Gå til innhold

Trener mer - opp i vekt?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Vekt er såre enkelt - og samtidig så utrolig vanskelig.

Hvis du går opp i vekt, så får du i deg flere kalorier enn du forbruker. Enkelt og greit.

Men det betyr jo selvfølgelig ikke at du skal slutte med treningen! Det er ALLTID bra å trene og være aktiv.

Å gå ned tre kg er vanskeligere enn man skulle tro. Spis mindre, sunnere, mindre fett, mindre raske karbohydrater og drikk masse vann. Det finnes desverre ingen snarveier.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

12

• Katt-ja

6

• Sofline

4

• mrxx

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skjønner ikke at damer vil trene på den måten jeg. Det er virkelig ikke pent at damer har slike treningskropper. Mye bedre å være slank og feminin. Gå heller lange turer og gjør andre aktiviteter og trim, så får du en slank og jevn figur.

Skrevet

Det er ikke sant at man kan styre hvilke type muskler man får...

Man får ikke "lange slanke muskler" av å løpe og sykle dersom man har annlegg for korte tette muskler. Og man får ikke bodybuilder-muskler av å løfte vekter som jente, med mindre mann er utrolig aktiv og målbevist.

Det finnes ikke ulike typer muskler, men ulike typer kropper.

Det viktigste er at de musklene du har er godt trent!

http://www.g-sport.no/gs/templates/Artikkel.aspx?id=6509

Sykle og løpe langdistanse gir noe ulike muskler.

Bare se på langdistanseløperne. De er lette og tynne.

Syklistene har kraftige lår.

Skrevet

Nja, det er forsåvidt sant det, men litt muskler får man jo. Det er jo snakk om bare 3 kilo da.

Jeg er klar over at 3 kilo høres ut som 300 for dere jenter og at alt er krise.

Dere jenter, du liksom. Nå snakker du med en av de minst forfengelige i verden. Kjæresten min bruker å si at det er helt feil at jeg skal gå rundt med den nydelige kroppen, som er så lite opptatt av hvordan den ser ut.

Skrevet

Jaja, jeg er normal - men jeg vil ikke har ridebukse og muffinstopp! Og nå ser jeg dem....

Hva er muffinstopp?

Og er det muffins-topp eller muffin-stopp?

Skrevet

Nei, det er nemlig det - gjør egentlig ikke det. Men merker det på kondisen, det er bra :)

Aldri så galt at det ikke er godt for noe. :-)

Skrevet

Skjønner ikke at damer vil trene på den måten jeg. Det er virkelig ikke pent at damer har slike treningskropper. Mye bedre å være slank og feminin. Gå heller lange turer og gjør andre aktiviteter og trim, så får du en slank og jevn figur.

Får man "treningskropp" av å løpe på tredemølla?

Det skal svært mye til før kvinner får unaturlig store muskler. Kvinner blir ikke seende ut som muskelmenn av å trene normal styrketrening heller.

Skrevet

Det er vanlig å gå opp litt i vekt når man begynner å trene! Det skyldes at fett gjøres om til muskler som er mye tyngre. So don't let it put you off!

Hvis du er betydelig overvektig vil nedgangen komme etter hvert.

Skrevet

Dere jenter, du liksom. Nå snakker du med en av de minst forfengelige i verden. Kjæresten min bruker å si at det er helt feil at jeg skal gå rundt med den nydelige kroppen, som er så lite opptatt av hvordan den ser ut.

Du skryter så mye av kroppen din at det er på tide du sender meg bilde av den, så en virkelig ekspert kan uttale seg.

Skrevet

Får man "treningskropp" av å løpe på tredemølla?

Det skal svært mye til før kvinner får unaturlig store muskler. Kvinner blir ikke seende ut som muskelmenn av å trene normal styrketrening heller.

Jo, det synes jeg..

Skrevet

Ja, men - på to måneder?

På ti år hadde det ikke gjort noe, men her snakker vi veldig kort tid.

Hmm, 2 måneder, ja.

Julen? Lit ettervirkninger? Ny vekt?

Neivel,da ;-)

fuji1365380447
Skrevet

Sykle og løpe langdistanse gir noe ulike muskler.

Bare se på langdistanseløperne. De er lette og tynne.

Syklistene har kraftige lår.

Eller så er det slik at de som har en lang og slank fysikk er de som lykkes i langrenn, og dem med kraftigere muskler lykkes bedre i eksplosive idretter...

Skrevet

Eller så er det slik at de som har en lang og slank fysikk er de som lykkes i langrenn, og dem med kraftigere muskler lykkes bedre i eksplosive idretter...

Enig i den teorien...

Det er nok ikke helt tilfeldig at f.eks. Sigurd Pettersen eller Simon Ammann ikke ble sleggekastere ;-)

Skrevet

Ja, det er klart man blir god i de idrettene man har fysisk anlegg for, og en som er kraftig bygd vil neppe bli god i maraton.

Men det er også slik at utøvere i eksplosive idretter utvikler eksplosive muskler. Sprintere utvikler kraftige muskler i lår og legger.

Det samme gjør sykkelryttere, og selv om de sykler langt, er sykling en mye mer eksplosiv idrett enn langdistanseløping.

Langdistanseløpere gjør det ikke - de har lange, slanke muskler og går neppe opp i buksestørrelse uansett hvor mye de løper.

Dette har jeg både erfart selv og lest i de mange løperbøkene mine.

Skrevet

Men jeg er så nysgjerrig på hva muffinstopp betyr. Skjønte du det?

Skrevet

Jaja, jeg er normal - men jeg vil ikke har ridebukse og muffinstopp! Og nå ser jeg dem....

Alderen vet du:-), neida, vet jo ikke hvor gammel du er da, men jeg tenker som så at kroppen forandres jo med årene også og jeg er ikke helt ung lenger. Ønsker deg lykke til!!

Skrevet

Men jeg er så nysgjerrig på hva muffinstopp betyr. Skjønte du det?

Det er jeg også nysgjerrig på ;-) Jeg har det sikkert :)

Skrevet

Vet ikke helt hvordan det er med annen trening, men jeg vet at når jeg trener vekter så går jeg opp i vekt. Spesielt 1-2 dager etter trening. Har fått fortalt at musklene fylles med litt væske. Men det går fort over, så det er kanskje ikke det som gjelder deg?

Uansett må du vel være slank med den høyden/vekt. Jeg er noen cm. lavere + ca. 2 kilo mindre, og jeg synes jeg er normal.

Skrevet

Det er jeg også nysgjerrig på ;-) Jeg har det sikkert :)

Det har du sikkert ikke.

Jeg kan altså ikke skjønne hva det er. Er det virkelig ikke noen som kan svare, tro?

Skrevet

Det har du sikkert ikke.

Jeg kan altså ikke skjønne hva det er. Er det virkelig ikke noen som kan svare, tro?

Vi får håpe Persille kan oppklare det etterhvert ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...