Gå til innhold

depresiv far

Gjest nope_not_ 2_day

Anbefalte innlegg

Gjest nope_not_ 2_day

Jeg mistenker min far for å være deprimert. Ganske så alvorlig faktisk. Han beskriver episoder der han har hjertebank og høy puls, men forklarer det alltid med en medisinsk diagnose, hjerteflimmer.

Men samtidig så er det veldig mange andre problemer han har, som ikke åpne posten, får inkassokrav ol.

I bunn og grunn, jeg mistenker at faren min er dypt deprimert. Det jeg ønsker hjelp til av dere er hvordan kan jeg gå frem til ham for å få ham til å gå til sin fastlege for utredning?

Han er ikke av typen som liker å prate om følelser, og har alltid vært selvstendig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265408-depresiv-far/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nurse Novel

Siden faren din ikke liker å prate om følelser kan det kanskje være en idè å få ham til å prate om fakta, det som faktisk _er_ problemene:

1. Han åpner ikke posten, medfører inkassovarsler.

2. Han har hjertebank og høy puls.

Hvis du hjelper ham med å bestille legetime og får ham til å ta med en lapp til legen med de 2 punktene er nok ballen begynt å rulle. Håper det ordner seg:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265408-depresiv-far/#findComment-2134593
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...