Gå til innhold

Influensaskremmerne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er ekkelt at avisene er så fulle av hvor farlig influensaen er, hvor syke folk blir og hvor lenge den ennå kommer til å holde seg på topp.

Jeg er allergisk for formalinet som brukes når vaksinen lages, og kan ikke ta den. Nå føler jeg meg omtrent som om jeg er satt ut for å dø!

Jeg har aldri i mitt liv (og jeg er godt voksen, som det heter) hatt influensa. Gått gjennom asiasyker og Honkongvirus uten et snufs. Egentlig tror jeg vel at jeg er immun, på en eller annen måte. Men nå merker jeg at jeg blir redd hver gang jeg leser avisen.

Hvorfor må de skrive sånt?!?

Skrevet

Influensaen er vel ikke _farlig_? Med mindre man har en eller annen sykdom fra før, eller er veldig gammel/svak.

Bortsett fra menn, da. De dør nesten ;-)

Skrevet

Influensa for vanlige friske mennesker er ikke farlig.

Jeg har knapt registrert at det er influensatider, det ofrer jeg ikke en tanke en gang.

Gjest heffalumpen
Skrevet

De skriver sånt for å få folk til å kjøpe avisen! Snart er ALT farlig... jeg blir gæren av det. Vi skal overbeskyttes.

Skrevet

Det er folkehelsa og vaksineprodusentene som vil ha flere til å vaksinere seg.

Ta det helt med ro. Får du influensa så blir du syk, men ved å ta det med ro så blir du bra igjen.

Og det er bestandig mange som ikke får influensaen også :)

Og vi er mange som ikke vaksinerer oss også, selv om vi ikke er allergiske.

Skrevet

Helt enig, de burde spare på kruttet til et virkelig farlig virus kommer. Det var noe med det eventyret om han som ropte ulv ulv hele tiden....

Jeg vaksinerer meg ikke, fordi de ellers i året, også om høsten, nærmest gir folk dårlig samvittighet for å vaksinere seg hvis man ikke er i faresonen, og så når det nesten er for sent sånn utpå etterjulsvintern, har de vel for mange vaksiner igjen, og må hype litt for å få solgt restelageret. Tenker jeg. Blir like irritert hvert år :-)

Faren min vaksinerte seg et år, og han har aldri vært så dårlig av influensa som det året he he.

Skrevet

Influensaen er vel ikke _farlig_? Med mindre man har en eller annen sykdom fra før, eller er veldig gammel/svak.

Hehe, merkelig hvor UTROLIG syke de blir ;-)

Skrevet

Menn blir lett dødssyke. Hvor er det sterke kjønn de mener de er?

Skrevet

Helt enig med deg:) men ikke la deg skremme, mener og tro at det de mener er at den vil ramme mange flere siden det er noen år siden den sist sirkulerte som en influensa.. kjenner 2 som har hatt den og de sa ikke noe om at sykdomsforløpet var verre enn ellers..

Men media burde skjerpe seg, de frotser i alt som er ille også gjør de det hakket verre med skrivinga si:) det er bare skremselspropaganda, ikke legg noe i det:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...