Gå til innhold

Mor/svigermorproblematikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hun får ikke all oppmerksomheten når alle er samlet. Der er hun flink til å passe på.

Hm, ok. Da ville jeg kanskje bare bedt broren din om å forklare henne hvorfor hun gjør som hun gjør, og at hun er like glad i alle, og så heller holdt et ekstra øye med barna etterhvert som de blir eldre.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg kunne vært svigerinnen din, bortsett fra at det er min manns søster som får særbehandling.

Jeg synes heller du skal ta en prat med svigerinnen enn med moren.

Jeg tenker i alle fall at selv om våre barn får litt mindre oppmerksomhet fra dem enn søskenbarna deres får, så har de det totalt sett MYE bedre. Jeg ser på svigerforeldrene mine sitt engasjement i forhold til min svigerinne som en måte å trygge de barna på, andre barn i familien trenger det ikke.

Rettferdighet er ikke å behandle likt, men å behandle i forhold til behov, synes jeg.

Hadde nok sett annerledes på det dersom min svigerinne hadde vært en ansvarsløs tulling, men hun gjør så godt hun kan. Hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen, men det kan hun jo ikke noe for.

Høres jo ut som om broren din også gjør så godt han kan.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg kunne vært svigerinnen din, bortsett fra at det er min manns søster som får særbehandling.

Jeg synes heller du skal ta en prat med svigerinnen enn med moren.

Jeg tenker i alle fall at selv om våre barn får litt mindre oppmerksomhet fra dem enn søskenbarna deres får, så har de det totalt sett MYE bedre. Jeg ser på svigerforeldrene mine sitt engasjement i forhold til min svigerinne som en måte å trygge de barna på, andre barn i familien trenger det ikke.

Rettferdighet er ikke å behandle likt, men å behandle i forhold til behov, synes jeg.

Hadde nok sett annerledes på det dersom min svigerinne hadde vært en ansvarsløs tulling, men hun gjør så godt hun kan. Hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen, men det kan hun jo ikke noe for.

Høres jo ut som om broren din også gjør så godt han kan.

Egentlig er det naturligvis broren din som bør snakke med kona si, da. Men hvis du har et nært forhold til henne, kan jo du gjøre det.

Skrevet

Har selv ikke svigermor, men det er innleggene her om svigermor fra helvete som morer meg mest ;-))

Ikke meningen å såre noen altså, måtte bare si det, sånn at dere vet at det i hvert fall er 1 person i dette landet som har full medfølelse, men som også sitter og småhumrer litt ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...