Gå til innhold

Croc sko i helsevesenet - god idé?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt riktig! Det var overhodet ikke det jeg spurte om, så at du i det hele tatt gidder å svare er utenfor min vite.

Det finnes folk faktisk trenger gode sko på jobben! Jeg kan liksom ikke bruke stilletthæler på sykehuset!

Tja, opplysningen fra Elextra om at gummi kanskje kan bli litt klamt burde vel være et relevant svar?

Det er ikke slik at man enten bruker crocs _eller_ bruker sko med stulettheler.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Gemini

4

• stromme

4

• hare1365380455

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Helt riktig! Det var overhodet ikke det jeg spurte om, så at du i det hele tatt gidder å svare er utenfor min vite.

Det finnes folk faktisk trenger gode sko på jobben! Jeg kan liksom ikke bruke stilletthæler på sykehuset!

Skjønner selvfølgelig det :-).

Jeg vet at disse skoene er veldig populære, og tydeligvis mange som synes de er fine. Ikke første gang min smak er litt på kollisjonskurs med det som selger.

Gjest Sykepleier Inga
Skrevet

Tja, opplysningen fra Elextra om at gummi kanskje kan bli litt klamt burde vel være et relevant svar?

Det er ikke slik at man enten bruker crocs _eller_ bruker sko med stulettheler.

Jeg tror jeg skal kjøpe Prima modellen, det er de som ser penest ut.. synes ikke crocs er pent jeg heller, men jeg går frem og tilbake i ca. 8 timer hver dag og bena tar snart knekken på meg..

Skrevet

Jeg tror jeg skal kjøpe Prima modellen, det er de som ser penest ut.. synes ikke crocs er pent jeg heller, men jeg går frem og tilbake i ca. 8 timer hver dag og bena tar snart knekken på meg..

Skjønner absolutt behovet for gode sko, ja!

Jeg har hatt som "hussko" de mer gammeldagse helseskoa, og har da alltid vært påpasselig med at de er skinnforet (og aller helst semsket), for å unngå at de kjennes klamme ut når jeg går uten sokker.

Jeg ville vært skeptisk til crocs nettopp pga faren for at de kjennes klamme ut.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har hatt som "hussko" de mer gammeldagse helseskoa, og har da alltid vært påpasselig med at de er skinnforet (og aller helst semsket), for å unngå at de kjennes klamme ut når jeg går uten sokker.

Jeg ville vært skeptisk til crocs nettopp pga faren for at de kjennes klamme ut.

Jeg blir ikke klam i mine. Og ei som løper mesteparten av dagen på jobb, sier at hun heller ikke blir klam.

Jeg er endel på sykehus som pasient, og har lagt merke til at veldig mange har slike sko, og da må de nesten være gode?

Mange av de ansatte spurter rundt hele dagen i allefall, jeg blir bare sliten av å se på ;o)

Skrevet

Jeg blir varm i mine crocs, ville IKKE brukt dem uten sokker ;o)

Skrevet

Jeg blir ikke klam i mine. Og ei som løper mesteparten av dagen på jobb, sier at hun heller ikke blir klam.

Jeg er endel på sykehus som pasient, og har lagt merke til at veldig mange har slike sko, og da må de nesten være gode?

Mange av de ansatte spurter rundt hele dagen i allefall, jeg blir bare sliten av å se på ;o)

Ja, i noen yrker er det en piece of cake å få 10 000 skritt på skrittelleren, ja! ;-)

Men bruker du/henne sokker?

Uansett så har sikkert folk ulik terskel på hva som er "akseptablet" mht klamhet.

Jeg skulle tro at skoene er populære i disse yrkene også fordi de er lette og fordi de lett kan vaskes.

Skrevet

Jeg blir varm i mine crocs, ville IKKE brukt dem uten sokker ;o)

Takk for info. Til hus-bruk må jeg ha sko som jeg kan bruke med bare tær - et must!! :-) (Dog ikke på denne tiden av året *S*)

På jobben bruker jeg sko som ikke egner seg for sykepleiere;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, i noen yrker er det en piece of cake å få 10 000 skritt på skrittelleren, ja! ;-)

Uansett så har sikkert folk ulik terskel på hva som er "akseptablet" mht klamhet.

