Gå til innhold

Skuffet over Barnas Trafikklubb

Anbefalte innlegg

Gjest for dårlig opplegg
Skrevet

Jeg var medlem i Barnas Trafikklubb (Trygg Trafikk) som barn, og meldte derfor barnet mitt inn i det samme nå.

Må si jeg er skuffet over bøkene, de har helt lagt om stilen. Jeg likte godt de bøkene (og musikken) vi fikk før i tiden, som medlem der. Husker jeg gledet meg til hver forsending.

Nå er det skrevet noen bøker om Tarkus og vennene hans. For det første er navnene stive. og symbolikken i dem får ikke barna med seg uansett. For det andre er bøkene rett og slett lite fengende. Barnet mitt er helt uinteressert, og det skjønner jeg godt.

Har mest lyst til å melde barnet ut igjen, men tror ikke det går an å få medlemsavgiften refundert.

Andre her som er skuffet?

Skrevet

Jepp!

Jeg så for meg permen som vi samla i, og de firkantige arkene med "Hemmelige" plater på. Tenk de kunne spilles på platespilleren - det var nesten som et lite under. Likte sangene med trafikkregler i, og historiene. Pluss det at vi fikk det relativt hyppig og kunne kjenne oss igjen i situasjonene.

Syns godt at sånt kan være mer "skolsk", og at Tarkus blir litt vel soft-kos.

Skrevet

Enig med deg. Hadde gjerne sett at det var litt mer ala det som var før i tiden.

Dette fenget ikke frøkna her i det hele tatt. Hun hørte på cd-ene noen ganger, men bøkene (heftene rettere sagt) som var med var ikke interessante.

Jeg har ikke peiling om det går an å melde seg ut og få tilbake det en har betalt. Alt ble jo betalt før første forsendelse, så det spørs.

Skrevet

Jeg meldte også inn eldstemann da han var 3-4 år, fordi jeg selv var med som barn.

Vi likte ikke opplegget! CD'ene var bråkete, de snakket fort og utydelig, og det ble ikke til at vi hørte på dem. Han brukte bøkene/heftene litt, men ikke mye.

På barnehagen har de hatt et veldig bra opplegg med Tarkus, og det har fungert kjempefint. Dramatisering og opplæring og leking med trafikkregler.

Men det hjemme-opplegget passet ikke for oss!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...