansett, så er vi ikke helt enige, men jeg ser helt klart problemstillinger i fhd til reindriftas rolle.

Husk nå likevel at de fleste samer er kaffelattedrikkende infiltratører, ikke bare i Oslo, men i flere byer. Vi krever selvsagt ingen løsrivelse, vi vil ganske enkelt overta Norge. Vi tar likegodt hele røkkla. Finner sikker noe vi kan bruke dalstrøka søraforr til også ;)

Hvilken ministerpost har du lyst på i så fall?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...