Jeg skulle tro at skoene er populære i disse yrkene også fordi de er lette og fordi de lett kan vaskes.

Vi bruker sokker ja. Jeg bruker omtrent alltid sokker med ett par unntak, for jeg har virkelig fotfobi, føtter og tær er ekkelt ;o)

Til sommeren finner jeg nok mer ut om hvordan det er barbent i skoene.

En annen positiv ting er at skoene liver opp kjedelige hvite sykepleierklær.

Men som så mye annet, er dette smak og behag. Men gode sko er viktig, enten det er crocks eller andre sko :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi bruker sokker ja. Jeg bruker omtrent alltid sokker med ett par unntak, for jeg har virkelig fotfobi, føtter og tær er ekkelt ;o)

Til sommeren finner jeg nok mer ut om hvordan det er barbent i skoene.

En annen positiv ting er at skoene liver opp kjedelige hvite sykepleierklær.

Men som så mye annet, er dette smak og behag. Men gode sko er viktig, enten det er crocks eller andre sko :o)

En digresjon når det gjelder fotfobi:

Jeg jobber et sted hvor man vanligvis har en viss kleskode og pene sko. Allikevel er det enkelte menn som presterer å gå med sportssandaler på sommeren. Sist sommer hadde i en opphisset diskusjon om slike sandaler var verst _med_ eller _uten_ sokker. Husker ikke hvem som "vant", men har ikke sett noe særlig til sandalene siden :o).

Skrevet

Jeg jobber et sted hvor man vanligvis har en viss kleskode og pene sko. Allikevel er det enkelte menn som presterer å gå med sportssandaler på sommeren. Sist sommer hadde i en opphisset diskusjon om slike sandaler var verst _med_ eller _uten_ sokker. Husker ikke hvem som "vant", men har ikke sett noe særlig til sandalene siden :o).

Det er definitivt verst _med_ sokker! Det er en skikkelig "gubbegreie" å bruke sokker i sandalene! ;-)

Men uansett bør man unngå dem når det er en "kleskode".

Gjest Elextra
Skrevet

Det er definitivt verst _med_ sokker! Det er en skikkelig "gubbegreie" å bruke sokker i sandalene! ;-)

Men uansett bør man unngå dem når det er en "kleskode".

Helt enig at det _ser_ verre ut med sokker. Men hva om det er en person som slurver med renholdet og kanskje til og med lukter tåfis?

Gjest Shira12
Skrevet

Sokker og sandaler er ikke noe særlig. Og skal man være sånn noenlunde bra kledd, styrer man vel unna sandaler hos menn?

Om sommeren ser jeg ikke ned på skoene til folk, for jeg liker virkelig ikke føtter.

Heldigvis liker ikke sambo å gå i sandaler ;o)

Skrevet

Helt enig at det _ser_ verre ut med sokker. Men hva om det er en person som slurver med renholdet og kanskje til og med lukter tåfis?

Da har han kanskje sure sokker også;-)

Skrevet

Da er det i alle fall en fordel med crocs, som er anti-bakterielle og lukt-dempende.

hare1365380455
Skrevet

I helsesektoren skal man ha strømper i sandalene pga hygienen.

Gjest Elextra
Skrevet

Da er det i alle fall en fordel med crocs, som er anti-bakterielle og lukt-dempende.

Hehe, kanskje jeg skulle innføre dem som en del av dresskoden på jobben.

Gjest Elextra
Skrevet

Da har han kanskje sure sokker også;-)

Du sier noe. Så få man avgjøre hva som er verst - sure sokker eller sure og skitne tær uten sokker.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det vet jeg ikke om det gjør. Spør i butikken du. Men jeg tror at det er Beachmodellen som er vanligst i Norge.

Ok, takk for hjelpen. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er ikke lov å jobbe som helsearbeider uten å ha sokker i skoene/sandalene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...