Gå til innhold

Regal sjokoladekake - haster!!

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'
Skrevet

Jeg skal lage den ferdige Regal sin sjokoladekake. På pakken står at jeg helst skal bruke soyaolje, men det har jeg ikke... Jeg har bare rapsolje og olivenolje... Hvem skal jeg velge av de to????

Skrevet

Tror det er det samme egentlig. jeg pleier å bruke rapsolje

Gjest Princess Peach
Skrevet

Bruk rapsolje, den er mer smaksnøytral enn olivenolje.

Nyttårsjenta'
Skrevet

Nå skal det bakes, med rapsolje! ;o)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170864350' post='3515639]

Olivenoljen tror jeg vil sette mer smak.

Jeg tror ikke olivenoljesmaken vil passe bra i en sjokoladekake. :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Du har sikkert hevet deg i bakingen allerede. Går sikkert fint med rapsolje.

Jeg pleier å bruke smeltet margarin (eller smør) når jeg kommer i sånn "beit". Det går helt fint. Men det er jo ikke alltid man har det heller, da.

Olivenolje er det verste alternativet, tror jeg.

Skrevet

Jeg tror ikke olivenoljesmaken vil passe bra i en sjokoladekake. :-)

Det var det jeg mente da, dumma! :P

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170866127' post='3515712]

Men jeg har brukt det og merka ingen forskjell.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170866127' post='3515712]

OK, da... :-)

Skrevet

Jeg har egentlig ingen peiling. Så det bare stod bakpå en sånn hurtig-sjokoladekake-greier, jeg lagde en gang ;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170868550' post='3515777]

Jeg har egentlig ingen peiling. Så det bare stod bakpå en sånn hurtig-sjokoladekake-greier, jeg lagde en gang ;)

Hehe. Ja, det er riktig at anbefaler soyaolje. Men ved et par anledninger har jeg hatt bare olivenolje i hus - og med så små mengder i en stor kake, så setter det ingen smak.

Det er i allefall min erfaring.

(Men jeg er enig i at jeg ville brukt rapsolje framfor olivenolje om jeg hadde hatt valget.)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har brukt olivenolje i sjokoladekake en gang jeg var tom for soyaolje. Og det ble merkbar smaksforskjell.

Kaka ble spiselig, men langt nær så god på smak som den bruker å være.

Skrevet

Jeg har brukt olivenolje i sjokoladekake en gang jeg var tom for soyaolje. Og det ble merkbar smaksforskjell.

Kaka ble spiselig, men langt nær så god på smak som den bruker å være.

Hm. Da må dine smaksløker være bedre utviklet enn mine.

Men jeg neker på ingen måte for at du kjenner forskjell, altså. Hos meg overskygger bare sjokoladesmaken alt!

;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hm. Da må dine smaksløker være bedre utviklet enn mine.

Men jeg neker på ingen måte for at du kjenner forskjell, altså. Hos meg overskygger bare sjokoladesmaken alt!

;-)

Denne sjokoladekaka er min spesialitet, så jeg vet veldig godt hvordan den skal smake.

Hadde jeg bare laget kaka den ene gangen det ble brukt olivenolje, så er det ikke sikkert jeg hadde merket at smaken var "gal".

Skrevet

Hehe. Ja, det er riktig at anbefaler soyaolje. Men ved et par anledninger har jeg hatt bare olivenolje i hus - og med så små mengder i en stor kake, så setter det ingen smak.

Det er i allefall min erfaring.

(Men jeg er enig i at jeg ville brukt rapsolje framfor olivenolje om jeg hadde hatt valget.)

:o)

De anbefalte matolje på den jeg skulle lage. Så da stolte jeg på det og fikk eksen til å stikke på butikken å kjøpe. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...