Gå til innhold

Hjemløs av tvang

Anbefalte innlegg

Gjest Liv Heidi, ocdforum.no

Hei igjen

Ja dette har jeg jo ikke erfaring med og jeg må innrømme at jeg skvatt litt da jeg så at du var her inne.

Jeg tenkte bare høyt utifra min respons på det jeg så på dokumentaren, noe annen informasjon har jo ikke jeg.

Jeg tror slett ikke at han utsatte sin samboer for eksponeringstrening selv. Men han nektet f.eksempel å vaske etter sønnen(10 år) hans når han hadde vært på besøk. Det måtte bli hennes jobb, mente han. Han kunne ikke, mente han tilpasse seg totalt til hennes sykdom..Men han aksepterte at det var et behov hun hadde. Det ble svært vanskelig etterhvert å finne ut hvordan han skulle skåne sønnen sin for dette.

Jeg skjønner også at OCD er mye forskjellig.

Jeg forstår utmerket at slik du beskriver det her, har ikke dere hatt noe valg.

Vi får bare håpe at kunnskapen øker og at en familie ikke skal måtte risikere hus og hjem for å hjelpe sine kjære.

Hehe, at noen ble å skvette litt skjønte jeg, var vel derfor jeg prøvde å holde meg unna diskusjonen når jeg så den... Det er ikke alltid at det er en like god følelse når den man snakker om plutselig bare "står" der...

Håper ikke du oppfattet mine svar som noe "angrep" på noen måte.

Fortsetter under...

Gjest Multippel

Hehe, at noen ble å skvette litt skjønte jeg, var vel derfor jeg prøvde å holde meg unna diskusjonen når jeg så den... Det er ikke alltid at det er en like god følelse når den man snakker om plutselig bare "står" der...

Nei.

Jeg syns du svarte ordentlig og bra.

Men jeg kjente litt på det at jeg slang litt med leppa om noe jeg ikke visste så mye om.

Jeg ble også litt redd for at det jeg sa kunne bli tolket som at dere som pårørende var feilinformerte etc. Det har jo ikke jeg noe grunnlag for å si.

Men jeg ble ganske grepet av den dokumentaren, selv om jeg kanskje ikke lærte så mye om hvordan det er å ha OCD, men mere hva slags konsekvenser det kan ha for familie.

Håper operasjonen samboeren din nå gjennomgår eller har gjennomgått vil hjelpe.

Vennlig hilsen

Gjest Liv Heidi, ocdforum.no

Nei.

Jeg syns du svarte ordentlig og bra.

Men jeg kjente litt på det at jeg slang litt med leppa om noe jeg ikke visste så mye om.

Jeg ble også litt redd for at det jeg sa kunne bli tolket som at dere som pårørende var feilinformerte etc. Det har jo ikke jeg noe grunnlag for å si.

Men jeg ble ganske grepet av den dokumentaren, selv om jeg kanskje ikke lærte så mye om hvordan det er å ha OCD, men mere hva slags konsekvenser det kan ha for familie.

Håper operasjonen samboeren din nå gjennomgår eller har gjennomgått vil hjelpe.

Vennlig hilsen

Operasjonen ble gjennomført i oktober og mye tyder på at dette går rette veien. Et stykke igjen til det endelige resultatet, men den som venter på noe godt vet du;)

Klemmer fra

Gjest Moderator

Du må skifte nick. Vi godtar ikke nick som innebærer at man identifiserer seg selv med fullt navn.

Vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...