Gå til innhold

Trener mer - opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Altså, jeg kryper til korset, jeg ser muffinstopp og ridebukser!

Venninden sier hun ikke ser det, men JEG ser det - og irriterer meg, argh....

Uansett, tiltak er satt i gang! *flink*

Leker mer med tredemøllen, mindre med sjokoladen, spiser stort sett sundt, og det er en bra start.

Men tror du vekten går ned? Nei...

Jeg har vært 1.70 høy og veid 57 kg i så lenge jeg kan huske, og nå veier jeg 60. Jeg vil tilbake! Men hvordan??

Nei, treningssenter er ikke aktuelt, kun tredemølle i stuen. Ja - jeg vil gjerne ha quickfix!

Hvorfor går vekten nesten heller litt opp enn ned?? Jeg har jo vært så flink...

Anyone?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

12

• Katt-ja

6

• Sofline

4

• mrxx

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du har gått opp 3 kilo fra den vekten du har hatt så lenge du kan huske? Hvis du ikke har veldig dårlig hukommelse,- så synes jeg ikke det høres ille ut...det pleier da å komme noen kilo ekstra etter noen år... Ta heller og sørg for at det ikke kommer flere :) 3 kilo er ikke mye...

Skrevet

Spiser du nok i forhold til det økte kaloriforbruket? Hvis ikke vil kroppen gå i sparemodus og tviholde på alt den får. Og så veier jo selvsagt muskler mer enn fett, så du må nok til med målebåndet og ikke bare vekten for å se framgangen.

Skrevet

Det er fordi muskler veier mer enn fett - så ikke bli for opphengt i vekta, ta heller frem målbandet - da ser du forskjellen. :-)

Dette er også mest typisk for "normalvektige" - vi som er rundere, og har mer å ta av vil ikke få det på denne måten før vi nærmer oss vår "normalvekt" - tror jeg :-)

Skrevet

Ser du forskjell i speilet? Nye muskler veier... :-)

Skrevet

Det er ikke noe rart i at du veier mer hvis du trener. Muskler veier mer enn fett, trener du får du mindre fett og mer muskler, ergo veier du mer.

Men du blir fastere fisken, flottere former, bedre form og mer sexy, hva mer kan man da forlange?...:-)

Gjest Persille
Skrevet

Det er ikke noe rart i at du veier mer hvis du trener. Muskler veier mer enn fett, trener du får du mindre fett og mer muskler, ergo veier du mer.

Men du blir fastere fisken, flottere former, bedre form og mer sexy, hva mer kan man da forlange?...:-)

Mindre muffinstopp :(

Gjest Persille
Skrevet

Ser du forskjell i speilet? Nye muskler veier... :-)

Nei, det er nemlig det - gjør egentlig ikke det. Men merker det på kondisen, det er bra :)

Gjest Persille
Skrevet

Spiser du nok i forhold til det økte kaloriforbruket? Hvis ikke vil kroppen gå i sparemodus og tviholde på alt den får. Og så veier jo selvsagt muskler mer enn fett, så du må nok til med målebåndet og ikke bare vekten for å se framgangen.

Ja, jeg gjør nok det - spiser relativt normalt.

Gjest Persille
Skrevet

Du har gått opp 3 kilo fra den vekten du har hatt så lenge du kan huske? Hvis du ikke har veldig dårlig hukommelse,- så synes jeg ikke det høres ille ut...det pleier da å komme noen kilo ekstra etter noen år... Ta heller og sørg for at det ikke kommer flere :) 3 kilo er ikke mye...

Ja, men - på to måneder?

På ti år hadde det ikke gjort noe, men her snakker vi veldig kort tid.

Skrevet

170 høy og 60 kg. synes det høres helt normalt ut jeg...!

Jeg har samme høyde og veier 69, vil ned til 65, JEG kan klage jeg grrr

Skrevet

Man får ikke tunge muskler av tredemøllen. Tvert i mot går de fleste ned i vekt når de begynner å jogge.

Skrevet

Ikke hør på de som forklarer det med at muskler er tyngre enn fett. Greit nok hvis det var hard styrketrening du bedrev, men på tredemøllen får du kun lange, slanke muskler.

Mitt tips er: Fortsett med treninga, gjerne også litt styrketrening, men tenk ikke på at du skal ned i vekt.

Skrevet

Man får ikke tunge muskler av tredemøllen. Tvert i mot går de fleste ned i vekt når de begynner å jogge.

Nja, det er forsåvidt sant det, men litt muskler får man jo. Det er jo snakk om bare 3 kilo da.

Jeg er klar over at 3 kilo høres ut som 300 for dere jenter og at alt er krise.

Gjest Persille
Skrevet

170 høy og 60 kg. synes det høres helt normalt ut jeg...!

Jeg har samme høyde og veier 69, vil ned til 65, JEG kan klage jeg grrr

Jaja, jeg er normal - men jeg vil ikke har ridebukse og muffinstopp! Og nå ser jeg dem....

Gjest Persille
Skrevet

Nja, det er forsåvidt sant det, men litt muskler får man jo. Det er jo snakk om bare 3 kilo da.

Jeg er klar over at 3 kilo høres ut som 300 for dere jenter og at alt er krise.

Takk :)

Skrevet

Hva er muffinstopp? Har jeg aldri hørt om... Uansett syns jeg du høres tynn ut, med BMI på under 20, sikkert vanskeligere å slanke seg da... Så jeg har ingen svar, sorry.

fuji1365380447
Skrevet

Ikke hør på de som forklarer det med at muskler er tyngre enn fett. Greit nok hvis det var hard styrketrening du bedrev, men på tredemøllen får du kun lange, slanke muskler.

Mitt tips er: Fortsett med treninga, gjerne også litt styrketrening, men tenk ikke på at du skal ned i vekt.

Det er ikke sant at man kan styre hvilke type muskler man får...

Man får ikke "lange slanke muskler" av å løpe og sykle dersom man har annlegg for korte tette muskler. Og man får ikke bodybuilder-muskler av å løfte vekter som jente, med mindre mann er utrolig aktiv og målbevist.

Det finnes ikke ulike typer muskler, men ulike typer kropper.

Det viktigste er at de musklene du har er godt trent!

http://www.g-sport.no/gs/templates/Artikkel.aspx?id=6509

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er vel også slik at når du begynner å trene, så har kroppen lett for å holde på vann. Men det vil jo etterhvert slippe da. Hvis det nå er slik at du har begynt å trene nå, og ikke har gjort det så mye tidligere.

Jeg går på GR-kurs, og økte min treningsmengde fra litt - en del mer. Det var ikke i starten av kursene da. Og det resulterte i at vekta økte noe i starten, før det gikk nedover igjen. Men jeg merket at cm gikk innover da.

Bare et forslag til hva det KAN komme av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...