Nyttårsjenta' Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Jeg skal lage den ferdige Regal sin sjokoladekake. På pakken står at jeg helst skal bruke soyaolje, men det har jeg ikke... Jeg har bare rapsolje og olivenolje... Hvem skal jeg velge av de to???? 0 Siter
meg__123! Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Tror det er det samme egentlig. jeg pleier å bruke rapsolje 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Bruk rapsolje, den er mer smaksnøytral enn olivenolje. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Olivenoljen tror jeg vil sette mer smak. 0 Siter
Nyttårsjenta' Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Skrevet 7. februar 2007 Nå skal det bakes, med rapsolje! ;o) 0 Siter
Sofline Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 [quote name=Angelica )' timestamp='1170864350' post='3515639] Olivenoljen tror jeg vil sette mer smak. Jeg tror ikke olivenoljesmaken vil passe bra i en sjokoladekake. :-) 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Du har sikkert hevet deg i bakingen allerede. Går sikkert fint med rapsolje. Jeg pleier å bruke smeltet margarin (eller smør) når jeg kommer i sånn "beit". Det går helt fint. Men det er jo ikke alltid man har det heller, da. Olivenolje er det verste alternativet, tror jeg. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Jeg tror ikke olivenoljesmaken vil passe bra i en sjokoladekake. :-) Det var det jeg mente da, dumma! 0 Siter
Gyda Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 [quote name=Angelica )' timestamp='1170866127' post='3515712] Det var det jeg mente da, dumma! Men jeg har brukt det og merka ingen forskjell. 0 Siter
Sofline Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 [quote name=Angelica )' timestamp='1170866127' post='3515712] Det var det jeg mente da, dumma! OK, da... :-) 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 7. februar 2007 Skrevet 7. februar 2007 Men jeg har brukt det og merka ingen forskjell. Jeg har egentlig ingen peiling. Så det bare stod bakpå en sånn hurtig-sjokoladekake-greier, jeg lagde en gang 0 Siter
Gyda Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 [quote name=Angelica )' timestamp='1170868550' post='3515777] Jeg har egentlig ingen peiling. Så det bare stod bakpå en sånn hurtig-sjokoladekake-greier, jeg lagde en gang Hehe. Ja, det er riktig at anbefaler soyaolje. Men ved et par anledninger har jeg hatt bare olivenolje i hus - og med så små mengder i en stor kake, så setter det ingen smak. Det er i allefall min erfaring. (Men jeg er enig i at jeg ville brukt rapsolje framfor olivenolje om jeg hadde hatt valget.) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Men jeg har brukt det og merka ingen forskjell. Jeg har brukt olivenolje i sjokoladekake en gang jeg var tom for soyaolje. Og det ble merkbar smaksforskjell. Kaka ble spiselig, men langt nær så god på smak som den bruker å være. 0 Siter
Gyda Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Jeg har brukt olivenolje i sjokoladekake en gang jeg var tom for soyaolje. Og det ble merkbar smaksforskjell. Kaka ble spiselig, men langt nær så god på smak som den bruker å være. Hm. Da må dine smaksløker være bedre utviklet enn mine. Men jeg neker på ingen måte for at du kjenner forskjell, altså. Hos meg overskygger bare sjokoladesmaken alt! ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Hm. Da må dine smaksløker være bedre utviklet enn mine. Men jeg neker på ingen måte for at du kjenner forskjell, altså. Hos meg overskygger bare sjokoladesmaken alt! ;-) Denne sjokoladekaka er min spesialitet, så jeg vet veldig godt hvordan den skal smake. Hadde jeg bare laget kaka den ene gangen det ble brukt olivenolje, så er det ikke sikkert jeg hadde merket at smaken var "gal". 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Hehe. Ja, det er riktig at anbefaler soyaolje. Men ved et par anledninger har jeg hatt bare olivenolje i hus - og med så små mengder i en stor kake, så setter det ingen smak. Det er i allefall min erfaring. (Men jeg er enig i at jeg ville brukt rapsolje framfor olivenolje om jeg hadde hatt valget.) ) De anbefalte matolje på den jeg skulle lage. Så da stolte jeg på det og fikk eksen til å stikke på butikken å kjøpe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.